סיוט כזה מזמן לא התרחש בתחבורה הציבורית. בלילה שבין שלישי לרביעי, מעט אחרי חצות ולמשך ארבעה ימים תושבת תנועת הרכבות עקב סגירתו לצורך עבודות של מקטע הרצליה-בנימינה בשני הכיוונים.
לסגירה זו תהיה השפעה קשה לא רק על התחנות שיסגרו - בית יהושע, נתניה, חדרה (מערב) וקיסריה-פרדס חנה, אלא על כל צפון הארץ - מנהריה ועד חיפה.
בשעות מסוימות אף יהיה נתק מוחלט להגעה בתחבורה הציבורית מהצפון לגוש-דן, לנתב"ג ולדרום הארץ עד באר שבע - ולהפך! לאיש אין מושג כיצד אמורים הנוסעים לנוע ממקום למקום. לא במוקד המידע של
רכבת ישראל, לא במוקד המידע של
משרד התחבורה (כל קו), ולא במוקדים של
אגד ושל חברת
נתיב אקספרס שהתבקשו לתגבר כמה קווים.
בכל האתרים, למעט אתר רכבת ישראל, אין רמז של איזכור לתוהו ובוהו הצפוי. היחידה לדווח היא רכבת ישראל ש
בהודעה קצרה מוסרת שמשרד התחבורה הורה לתגבר ארבעה קווים (בלבד!) - שלושה מהם של אגד: 900 תחנה מרכזית תל אביב - חיפה חוף הכרמל (בשני הכיוונים), 910 חיפה חוף הכרמל - תחנה מרכזית תל אביב (בכיוון אחד) וקו 872 הפתלתול (מעל שעתיים נסיעה) בין זכרון יעקב לתחנה מרכזית תל אביב. קו זה עובר דרך בנימינה, חדרה ונתניה.
נכון למועד פרסום הידיעה (23.7.13), על-פי המופיע באתר אגד ובאתר כל-קו לא יחול שום שינוי - קו 900 לא אמור לפעול בכלל; בקו 910 לא יהיה תגבור ורק 14 נסיעות יצאו מתל אביב, שהאחרונה בהן בסביבות 23:00 ו-17 נסיעות מחיפה שהאחרונה בהן בסביבות 23:30. אותו הדבר בקו 872 שבו אמורות לצאת רק 7 נסיעות מתל אביב, האחרונה בהן בסביבות 23:30 ו-9 נסיעות בלבד מזכרון יעקב, שהאחרונה בהן תהיה ב-21:40.
ל-News1 נודע כי עד אתמול (ב') אחר-צהריים הייתה מחלוקת בין אגד לרכבת ישראל. אגד טען כי מספר האוטובוסים שהקצתה לו רכבת ישראל לצורך תגבור הקווים נמוך בהרבה מכפי שדרוש למספר כה רב של נוסעים.
קו נוסף שאמור להיות מתוגבר בשני הכיוונים הוא קו 605 (נתניה-תל אביב) של חברת נתיב אקספרס. על-פי המופיע באתר החברה לא יהיה תגבור לקו האמור. שנסיעותיו מתל אביב מתחילות ב-07:00 ומסתיימות ב-22:00 ונסיעותיו מנתניה מתחילות ב-05:30 ומסתיימות ב-19:00, עוד לפני שקיעת החמה.
טירוף תחבורתי
בשבוע שעבר (18.7.13), כאשר הופסקה למשך הלילה תנועת הרכבות בין נתב"ג לנהריה, בשל תרגיל של פיקוד העורף, הפעילה רכבת ישראל שירות אוטובוסים בין התחנות הסגורות. שירות ההסעיות (שאטלים) מנתב"ג ואליו ניתן ללא תשלום, אל ומהתחנות העיקריות - נהריה, עכו, קריית מוצקין, חיפה (חוף הכרמל) ובנימינה. הפעם, בדומה למצב מלחמה, אין היערכות דומה כדי לתת פתרון תעבורתי לנוסעים.
לשם המחשה, בנסיעה מנתב"ג לנהריה יכול היום הנוסע להגיע בקו רכבת אחד ותמורת 54 שקלים (לפני הנחה) לנסוע במשך שעתיים בלבד. אולם בימים הקרובים, יידרש הנוסע לעבור עם כל המזוודות בשלושה קווים - קו רכבת מנתב"ג למגדלי עזריאלי, משם קו 910 של אגד עד חיפה חוף הכרמל ומשם קווי רכבת/אוטובוס לנהריה. על נסיעה זו הוא ישלם 59.
- בשעות היום יידרש הנוסע באוטובוס לנסוע עד 4.5 שעות (כולל המתנות) ובמקרים קיצוניים אפילו 5.5 שעות!!!
- בשעות הלילה המצב חמור בהרבה. נוסעים שינחתו בנתב"ג משעה עשר בלילה והלאה למשל ייאלצו להמתין בנמל התעופה 8.5 שעות לקו 910 הראשון בשעה 06:30, ויגיעו לנהריה רק בסביבות השעה 10 בבוקר, כ-12 שעות (!!!) אחרי הנחיתה.
החלופה להגעה מהירה יותר היא במונית שירות, שתעלה לכם "רק" 880 שקלים (לא כולל המטען).
באגד אומרים שקווים יתוגברו לפי מה שביקש משרד התחבורה. ברכבת ישראל מפנים אותנו לדובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, שעל כל שאלות News1 בנושא בוחר להשיב בצורה לקונית בשמונה מילים:
"קווי האוטובוסים יתוגברו בהתאם לשעות הפעילות של הרכבת".