|
כרבע מנבחני הבגרות ב-2002 השלימו את הבגרות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
כ-7,000 תלמידים – 27% מנבחני הבגרות ב-2002 שלא עמדו בכל הדרישות בעת סיום לימודיהם, השלימו את הבחינות החסרות בין השנים 2003 ל-2010 באמצעות בחינות משנה וקבלו תעודת בגרות - כך עולה מנתונים שמפרסמת (יום ב', 5.9.11) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בכך עלה שיעור זכאי הבגרות ממחזור תשס"ב מ-68% מבין הנבחנים, בעת סיום הלימודים ב-2002, ל-77% ב-2010.
יותר זכאים לבגרות בקרב תלמידים בהרכב המקצועות העיוני
בחינוך העברי השלימו בגרות 29% מבין הלא זכאים ב-2002, בהשוואה ל-21% מבין הלא זכאים בחינוך הערבי. שיעור משלימי הבגרות היה גבוה יותר בקרב תלמידים שנבחנו בהרכב מקצועות עיוני בהשוואה לתלמידים שנבחנו בהרכב מקצועות טכנולוגי; בחינוך העברי השלימו בגרות 34% מבין הלא זכאים שנבחנו בהרכב מקצועות עיוני לעומת 22% מהלא זכאים שנבחנו בהרכב מקצועות טכנולוגי, ובחינוך הערבי 25% לעומת 14%, בהתאמה.
בחינוך העברי השלימו בגרות עד 2010, קרוב לשליש מהלא זכאים בפיקוח הממלכתי ובפיקוח מינהל החינוך הדתי (30% ו-29% בהתאמה), והעלו את שיעורי הזכאות בכל אחת ממערכות הפיקוח ל-80%.
הפער בשיעורי הזכאות בין הפיקוח הממלכתי ומינהל החינוך הדתי לבין הפיקוח החרדי, שתלמידיו ממעטים לגשת לבחינות הבגרות, נשמר: 12.5% מבין הלא זכאים בפיקוח החרדי השלימו בגרות והעלו בכך את שיעור הזכאים מ-44% בעת סיום הלימודים ב-2002 , ל-51% ב-2010.
הפער לטובת הבנות נשמר גם ב-2010
בחינוך העברי השלימו בגרות 32% מבין הבנות לעומת 27% מבין הבנים, והפער בשיעורי הזכאות לטובת הבנות נשמר גם ב-2010 - 83% לעומת 75%, בהתאמה. לעומתם בחינוך הערבי, היה שיעור משלימי הבגרות בקרב הבנים מעט גבוה יותר מאשר בקרב הבנות, וכתוצאה מכך צומצם מעט הפער לטובת הבנות מ-61% לעומת 52% ב-2002 ל-69% לעומת 63%, ב-2010, בהתאמה.
20% מבין הלא זכאים ילידי אתיופיה השלימו בגרות בין 2003-2010, ובכך העלו את שיעור הזכאים מ-51% ב-2002 ל-61% ב-2010. מבין הלא זכאים ילידי בריה"מ לשעבר השלימו בגרות 27%, והעלו את שיעורי הזכאות מ-71% ב-2002 ל-79% ב-2010, ואילו בקרב הלא זכאים ילידי ישראל הגיע שיעור משלימי הבגרות ל-30% ושיעור הזכאים עלה מ-71% ל-80%, בהתאמה.
רמת התעודה המתאימה לאוניברסיטה - גבוהה יותר בקרב מסיימי 2002
עוד נמצא כי רמת תעודת הבגרות במונחים של עמידה בדרישות הסף של האוניברסיטאות, הייתה גבוהה יותר בקרב הזכאים שקבלו תעודת בגרות עם סיום לימודיהם ב-2002, מאשר בקרב משלימי הבגרות: 81% לעומת 65%. בחינוך העברי, 84% מבין זכאי 2002 קבלו תעודת בגרות העומדת בדרישות הסף של האוניברסיטאות, בהשוואה ל-71% מבין משלימי הבגרות, בחינוך הערבי הפער בין שתי קבוצות הזכאים היה גדול יותר: 60% לעומת 36%.