שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע כי רפורמת הדילוג, המאפשרת לנוסע לשלם בתחנה קודם שיעלה לאוטובוס, ובכך לדלג על הנהג, תצא לפועל כבר בשנה הבאה.
במסיבת עיתונאים אותה קיים (יום ו', 1.7.11)
משרד התחבורה בחדר המצב של נתיבי איילון, לרגל הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן, אמר השר כי מדובר בפרויקט מורכב שמצריך שינוי הרגלים בבת-אחת, ולכן יש תקלות שנלמדות תוך כדי תנועה. עוד הוסיף כי טרם נקבע מועד ליישום הפעימה השלישית.
השר התייחס לנושא ההסברה ואמר כי גם כשמחלקים ערכות מגן - הציבור בא ברגע האחרון, משום שהמיקוד של הציבור מופנה לנושאים שכאלו כאשר הם רלוונטיים. כ"ץ המשיל את הרצון שלא לשנות את ההרגלים לבני ישראל במדבר, שאמרו "מי יתן שובנו לסיר הבשר".
כיצד ישפיע על הגודש בכבישים? מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל צופה כי ככל שירבו האנשים הרואים בתחבורה הציבורית חלופה, כך יפחת הגודש. לדבריו, בכל רכב פרטי נוסעים בממוצע 1.1 נוסעים, שאם יבחרו לנסוע באוטובוסים יורידו עוד מכוניות מן הכבישים.
בחברת נתיבי איילון מודים כי ההתמקדות בקהל דוברי העברית היא טעות, וכי היה צריך לבצע את ההסברה גם בשפות אחרות. באתר BUSLINE קיים הסבר גם לדוברי רוסית, ומסע פרסום היה בעיתונות הרוסית ובערוץ 9. היו גם דיילים דוברי ערבית ואמהרית פה ושם, אך אלה היו מעטים. קהל נוסף אליו אליו פנתה ההסברה היו דוברי האנגלית. חוברות הופצו במלונות עבור התיירים, בריכוזי
עובדים זרים, ובעיקר בתחנה המרכזית הישנה שם נמצא ריכוז מהגרי העבודה הגדול ביותר.