המשק הישראלי ביצע בחודש החולף תפנית חיובית, ועלייה נרשמה ביבוא מכוניות (ומוצרי החשמל) ארצה, וזאת למרות מגמת הפיחות המחודשת המסתמנת בערך השקל למול הדולר. כך עולה מנתוני אגף המכס, התפרסמים היום (ב', 4.08.03).
במקביל מפרסם איגוד יבואני הרכב את סיכום חודש יולי החולף, ושוב ניצבת מזדה בראש טבלת המסירות, עם 1517 מכוניות חדשות. לאחריה, שוב - כרגיל בעת האחרונה, סוכנות טויוטה אשר מסרה 1,275 מכוניות, מרביתן מדגם קורולה - תוצרת טורקיה.
במקום השלישי הפתעה - חטיבת יונדאי של סוכנות כלמוטור - כלמוביל אשר מסרה 1,200 מכוניות, מרביתן מדגם גטס החסכונית. את ההצלחה יש לזקוף רק לזכותו של מנכ"ל הסוכנות, דני שביט, אשר במסיבת עתונאים שנערכה בשבוע שעבר, ובה נשאל לגורמים שהביאו להצלחתה של החטיבה, הצטנע ותלה את הסיבות להצלחה רק בתמהיל המוצרים של היצרן הדרום קוראני, ובשערי המטבעות הזרים.
אם יש צורך להוכחת השפעתו של "הגורם האנושי" על שוק הרכב, הרי זינוקה של פורד למקום הרביעי - עם 1,055 מסירות, מוכיח את יתרונו של מנכ"ל דלק מוטורס, גיל אגמון, כלפי היצרן המעניק לישראל מחירים תחרותיים, כלפי יתר הייבואים ובעיקר - כלפי יבואן פורד הקודם.
הונדה מסרה 932 מכוניות, לובינסקי מסרה מפז'ו - 704 מכוניות ועוד מסיטרואן - 651, שברולט זינק עם 650 מכוניות, רנו - 629 ופיאט - 516.
שברולט חוזרת אם כן לכביש הישראלי, לאחר שנים ארוכות של היעדרות. "למוסכי השרות יש כושר מספק לשרת את כל הלקוחות החדשים," אמר אביהו בן-נון, עת השיק את סדרת דגמי שברולט החדשים, האמורים לשחזר מגמה בת כעשור שנים.
ביולי נרשם גידול של 22% במספר המכוניות שיובאו לארץ - 9,819 מכוניות בסך הכל. כן נרשמה עלייה של 23% בכמות הכסף שהוציאו הישראלים על רכישות ה- FOB של מכוניות חדשות - 96 מיליון דולר ביולי 2003, לעומת 76 מיליון דולר בלבד ביולי 2002.