|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

השופט בתיק הולילנד ליוסי אולמרט:

רוזן: אתה מתפתל על עמודים ארוכים

יוסי אולמרט טוען שאישר את קבלת הכספים מדכנר רק בצורה טנטטיבית ולאור הדברים שאמרו לו החוקרים "לא היה ולא נברא שום קשר לאהוד אולמרט"
06/05/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רוזן. "אני קורא עכשיו בעיניים"

יוסי אולמרט מכחיש (יום ב', 6.5.13) שנפגש עם שמואל דכנר בקפה "אפרופו" בבית הבימה וקיבל ממנו שורה של צ'קים - בניגוד לדבריו בחקירתו ביולי 2010. התביעה הפנתה את השופט דוד רוזן לקטעים בחקירה בהם אמר זאת יוסי במפורש וללא ספק, והראתה כיצד התפתחה גירסתו של יוסי לגבי קבלת הכספים מדכנר. בחקירתו אמר עוד יוסי, כי לאחר שקיבל את הכסף – הניח שהמטרה הייתה לרצות את אחיו, אהוד. בעדותו הוא אומר, כי נתן תשובות היפוטתיות לשאלות היפותטיות.

רוזן פנה ליוסי: "יש לך מה לומר על הדברים שעכשיו אני קורא בעיניים?". יוסי: "אני חוזר ומבקש להראות לי איזשהו צ'ק. גם ב-2010 אמרתי שאני לא זוכר. אמרתי שאם אברהם נתן אומר את מה שהוא אומר - אז יכול להיות שהיו דברים בגו. אני אומר בצורה חד-משמעית: אני לא יכול לומר בוודאות שאני זוכר שהיו צ'קים כאלו בסכומים האלו. אם יראו לי אותם, אני אשמח להודות שזה מה שהיה".


"לא הייתה פגישה כזאת"


רוזן: "נתן סיפר פה מה שאתה אמרת לו. אתה זוכר את הדברים?". יוסי: "הוא חבר יקר לי ואיש נהדר. הוא היה מודע לקשיים הכלכליים שלי. ידעתי שהוא מעורב עם דכנר בתוכניות בניין ערים". רוזן: "לא זו השאלה. הייתה פגישה במשרדו של דכנר בה פגשת את נתן?". יוסי: "לא הייתה פגישה כזו, אין לי מושג איפה היה המשרד של דכנר. חד-משמעית". רוזן: "הייתה פגישה כלשהי בה שהו ביחד אתה, נתן ודכנר?". יוסי: "אני לא זוכר פגישה כזו. אני לא יכול לומר בוודאות שהייתה פגישה כזו ומה התאריך שלה. ביקשתי בראיון [ב-2010] שיתנו לי פרטים ממה שנאמר על-ידי דכנר, ולא נתנו לי".

רוזן: "נתן אמר שהייתה פגישה כזו. אתה זוכר פגישה כזו?". יוסי: "אני לא יכול לומר שאני זוכר פגישה כזו". רוזן: "אתה לא מוכן לאשר לתובעת שדכנר מסר לך צ'קים". יוסי: "בשום פנים ואופן". רוזן: "איך אתה מסביר את הדברים המאוד מפורשים שמסרת [ב-2010]?". יוסי: "כולם היו בהקשר טנטטיבי. אני לא זוכר בשום צורה שהיא בוודאות שהדברים האלה היו קיימים. אני מבקש שיראו לי ולו גם עותק אחד של צ'ק שנתן לי דכנר".

בן-ארי שאלה כיצד ידע יוסי לתאר בחקירתו בפרטי פרטים את הפגישה, את מספר הצ'קים שקיבל, מה היה סכומם ומה עשה בהם. יוסי השיב: "מעולם לא שיתפתי את אהוד בכל דבר שקשור לדכנר. אני לא זוכר שתיארתי בצורה פרטנית את אותה פגישה". בן-ארי: "זה רשום ואני מבקשת ממך להתמודד עם העניין הזה". יוסי: "הכל נאמר בצורה טנטטיבית, אמרתי 'אם'. אמרתי בצורה חד-משמעית שאני לא זוכר את הפגישה הזאת".


