|
ביקוש גובר לחופשה חרדית בישראל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בשנה הקרובה ישקיע משרד התיירות מיליון שקלים בשיווק ייעודי במדיה החרדית, במטרה לעודד את התיירות במגזר זה. המגזר החרדי מהווה קרוב ל-10% מהאוכלוסיה בישראל, שהם כ-720,000 איש. במהלך השנים האחרונות גדל הביקוש לחופשה ישראלית כמוצר מקובל במגזר הזה.
כחלק מהמגמה הגוברת, הורה שר התיירות סטס מיסז'ניקוב על הקמת פלטפורמה מתאימה לחשיפת מידע עדכני על אודות אתרי תיירות, מסלולים ומידע על גופי תיירות ציבוריים ללא מטרות רווח, שמסייעים במתן מידע לתכנון החופשה המשפחתית לציבור החרדי.
במסגרת זאת הופקו חמישה מוספי תיירות בשיתוף עם עיתונים מובילים במגזר החרדי: "יתד נאמן", "משפחה", "יום ליום", "המבשר" ו"המודיע". בנוסף הופק מוסף "שביל חודשי ישראל", בשיתוף עם עיתון "בשבע", המיועד למגזר הדתי-לאומי.
פנייה ברדיו, כתבות באינטרנט וקורס מדריכים לחרדים
בנוסף, שותף משרד התיירות לפינת תיירות שעלתה כבר בשנה הקודמת בהנחיית השדרן קובי פינקלר במשך 26 שבועות. פינה זו עדיין ממשיכה בימים ב' ו-ד' ברדיו "קול חי". בנוסף, קיימת פינת תיירות שבועית נוספת ברדיו "קול ברמה", למשך 30 שבועות. ניתן למצוא מגוון של כתבות, סרטוני וידאו, המלצות לפעילויות, אירועים ועוד באתר האינטרנט המוביל "בחדרי חרדים", ו"כיכר השבת", במימון משרד התיירות.
הופקה חוברת ייעודית לתיירות חרדית, "תיירות כהלכתה", לתיירנים ולעובדי תעשיית התיירות להכרת צורכי התייר החרדי. נעשים מאמצים לפתיחת קורסי מדריכים לחרדים. "המשרד עמל על הכנת תוכנית התמחות למורי דרך על תיירות חרדית - קברי צדיקים וכו'. בשנה הנוכחית אנחנו מכינים גלי פרסום נוספים בעיתונות ובמגזינים, וכמו-כן בוחנים פעילות שיווקית אחרת לטובת המגזר החרדי", אמר שר התיירות ביום שלישי האחרון במסגרת 'שאלות לשר'.