רכבת ישראל תפרסם תוך חודשיים את המכרזים הראשונים לשידרוג קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב, ולהקמת תחנת רכבת חדשה בבית שמש. עלות שדרוג הקו נאמדת בכ-360 מיליון ש"ח.
בתחילה יפורסמו מכרזים להקמת מסילת ברזל חדשה בין נען לבית שמש. אורך המסילה יהיה 21 קילומטר. עלות ההקמה נאמדת בכ-100 מיליון ש"ח. בנוסף, יפורסמו מכרזרים להקמת תחנה תפעולית של הרכבת בנחל שורק, וכן תחנת נוסעים מודרנית הכוללת ארבע מסילות ברזל אשר ישמשו גם להובלת מטענים. זמן הנסיעה יהיה 55 דקות.
שר התחבורה, אפרים סנה, ציין כי ניתן יהיה להשלים תוך שנתיים את שידרוג הקו לירושלים, זאת לאחר שמשרד האוצר אישר בשבוע שעבר למשרד התחבורה תקציב ראשוני להתחלת העבודות.
השר סנה הדגיש, כי ההחלטה לשדרג את הקו לירושלים במקביל להקמת הקו המהיר נובעת מהצורך המיידי לקו רכבת בין ירושלים לתל אביב, שכן ידרשו כ-8 עד 10 שנים להשלמת ההקמה. "חידוש קו הרכבת יאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ונוחות לבירה. לא יתכן כי בירת ישראל תהיה ללא רכבת שתחבר אותה לשפלה", הוסיף סנה.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, הוסיף כי הקו הקיים והקו המהיר אינם מתחרים זה בזה, אלא משלימים אחד את השני, ולכן שיקום הקו לא יפגע כלל בהקמת הקו המהיר. הקו המשודרג ימשיך לשרת את הנוסעים לבית שמש ולערים מרכזיות נוספות בדרום.