|
לא הוציאה אזהרה. סופר-פארם [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד סופר-פארם בטענה לשיווק שקיות אחסון חלב-אם פגומות ונמנעה מליידע את לקוחותיה על כך.
בתביעה נאמר כי סופר-פארם מייבאת ומשווקת שקיות לאחסון והקפאת חלב-אם תחת מותג בבעלותה הידוע בשם: "לייף". אולם במשך תקופה ארוכה שיווקה סופר-פארם את שקיות האחסון תוך ידיעה ברורה כי השקיות פגומות, הסטריליות שלהן נפגמה והן אינן ראויות לשימוש כיוון שקיימים בהן חורים. בשל הליקוי האמור, עם הפשרת חלב-האם לאחר הקפאתו, נוזל החלב מהשקיות ואף החלב העודף הנותר בשקית אינו ראוי עוד להינתן לתינוק.
לטענת התובעת, עו"ד מרקוביצי דהן מורן משערי תקווה, סופר-פארם הפרה את חובתה להסיר את שקיות האחסון ממדפיה באופן מיידי עם היוודע לה כי השקיות פגומות, המשיכה לשווק ולמכור את שקיות האחסון מבלי להזהיר את לקוחותיה וליידע אותם בדבר הפגמים באריזות, ואף הוסיפה חטא על פשע כאשר ניסתה להיפטר ממלאי השקיות במסגרת מבצע שיווקי לאחר שכבר החליטה להסיר את השקיות ממדפיה.
התובעת טוענת כי סופר-פארם מעלה באמון לקוחותיה, הפרה את חובותיה החוזיות והחוקיות לשווק ללקוחותיה שקיות אחסון חלב-אם תקינות, ראויות לשימוש, באיכות גבוהה וללא פגמים. לדברי התובעת, שאיבת חלב-אם לצורך אחסונו והקפאתו היא פעולה הכרוכה באי-נעימות פיסית לעתים, בכאב ובפציעות קלות, בהשקעת זמן ניכר ובתחושות של אי-נוחות.
ברם, הידיעה כי שאיבת החלב, אחסונו והקפאתו יאפשרו לאם להמשיך ולהזין את תינוקה בחלב-אם למרות היעדרותה מהבית, הם אלו המעודדים ומתמרצים יולדות רבות לשאת בסבל ובאי-הנוחות הכרוכים בשאיבת החלב.
אין פלא אפוא, נאמר בתביעה, כי לאחר שהתובעת הפשירה את חלב-האם שאוחסן והוקפא בשקיות שנרכשו מסופר-פארם, וגילתה שחלב-האם ששאבה נוזל כתוצאה מחורים בשקיות, איבד את הסטריליות שלו ואינו ניתן עוד לשימוש, והיא חשה כעס רב, עוגמת נפש מרובה ואכזבה גדולה.
התובעת המיוצגת על-ידי עוה"ד אבנר גבאי ועמית שניצר, מבקשת מבית המשפט לאכוף על סופר-פארם את הוראות הדין, לאסור עליה להמשיך ולשווק שקיות אחסון חלב-אם פגומות ולפצות את לקוחותיה בגין נזקיהן הממוניים המתבטאים בעלות המוצר, והלא-ממוניים המתבטאים בעוגמת נפש, כעסים ותסכול. הנזק המצרפי לחברי הקבוצה המיוצגת מוערך בכ-13 מיליון שקלים.