חברת פלאפון תקשורת בע"מ מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2003. פלאפון עברה לרווח תפעולי ומציגה שיפור מתמשך בתוצאותיה הכספיות.
הכנסות החברה הסתכמו ב-984 מיליון ש”ח למרות ירידה של 10% בתעריף השיחה הנכנסת והרווח התפעולי לרבעון הנו 20 מיליון ש”ח, לעומת הפסד תפעולי של 32 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד (שיפור של 52 מיליון ש"ח) והפסד של 26 מיליון ברבעון הקודם.
מספר המנויים החדשים הגיע לשיא של 71 אלף מנויים הרבעון כשעיקר המצטרפים החדשים הנם מנויי Esc, מותג הצעירים של פלאפון, שהושק לפני כחצי שנה בלבד וכולל היום למעלה מ-100 אלף מנויים. מנויי Esc מייצרים ARPU גבוה משמעותית מהמנוי הממוצע, ותורמים גם הם לשיפור הניכר ברווחיות החברה. אלה יתרמו בעתיד להמשך הצמיחה וההכנסות של חברת פלאפון, כך נמסר מהחברה.
בהתייחסו לתוצאות הרבעון אמר יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון, "אני שמח שחברת פלאפון חזרה לרווחיות תפעולית. פלאפון עמדה בכל יעדיה העסקיים בהצלחה מרובה, ואף הצליחה להשיגם בקצב מהיר יותר מהמתוכנן. הצלחת החברה בגיוס שיא של מנויים מיוחסת ברובה להצלחתו האדירה של מותג Esc שהשיקה החברה בינואר השנה, ועד היום הצטרפו לחברה למעלה מ-100 אלף מנויי Esc".
נתונים עיקריים לרבעון השני של שנת 2003:
- סך הכנסות החברה לרבעון הסתכמו ב-984 מיליון ש”ח לעומת 942 מיליון ש"ח ברבעון הקודם ומיליארד ש”ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה לעומת הרבעון המקביל בשנה קודמת נובעת מהירידה בתעריף השיחה הנכנסת (CPP) ב-10%.
- הרווח התפעולי לרבעון הנו 20 מיליון ש”ח, בהשוואה להפסד התפעולי של 32 מליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד (שיפור של 52 מיליון ש"ח) והפסד של 26 מיליון ברבעון הקודם. בנטרול הפחתות מהיוונים שבוצעו בעבר, ואשר נזקפו לרבעון זה, ובנטרול תמלוגים ששולמו לבזק, השיגה החברה ברבעון השני של השנה רווח תפעולי בסך 80 מיליון ש”ח.
- הוצאות המימון לרבעון השני של שנת 2003 הסתכמו ב-49 מיליון ש"ח, לעומת הוצאות של 23 מיליון ברבעון הקודם והכנסות של 1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות אלו נובעות בעיקר משיעור אינפלציה שלילי אשר גרם לתיסוף ריאלי בהתחייבויות החברה.
- ההפסד לפני מס לרבעון השני עמד על 29 מיליון ש”ח לעומת הפסד של 50 מיליון ש"ח ברבעון הקודם ו-31 מיליון ש”ח ברבעון המקביל אשתקד.
- ה-EBITDA ברבעון השני עמד על 224 מיליון ש"ח לעומת 191 מיליון ש"ח ברבעון הקודם, שיפור של 33 מיליון ש"ח.
- מספר הלקוחות הפעילים בסוף הרבעון עמד על 1,865,000 תוספת נטו של 71 אלפי לקוחות ברבעון, לעומת מספר לקוחות פעילים בסך 1,681,000 ברבעון המקביל אשתקד.
- מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) ברבעון השני הנו 334 דקות לעומת 318 דקות ברבעון הקודם ודומה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) הנה 163 ש”ח ברבעון לעומת 158 ש"ח ברבעון הקודם ו-177 ש”ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ב-ARPU לעומת הרבעון המקביל אשתקד מוסברת בעיקר בירידה בתעריף השיחה הנכנסת כאמור לעיל.
- העלות הממוצעת של רכישת לקוח (SAC) ברבעון השני עמדה על כ-462 ש”ח בדומה לרבעון הקודם.
החברה השיקה סדרת שירותים חדשים, בהם:
- השקת שירות Walkmail בשיתוף עם חברת ברק, שירות המאפשר קבלת דואר אלקטרוני וחיווי SMS ישירות לפלאפון.
- הפעלת שירות Remindme, שירות המאפשר קבלת חיוויי SMS ישירות מה- Outlook.
- השקת אתר פלאפון המחודש -
www.pelephone.co.il - אתר פלאפון המחודש הושק במהלך חודש יוני, לאתר נקבע מראה וויזואלי חדש ומרענן, שונו כלי הניווט העומדים לרשות המשתמש, הוכנסו תכנים חדשים שהותאמו להגדות החדשות של מותג פלאפון.
Esc
פלאפון השיקה בינואר 2003 את מותג הצעירים החדש Esc המציע עולם סלולרי חדש הכולל: פורטל תוכן בלעדי, שירותים לאיתור חברים והכרויות, ספורט ובילויים, משחקי Java, מכשירים מתקדמים במיוחד. כמו כן הושק עולם המוסיקה של ESC, כוכבית 69, השירות מאפשר ללקוחות ESC ליהנות מעולם תוכן עשיר ומרתק הכולל, שמיעת שירים לועזיים, שליחת שירים, קריוקי, הורדת צלילים ומנגינות למכשיר הפלאפון ומידע מעודכן על מסיבות, מוסיקה, זמרים ושירים, השקת השירות זכתה להצלחה רבה במהלך שלושת חודשי הפעלתה הראשונים.
השקת המותג והקמפיין הפרסומי הגדול שזכה לתגובות חיוביות של השוק הביאו להצטרפות של יותר ממאה אלף לקוחות מאז ההשקה ומודעות גבוהה ביחס למותג החדש.