|
אילן אבישר. חתום על התיקון הבעייתי [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
בתיקון החדש נקבע גם שזמן השידור המרבי של תשדירי פרסומת בעניין התרמה לא יעלה על שלוש דקות בשעה. התיקון אינו מחלק בין פרסומת אחת הנשמעת ברצף במשך שלוש דקות לפרסומות באותו אורך המשודרות בפרקי זמן קצרים יותר ונפרשות לאורך אותה שעה.
|
|
|
|
תיקון חדש שהוכנס באחרונה לכללי
הרשות השנייה בנושא אתיקה בפרסומת בשידורי רדיו עשוי להוביל לחשיפה סיטונית של שמות תורמים, במשדרי התרמה אותם מקיימות תחנות הרדיו האזוריות עבור גופים שונים.
ב
תיקון ראשון, שפורסם מוקדם יותר בתחילת השנה נאמר: "לא ייעשה במהלך משדר ההתרמה כל שימוש בשמות התורמים, ושמותיהם לא ייחשפו בלא הסכמתם בכתב".
אולם
בתיקון החדש אין צורך באישור בכתב וברירת המחדל תהיה פרסום שמו של התורם. על-פי התיקון, עליו חתום יושב-ראש מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, "לכל תורם יובהר שיהיה ניתן לחשוף את שמו ולעשות בו שימוש במשדר ההתרמה, זולת אם יודיע כי הוא מתנגד לכך; הודיע תורם על התנגדותו, שמו לא ייחשף ולא ייעשה בו שימוש במהלך המשדר".
במילים אחרות, הרשות השנייה ויתרה על הדרישה כי ההיתר יהיה בכתב, והסתפקה בכך שלכל תורם יובהר ששמו עשוי להתפרסם. בתקנה זו הכניסה עצמה הרשות לתסבוכת. כיצד תכריע במקרה בו יבוא מאזין ויתלונן ששמו אוזכר בניגוד לרצונו? התחנה תטען מצידה שהבהירה לתורם בעל-פה שניתן לחשוף את שמו, התורם יכחיש, ואז יווצר מצב של גירסה מול גירסה.
ברשות השנייה בחרו שלא להגיב לפרסום.