|
מציפים את הקניונים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
פדיון רשתות השיווק ברבעון החודשים פברואר-אפריל ממשיך להאיץ ועולה ב-3.8% (במחירים קבועים), בהמשך לעלייה של 1% בשלושת החודשים נובמבר 2010 - ינואר 2011. כך עולה (יום ה', 19.5.11) מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
התאוששות ניכרת נרשמה גם בפדיון של רשתות המזון, שרשם עלייה של 6.4% (במחירים קבועים), לאחר עלייה מתונה של 0.8% בחודשים נובמבר-ינואר. בשנת 2010 כולה רשמו רשתות המזון גידול של 1.9% בפדיון.
בנתונים שפורסמו עבור שנת 2010, עולה כי מכירות הדלק זינקו ב-10% בשנה זו, לעומת גידול של 4.7% בשנת 2009. פדיון מוצרי ההלבשה עלה ב-7.1% לעומת 2.1% בשנת 2009. האטה נרשמה ב-2010 בפדיון מוצרי המזון, שגדלו ב-1.9%, לעומת גידול של 3.9% ב-2009 והאטה מתונה יותר נרשמה בפדיון סעיף ה"שונות" הכולל מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה, שגדל ב-2010 ב-5% לעומת 7.3% ב-2009.
יש לציין, כי על-פי נתוני הלשכה, רשת שיווק נחשבת לכזו רק אם מספר החנויות שלה עומד על לפחות שלוש, וכל חנויות הרשת מוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על-ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקאטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקאטור נוסף.