הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה (יום ד', 11.7.12) את הארכת קו הרכבת הקלה הראשון עד בית החולים הדסה עין-כרם.
התוכנית היא עבור המשך תוואי הרכבת הקלה, מרחוב הנטקה ועד לבית החולים הדסה עין-כרם. זהו המקטע האחרון של הרכבת הקלה.
התוכנית הוגשה על-ידי צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים באמצעות המתכנן, אדריכל שלמה אהרונסון.
לאורכו של קו הרכב המוצע יהיו ארבעה מתחמי תכנון שונים באופים ובמאפיינים הפיסיים לאורך הדרך: הקטע הראשון משתלב בדרך ומגיע עד לצומת אורה, בו שתי תחנות קרובות לרחובות איסלנד ומקסיקו, הקטע השני מטפל בצומת אורה ומתואם עם התוכנית למתחם תעסוקה בצומת אורה, הקטע השלישי בו תנאי הדרך קשים - מתוכנן בנפרד מתחום הדרך הקיימת, חלקו בגשרים והקטע הרביעי מטפל בכניסה להדסה וכולל שתי תחנות, האחת לאוניברסיטה והשנייה לבית החולים עצמו.
כיום קו הרכבת הקלה משתרע מפסגת זאב עד הר הרצל ואורכו 13.8 ק"מ. עתה, עם הארכת הקו לנווה יעקב צפון ולהדסה עין כרם, יהיה הקו באורך 22.5 ק"מ והוא ישרת כחצי מיליון מתושבי הבירה.
בהסכמה עם
משרד התחבורה ומשרד האוצר, הארכת הקווים תנוהל הפעם על-ידי העירייה, בשונה מהעבר, זאת מתוך הפקת לקחים מתהליך הביצוע הקודם ומחשיבות הרגישות הציבורית הנדרשת בפרויקטים מסוג זה.
עבודות התשתית ברחב הנטקה החלו כדי להאריך את הקו עד לצומת אורה ולאחר-מכן יחלו העבודות להארכת התוואי להדסה עין-כרם.
כדי לא להפריע לשגרת עבודות בית-החולים, מוקמת בימים אלו התשתית לתחנת הרכבת הקלה, בתוך מגדל האשפוז, כך שהנוסעים יירדו מן הרכבת ויעלו ישירות על המחלקות ושירות המרכז הרפואי. היסודות לתחנה זו מונחים בימים אלו כדי למנוע הפרעה לעבודת בית החולים לאחר שתושלם בניית מגדל האשפוז ועד לבוא הרכבת הקלה.