"אם יראו לי הוכחה"


רוזן: "נתת את התשובה בהנחה שאם קיבלת צ'קים, אז הדברים האלה נכונים". יוסי: "זה כמעט מדויק. התניתי את כל העניין רק לאחר שהם אמרו לי שנתן אמר כך וכך, ואני מבין שבבית המשפט הוא חזר בו מהדברים האלה". רוזן: "לא ברור לי. היום אתה אומר שאתה לא יכול לומר שקיבלת צ'קים, אלא אם יראו לך צ'קים". יוסי: "אם יראו לי הוכחה, אשמח לומר שזכרוני הטעה אותי".

רוזן: "אתה אומר שזאת הייתה עמדתך גם לחוקרים, למרות מה שמראים לך שכתוב". יוסי: "בהחלט ביקשתי שיראו לי איזושהי הוכחה, כי אני לא זוכר שהיה דבר כזה". עוד אמר יוסי, כי אחיו אהוד לא היה קשור בצורה כלשהי לכל עניין שהיה או לא היה בינו לבין דכנר באותה עת. "אני אומר את זה עם כל סימני הקריאה האפשריים".

בן-ארי: "אתה ביקשת להדגיש ששמו של אחיך לא עלה באותה פגישה, אז אם לא הייתה פגישה כזו - למה אתה צריך לסייג? אני מבקשת לומר שאתה לא אומר את האמת". יוסי: "אני אומר אך ורק את האמת כפי שאני זוכר אותה. המשמעות של דברי הייתה אז כפי שהיא היום". רוזן: "אתה אומר שאתה לא זוכר אם הוא נתן לך 500,000". יוסי: "אמרתי בצורה חד-משמעית שלא קיבלתי מדכנר 500,000 שקל". רוזן: "קיבלת ממישהו אחר 500,000 שקל?". יוסי: "לא". רוזן: "אתה זוכר מישהו שנתן לך 100,000 שקל?". יוסי: "לא". רוזן: "50,000 שקל אתה זוכר שמישהו נתן לך?". יוסי: "פשוט לא זוכר". רוזן: "היו אנשים שנתנו לך 50 או 100 אלף שקל?". יוסי: "זה לא קיבלתי מאף אחד".


"הדברים האלה מוצאים מהקשרם"


בן-ארי: "מה קרה לזיכרון שלך בשלוש השנים האחרונות?". יוסי: "הדברים האלה מוצאים מהקשרם. מיד לאחר העדות אמרתי לעורך הדין שלי, מר פרנקל, שאני לא זוכר והייתי רוצה לתקן". בן-ארי: "אבל לא פניתם לאיש כדי לשים את הדברים על דיוקם". יוסי: "אני עושה את זה עכשיו. פנינו כמה פעמים למערכת שאת מייצגת בבקשה לראות את העדות ולא זכינו לשום מענה". בן-ארי: "הודענו למר פרנקל שנעביר את העדות בסמוך לעדותך [בבית המשפט], והעברנו אותה למר פרנקל ביום חמישי שעבר".

בן-ארי המשיכה להקריא פרטים מתוך חקירתו של יוסי ואמרה, כי עליה להבין כעת שהוא חוזר בו מכל אותם פרטים. יוסי: "הכל היה בצורה טנטטיבית. כל ההקשר שהתובעת מציגה הוא לא נכון. נציגת המשטרה ניסתה לכוון אותי לכך שהיה מספר מסוים של צ'קים, ומשום מה אני לא רואה בפרוטוקול חלק מהשאלות שלה". יוסי העיר, כי עד עכשיו לא נאמר לו תאריך הפגישה, מה שמלמד גם הוא שהיא לא התקיימה.


"יש הקשר מסוים"


בן-ארי: "אם לא היה ולא נברא, ודאי שלא אומרים את כל הפרטים". יוסי: "יש הקשר מסוים לשיחה שהתנהלה והזמן שבו התרחשו או לא התרחשו הדברים. הייתי נתון בלחצים גדולים מאוד, כאשר כל מה שעניין אותי באותה תקופה היה לעבור בשלום עוד יום ולדעת שאני עושה משהו לתיקון המצב. אני אומר לך בוודאות שאני זוכר שלא הייתה פגישה כזאת".

