תוכנות שיתוף הקבצים האינטרנטיות, דוגמת "קאזה", "איימיש" ו-"אי-מיול", אחראיות לקרוב ל-700 מיליון דולר מתוך הנפילה בגובה 2 מילירד דולר שספג שוק תקליטורי המוזיקה (CD) מאז שנת 1999 בארצות הברית בלבד.
נתונים אלו, שפורסמו במחקר שערכה חברת המחקר האמריקנית פורסטר, מהווים איום גם לעתידו של שוק סרטי הדי.וי.די; כך מעריך ג'וש ברנוף, אנליסט החברה.
לדבריו, התערערות שווקים אלו עלול להטיל סיכון על כל שוק המדיה הקשיחה. "ההערכה היא כי עד שנת 2008 יצנחו ההכנסות ממכירות תקליטורי מוזיקה ב-19%, בעוד שבמקביל יירדו מכירות קלטות מוזיקה וסרטי די.וי.די ב-8%", ציין ברנוף.
ע"פ הפרסומים בדו"ח, צפויים 20 מיליון צרכנים אמריקניים להוציא 14 מיליארד דולר על בסיס שנתי בעבור סיפוק שירותי פס רחב עד לסוף שנת 2004 .
טכנולוגיית הזרימה (streaming), המאפשרת צפייה בקבצי מידע רחבי היקף מבלי להורידם קודם לכן לזיכרון הכונן הקשיח, עתידה להיהפך עם הזמן לנגישה ושמישה יותר מבעבר.
כתוצאה מכך, מעריכים בפורסטר, יעדיפו אנשים לצרוך את התרבות שלהם באמצעות רשת האינטרנט בתדירות גבוהה אף יותר מהיום, כאשר ההעדפה תהיה "להתחבר לתרבות ולא להיות הבעלים שלה".
כעדות למגמה האמורה, מביא הדו"ח של פורסטר את המכירות העגומות של שוק תקליטורי המוזיקה, שנפלו ב-15% במהלך שלושת השנים האחרונות.
בחברה מכנים מגמה זו בתואר "מותו האיטי של הדיסק", ומציינים שהורדות פס רחב לצד זמינות הולכת וגדלה של מאגרי מידע נרחבים ע"ג מחשבים פרטיים, יעלו את הפופלריות של צריכת שירים וסרטים דרך רשת האינטרנט, וימשיכו להוריד במקביל את המכירות מתקליטורי המוזיקה.
את התופעה מסביר הדו"ח בנוחות הדבר עבור הצרכן המצוי, שלא יצטרך להטריח את עצמו לגשת לחנויות ולהוציא סכומים גבוהים בעבור רכישת תקליטורי מוזיקה, די.וי.די ומדיה קשיחה נוספת.
ההערכות במשק האמריקני הן שהממצאים וההערכות של ברנוף עלולים לזעזע את כל תעשיית הבידור בארה"ב.