בשל עיצומי עובדים וחוסר במערכי רכבות, בין השעות 15:00 ל-19:00 תבוטל רכבת אחת בשעה בקו הפרברי הצפוני בין קריית מוצקין-חיפה, לשני הכיוונים. מדובר בשלוש רכבות לכל כיוון.
מחאת נהגי הרכבות מגיעה בהמשך להעברת סידורי העבודה של נהגי רכבות הנוסעים, למערכת ממוחשבת, כפי שנעשה בחברות דומות בארץ ובעולם.
המערכת הממוחשבת נועדה לייעל ולשפר את תהליך שיבוץ העובדים התפעוליים ואת הפיקוח והבקרה הנדרשים. המערכת תיישם קריטריונים לחלוקת עבודה שוויונית וכושר ההשתכרות, בהתאם להסכמים הקיבוציים.
בהנהלת
רכבת ישראל מדגישים כי עד להסדרת נושא משמרות הנהיגה, ממוצע שעות הנהיגה עמד על פחות מ-4 שעות וממוצע שעות העבודה למשמרת (נהיגה ושהייה) עמד על כ-7 שעות בלבד, כך שכל נהג קיבל שעה וחצי השלמה יומית, על עבודה שלא ביצע.