|
כך זה עלול היה להסתיים [צילום ארכיון: פלאש 90]
|
|
|
|
כמעט אסון: סולר דלף ברכבת נוסעים
|
עידן יוסף
|
התקלה שהתגלתה מבעוד מועד עלולה הייתה להסתיים באסון המוני * ציר קרדן נשבר במערך קרונועים הזהה לזה שנשרף לפני כמה חודשים * התקלה מעמידה בסימן שאלה את ממצאי דוח הביניים של חקירת השריפה
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
ממצאים ראשונים מחקירת שבירת ציר קרדן, שבירה שהתרחשה ביום שישי (11.2.11) במהלך נסיעה של רכבת נוסעים שהייתה בדרכה מכפר-סבא לתחנת ראשונים, מעלים כי הברגים המחברים את הקרדן אל המנוע לא הודקו כנדרש - כך נודע ל-News1. ב
רכבת ישראל מכחישים כי ישנם ממצאים ראשונים, ואומרים כי החקירה עודנה בעיצומה.
גילויה של התקלה בזמן מאוחר יותר עלול היה לסכן עשרות נוסעים אם היה הציר ניתק ופוגע בקרון או אם הסולר שדלף כתוצאה מהשבירה היה גורם להתלקחות הרכבת.
כפי שדיווחנו אתמול, שבירת הציר אירעה במערך קרונועים מדגם IC3 במערך מס' 38. מדובר במערך זהה (!!) למערך מס' 21 שנשרף ב-28 בדצמבר 2010.
כזכור, הודיעה רכבת ישראל ב-30 בדצמבר 2010 על השבתה זמנית של השימוש בכל הקרונועים מסוג IC3, לצורך "השלמת הבדיקות המכניות אשר החלו מייד לאחר האירוע".
כעת מתברר שההשבתה הייתה לחינם, שכן באותה בדיקה יסודית לכאורה לא עלו ברכבת על כך שהברגים בקרדן של אחד הקרונות לא חוזקו כנדרש.
בחברת בומברדיה המייצרת את הקרונועים בחרו שלא להגיב.