|
רכבת ישראל. שקט תעשייתי לשלוש שנים, אבל נושא הבטיחות רחוק מלהניח את הדעת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
נחתם (יום ה', 7.12.12) הסכם קיבוצי חדש ברכבת ישראל על-ידי הנהלת הרכבת, נציגי ועד העובדים החדש ונציגי ההסתדרות.
לראשונה בחברה ממשלתית, סוכם כי מרכיב מתוספת השכר יהא מענק מצוינות המותנה בהשגת יעדים. היעדים הם: מדדי השירות לנוסעים, מצוינות, זמינות נייד, דיוק הרכבות, ניקיון הרכבות, תצרוכת דלק ותצרוכת חלפים. בנוסף, יוארכו שעות פעילות ההדרכות בבית הספר.
ההסכם כולל למעשה שינוי משמעותי ומיידי בחטיבת הנייד ברכבת ישראל, הכולל: רפורמה בנהלי עבודה, עבודה במשמרות 24 שעות ביממה, מבנה אגפים חדש, ניידות והכשרות עובדים.
כזכור נכנע השר ישראל כ"ץ ללחצי העובדים וביטל את תוכניתו להקים שלוש חברות בת והסתפק רק בשתיים - חברה-בת למטענים וחברה-בת לנדל"ן ולמסחר, כאשר חלק הארי של התחזוקה יישאר ברובו המוחלט (70%) תחת ידיהם של עובדי הרכבת שבמהלך השנים לא מילאו אחר כללי הבטיחות כפי שדורשים התקנים. בתמורה לכך ניתנה התחייבות לשקט תעשייתי של 3 שנים מצד ועד עובדי הרכבת וביטול כל סכסוכי העבודה הפתוחים. העובדים יזכו להשלמת תוספת של 25% בשכרם, ומענק חד פעמי בסך 40 אלף שקלים, שיינתנו לעובדים על-פי אבני דרך והתקדמות ברפורמה. בנוסף סוכם, כי בחברה ייקלטו בחוזה קיבוצי עובדי הקופות בתחנות הרכבת. כיום הם מועסקים במסגרת חברה חיצונית.
ההסכם החדש כולל גם התחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה.