|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

שישה בשישי

הפרת אמונים

עצם המחשבה של נתניהו על ממשלת עבודה-חרדים היא הפרת אמונם של הבוחרים משפט הולילנד: על הסדרי טיעון אפשריים ועל התנהגותם של עיתונאים ופרשנים ביהמ"ש העליון מבהיר שעבירת הפרת האמונים אינה הולכת לשום מקום כדורגל: על המשבר בברצלונה ועל שערוריית שיפוט בליגת האלופות
08/03/2013  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ממשלה 33   |   תגובות
תשובה לסניגורים [צילום: מן הטלוויזיה]


ע"פ 3517/11, שמשון נ' מדינת ישראל / פס"ד
דחיית ערעורה של עובדת לשעבר במס הכנסה שהורשעה במתן הטבות לנישומים שהכירה אישית + דיון בעבירת הפרת האמונים

בנימין נתניהו
גניבת דעת של בוחריו [צילום: פלאש 90]

קרוב לוודאי ששלי יחימוביץ' והחרדים לא יהיו בממשלה הבאה, אם כי אצל בנימין נתניהו שום דבר לעולם אינו סגור, אבל עצם המחשבה של נתניהו על האפשרות הזאת – היא הפרת האמון שנתנו בו מאות אלפי בוחרים. האם ממשלה של הליכוד-ביתנו, העבודה, ציפי לבני, שס ויהדות התורה היא ממשלת ימין? זו לכל היותר ממשלת ימין-מרכז, וגם זה די בספק. האם לזה התכוונו מי שהצביעו בעד נתניהו? ודאי שלא. כלומר: נתניהו מוכן להרכיב ממשלה שתסתור את רצון הבוחרים ותסטור בפניהם. בשתי מילים קוראים לזה "גניבת דעת"; ובמילה אחת: "רמאות".

הולילנד: פרשנים
מבלי שכף רגלם דרכה באולם [פלאש 90]

תארו לעצמכם פרשן כדורגל, המקבל את הרכבי שתי הקבוצות, צופה בדקה וחצי הראשונות של המשחק ובעוד שתי דקות בסמוך לסיום המחצית הראשונה, ואז כותב פרשנות על המשחק. במקרה הטוב נאמר בציניות שהוא כנראה חוזה עתידות. במקרה הגרוע נאמר ברצינות שהוא שרלטן, המועל באמון שנותנים בו שומעיו וקוראיו, משום שהללו סבורים שדבריו מבוססים על עובדות שראה במו עיניו.

זה בדיוק מה שעשו כמה מעמיתי לאחר פטירתו של שמואל דכנר. כתבים ופרשנים שחלקם לא נכחו במשפט אפילו דקה אחת, ואחרים שנכחו בו אולי בשלוש-ארבע ישיבות, הסבירו במאות ואלפי מילים מה יקרה כעת. בלי לקרוא את הפרוטוקולים של קרוב ל-100 הישיבות, בלי להכיר אפילו אחוז אחד מכ-1,000 המוצגים, בלי לקרוא אפילו הודעה אחת של הנאשמים ושל עד המדינה, בלי לשמוע את הערותיו הרבות והחשובות של השופט דוד רוזן. הם ועורכיהם לא חשבו לרגע, שלפני שמביעים דעה – כדי שתהיה ידיעה; שלפני הפרשנות, כדאי להכיר את העובדות.

אחר כך מתפלאים שהיחס לתקשורת הוא של זלזול. אבל כאשר התקשורת מזלזלת בצרכניה, כאשר היא מפרה את חובותיה המקצועיות הבסיסיות ביותר – אל לה לצפות ליחס שונה מצד הקוראים, הצופים, המאזינים והגולשים.

הולילנד: נאשמים
זה קיבל תרומות וזה קיבל עבודות [פלאש 90]

הימור פרטי שלחלוטין אינו מבוסס על ידיעה עובדתית כלשהי: ייתכן שחלק מנאשמי משפט הולילנד יסגרו הסדרי טיעון בהם יודו בהפרת אמונים. השופט דוד רוזן העיר בנוגע לאורי שטרית, שאם בזמן שהיה מהנדס העיר ירושלים הוא ביצע עבודות פרטיות במיליוני שקלים עבור מי שמנהל את הפרויקט הגדול ביותר הנבנה בעיר, אזי יש לו בעיה – גם אם העבודות בוצעו בהיתר וגם אם התשלום לא היה שוחד.

את אותה אמירה אפשר להשליך על שולה זקן: אם בזמן היותה עובדת ציבור (מנהלת לשכותיו של אהוד אולמרט בעיריית ירושלים ובמשרד התמ"ת) היא מקבלת מתנות במאות אלפי שקלים ממי שזקוק לה, יש לה בעיה. וכנ"ל לגבי אורי לופוליאנסקי: קבלת תרומות ליד שרה ממי שמנהל את אותו פרויקט ענק, אליו יש לו נגיעה בתפקידו הציבורי, היא בעייתית. מבחינה משפטית, הבעייתיות יכולה להתבטא בסעיף הפרת האמונים, ומכאן האפשרות שזה יהיה האישום המתוקן במסגרת הסדרי טיעון.

יתרה מזאת: רק השבוע שב וקבע בית המשפט העליון, כי גם סטייה מן השורה במטרה לקדם את אינטרס הציבור, יכולה להיות הפרת אמונים. ובהשלכה לפרשת הולילנד: גם אם לופוליאנסקי רצה לסייע ליד שרה, ארגון שאין חולק על חשיבותו הציבורית – זו עדיין עשויה להיות עבירה. ובראייה רחבה יותר: היקף קבלת הכספים בידי המעורבים בפרשה הוא כזה, שלא ניתן להתייחס אליו כאל מעידה חד-פעמית או טעות נקודתית בשיקול דעת. ויש לזכור, שהעונש המירבי על מירמה והפרת אמונים הוא שלוש שנות מאסר – בהחלט לא עבירה טכנית קלה.

עדנה ארבל
אחד המחסומים העיקריים [צילום: פלאש 90]

עוד כמה מילים על פסק הדין שהזכרתי בקטע הקודם. סניגורים, בעיקר כאלו המייצגים בעבירות צווארון לבן, תוקפים מדי פעם את עבירת הפרת האמונים, בטענה שהיא כללית מדי, וחלקם אף קוראים לבטל אותה. תראו מה חושבים על זה עדנה ארבל (שכתבה את פסק הדין) ועמיתיה עוזי פוגלמן וניל הנדל:

"בית משפט זה חזר והדגיש את חשיבותה של העבירה של הפרת אמונים מבחינתם של המינהל התקין, אינטרס הציבור וטוהר המידות של עובדי ציבור... עבירת המירמה והפרת אמונים היא אחד המחסומים העיקריים שהציב המחוקק למניעת התדרדרות השירות הציבורי וכבר נאמר כי אך כפסע בין מינהל מושחת לתהליך של כרסום משמעותי באופיו וחוסנו של המשטר הדמוקרטי". כל מילה נוספת – מיותרת.


כדורגל: ברצלונה
גם ליאו מסי וחבריו הם בני אדם

לפי חלק מדברי הפרשנות סביב המשבר בו מצויה קבוצת הכדורגל ברצלונה, נדמה שהקבוצה לכל הפחות הפרה התחייבות כלפי הפרשנים ולפיה תציג כדורגל מושלם לאורך כל העונה ותנצח בכל משחקיה. מה שקרה באמת הוא שלושה דברים. האחד: שום דבר אינו נמשך לנצח. השני: גם ליאו מסי וחבריו הם בני אדם. שלישי והחשוב מכל: אחרי כמה שנים, החלו הקבוצות היריבות ללמוד כיצד לנטרל את הטיקי-טקה של בארסה, כי כל מה שאדם אחד ממציא – אדם אחר יכול לסכל. אז לא צריך להפוך את זה לטרגדיה ובטח שלא לבגידה של בארסה בבטטות הכורסה.


כדורגל: ליגת האלופות
האם כל טעות היא בתום לב? [צילום: AP]

צ'ונייט צ'אקיר. שמעתם עליו? אני משער שלא, ודאי לא עד יום שלישי השבוע. אני גם די בטוח שהרוב המכריע של אוהדי הכדורגל באירופה, כולל השרופים שבהם, לא ידעו במי מדובר. אבל עכשיו – מיליונים יודעים, ומהסיבות הלא-נכונות. זהו השופט הטורקי, אשר בהחלטה שערורייתית קבע במידה רבה את תוצאת המפגש בין מנצ'סטר יונייטד לבין ריאל מדריד.

במשחק שמינית גמר ליגת האלופות, כאשר יונייטד מובילה 0:1 וקרובה להעפלה לרבע הגמר, הניף שחקנה נאני רגל גבוהה ופגע באלרבה ארבלואה. עבירה ששווה לכל היותר כרטיס צהוב, אבל צ'אקיר החליט: כרטיס אדום. ואם זה לא היה מספיק, מאוחר יותר הוא התעלם מפנדל לטובת האנגלים. התוצאה: הספרדים ביצעו מהפך וניצחו 1:2 בדרכם לשלב הבא.

עד לפני חודש-חודשיים הייתי מייחס את ההחלטות הללו לטעויות קשות, אולי לחוסר כישרון, אבל לא יותר מזה. אלא שמאז נחשפה פרשת הימורים ענקית וחוצת גבולות, אשר לפי החשד הביאה גם להטיית משחקים בליגת האלופות בשנים קודמות. בפרשה זו מעורבים גם שופטים, אשר בחלק מן המקרים לא קיבלו שוחד כדי להשפיע על התוצאה הסופית, אלא על הימורים כגון מספר הצהובים או מספר הקרנות. במציאות הזו, מתגנב ללב החשש/החשד שלא כל טעות נעשית בשוגג. וזה עלול להוביל לאובדן הנכס היקר ביותר שיש לכל ענף ספורט ולכל אירוע ספורטיבי: אמונו של הציבור. בכל הקשור לליגת האלופות אנחנו עוד לא שם, אבל אני מנחש שאיני היחיד המתחיל לפקפק.

תאריך:  08/03/2013   |   עודכן:  08/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעל גרמן / Yael  German   יעקב אפרתי   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת מנור-נהרי   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ירון גולומב   ירון ליפשס   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר רבין   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   משה  ישראל   משה שמיר   ניל הנדל / Neal Hendel   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עדנה ארבל / Edna Arbel   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרת אמונים
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ
8/03/13 08:59
2
שםלי
8/03/13 10:09
3
אהוד פרלסמן
8/03/13 11:23
 
אהוד פרלסמן
8/03/13 13:03
 
יוסי מ
8/03/13 14:38
 
נירון קיסר
8/03/13 16:49
 
אהוד פרלסמן
9/03/13 00:31
 
ה.א.
8/03/13 13:48
 
יוסי מ
8/03/13 14:31
4
קידי
8/03/13 15:01
5
י.צ.
8/03/13 16:19
6
עני מרוד
9/03/13 12:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 33
נגנזה סופית האופציה לבחירות חוזרות. ל-News1 נודע כי במהלך השעות האחרונות (יום ה', 7.3.13) הושגה התקדמות מהותית במגעים הקואליציוניים בין המפלגות.
07/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אם סוף גנב לתלייה, מהו סופו של השקרן? במשחקי הכתר של ממלכת השקרים, מתחרים כעת כמה מבכירי העדר. נתניהו מוצא לפתע שאינו לבד על המגרש. אומנם איש לא התחרה מולו על הכתר עצמו, אבל גם מי שלא התחרו מולו, רוצים לראותו נושא את הכתר כמו היה ישוע נושא הצלב, עוטה כתר של זרדים ומדמם, כל הדרך אל גורלו הידוע מראש.
07/03/2013  |  דן אלון  |   מאמרים
מתוך מצעה של יש עתיד: "על ראש המפלגה הגדולה ביותר תוטל באופן אוטומטי הרכבת הממשלה. מטרתו של שינוי זה הוא לגרום לאנשים להצביע למפלגות גדולות ולא למפלגות קטנות המהוות חלק מ'הגוש'. במצב הקיים כיום, יכול אדם להצביע למעשה ב'שני פתקים' וירטואליים: הצבעה אחת למפלגה סקטוריאלית של שניים או שלושה מנדטים והצבעה שנייה לגוש הימין או השמאל. כך נוצר מצב שבו מפלגת השלטון היא 'בת ערובה' בידי שותפותיה הקואליציוניות ונאלצת לשלם שוחד תמידי - כלכלי או אחר - כדי להמשיך ולשלוט. השינוי בחוק יכריח מפלגות קטנות להתמזג עם מפלגות גדולות (שהן בדרך הטבע מתונות וממלכתיות יותר) ויגדיל את המשילות של מפלגות השלטון. בנוסף יחסוך שינוי זה את 'סבב הסחטנות' שבו המפלגות תובעות אתנן פוליטי או כלכלי תמורת זאת שימליצו לנשיא על מועמד מסוים כמי שירכיב את הממשלה".
07/03/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
תוצאות הבחירות הוכיחו דבר אחד בלבד: מה שראוי לעם ישראל, זה מה שהוא קיבל! עם ישראל במתכונתו הנוכחית אינו ראוי לתוצאות אחרות מאשר אלה שהביאו לו את נבחרי העם כפי שכולנו צופים ושומעים מאז תום ספירת הקולות.
07/03/2013  |  נסים גבאי  |   מאמרים
נראה שמעולם לא הייתה שמחה גדולה כל כך בעולמו של הסיטרא אחרא. יהודים יוצאים איש נגד רעהו, משמיצים ומאיימים לכלות חלקים בסיסיים מיסודות העם, והוא - הסיטרא אחרא – צוחק.
07/03/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
לפיד: יכולתי להיות שר בכיר כבר לפני חודש  /  איציק וולף
בנט במסר הרגעה לחרדים  /  עידן יוסף
עפר שלח: "לא נסכים ל-28 שרים"  /  עידן יוסף
השקר הפוליטי   /  אליקים העצני
תיק המשפטים ללבני - פגיעה בחברי הליכוד  /  יוסי שחר
בשבחי הפוליטיקאים החדשים  /  חיים שטנגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il