עוד טען יוסי, כי לא הכיר את דכנר ולא היה לו איתו מגע כלכלי או אישי. יצוין, כי בחקירתו סיפר יוסי שקיבל מדכנר תרומה של 6,000 שקל לפריימריז בליכוד בשנת 1996. רוזן: "היה ברור לך שהם רוצים להפליל את אחיך". יוסי: "מה שהבנתי אז ומה שאני מבין אז הוא שחובתי היא לומר את האמת, ומה שעומד לנגד עיני אינו לעזור לאהוד". רוזן: "זה יפה מאוד, אבל היה ברור לך שרב-פקד [איריס] ברק [ב-2010] רוצה להפליל את אהוד". יוסי: "זה היה ברור לי מההתחלה".

רוזן: "תראה כמה תשובות נתת עד שנתת לי את התשובה הפשוטה הזאת. זאת הייתה שאלת הכנה. למה לא אמרת לברק: שטויות, אין דבר כזה? אתה מתפתל על עמודים ארוכים". יוסי: "זה לא סגנוני לומר 'שטויות'. אמרתי חד-משמעית שלא קיבלתי 500,000 שקל, נקודה. הייתי בסיטואציה לא פשוטה, עם שני חוקרים של המשטרה ונציגים של ממשלת ארה"ב, ולכן התשובות שלי היו כל הזמן בהקשר טנטטיבי, תוך ניסיון להיות הוגן והגון ככל האפשר. לכן אמרתי לא היה ולא נברא, ואני אומר את זה גם עכשיו".

ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 6.5.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 6.5.13. עדותו של יוסי אולמרט: הסתבכותו הכלכלית, מכחיש קבלת 500,000 שקל משמואל דכנר, מוכרז כעד עוין, מעומת עם גירסתו מיולי 2010, פרטים על נושיו

תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוזן: אתה מתפתל על עמודים ארוכים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אחד מרבים
6/05/13 21:35
2
Gilead
6/05/13 22:59
3
שלומי האירני
7/05/13 01:38
4
דידה
7/05/13 14:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, הכריז (יום ב', 6.5.13) על ד"ר יוסי אולמרט כעד עוין במשפט הולילנד. התובעת, עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, הגישה את עדותו של יוסי ביולי 2010 והודיעה שהתביעה תבקש להעדיף אותה על פני עדותו של יוסי בבית המשפט.
06/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
ד"ר יוסי אולמרט, אחיו של אהוד אולמרט, יעיד בשלושת הימים הקרובים (החל מיום ב', 6.5.13) במשפט הולילנד. העדות, שתימסר בהיוועדות חזותית (וידאו קונפרנס) ממקום מושבו של אולמרט בוושינגטון, היא אחת החשובות ביותר במשפט.
06/05/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
עובד יחזקאל ביקש ששמואל דכנר יממן סקר עבור אהוד אולמרט בהיותו שר התמ"ת, ושולה זקן היא שתיווכה בין השניים. על כך מצביעה התכתבות דור אלקטרוני בין יחזקאל לזקן, אשר הוצגה (יום א', 28.4.13) ליחזקאל במהלך עדותו במשפט הולילנד. יחזקאל היה יועץ בכיר של אולמרט ומזכיר הממשלה בתקופת כהונתו כראש הממשלה.
28/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
עורך מעריב לשעבר, עידו דיסנצ'יק, יצר את ההיכרות בין שמואל דכנר לבין אהוד אולמרט, כאשר האחרון היה ראש עיריית ירושלים. כך אישר (יום א', 28.4.13) דיסנצ'יק בעדותו במשפט הולילנד. לדבריו, כאשר נתקע דכנר בבעיות שלא הצליח לקדם, הוא עצמו היה פונה לאולמרט ו"מבקש ממנו: תן לבחור צ'פחה". דיסנצ'יק אומר, כי היו 20-15 פגישות כאלו בינו לבין אולמרט, כאשר בארבע מהן השתתף גם דכנר.
28/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
הח"כ לשעבר מיכה גולדמן פעל לקידום ענייניה של חברת תעשיות מלח מבלי להכיר את הנושא בו מדובר. כך עלה (יום א', 28.4.13) מעדותו של גולדמן במשפט הולילנד.
28/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il