|
בולנז'רי פטיסרי נוסח פריזאי. סניף חורב [צילום: אלעד גוטמן]
|
|
|
|
|
יאיר מלכה [צילום: אילן הלד]
|
|
|
|
|
איש העסקים יאיר מלכה, מבעלי רשת "קפה גרג", פותח בימים אלו רשת בתי קפה פרימיום חדשה וכשרה: בולנז'רי פטיסרי נוסח פריזאי-שיק. תחת השם BIGA. מקור השם ביגה הוא איטלקי ומשמעותו שאור.
סניפי ביגה החדשים יכללו מעדניית בוטיק על טהרת הבריאות, מאפים, עוגות, לחמים ומגוון רחב של קפה בטעמים ייחודיים, שיובאו במיוחד לרשת.
עד כה נפתחו שני סניפים ראשונים במקומות מרכזיים: ברחוב הראשי בקריית טבעון, במרכז חורב בחיפה, ובקרוב ייפתחו עוד שלושה נוספים: בגרנד קניון-חיפה, ברחוב אח"י אילת בקריית חיים ובקריון. מדובר ברשת בתי קפה בנוסח פריזאי-שיק, הן מבחינת עיצוב הסניפים, תמהיל המאפים, הלחמים והמעדנייה שתציע מוצרי מזון על טהרת הבריאות, ללא גלוטן, סוכר ועוד. הסניפים החדשים ישתרעו על שטח של כ-500 מ"ר .
רשת ביגה תקים בכל סניף בולנז'רי ייחודי אשר יציע מגוון רחב של דברי מאפה טריים, בהם: לחמים, מאפים בתפזורת, עוגות, עוגיות, פוקצ'ות ועוד. מדובר באפיית לחמי מחמצת שאור טבעית, המיוצרת בעבודת-יד שנאפים בתנורי אבן ובחומרי גלם איכותיים וטבעיים.
הבעלים יאיר מלכה מסביר: "לשם כך הוקם מפעל שיקרא גם ביגה המתמחה בייצור מאפים, ולחמים, עוגות, עוגיות ועוד. המפעל החדש ממוקם בצ'ק פוסט חיפה והוא משתרע על שטח של כ-1,000 מ"ר ונפתח בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים. המפעל מעסיק למעלה מ-80 עובדים וישמש גם כמרכז מבקרים שיציג את תהליך אפיית המוצרים וייחודו" [מהתרשמות אישית בביקור במקום, מדובר במפעל נקי בצורה יוצאת דופן, ע.י.].
הרשת תציע מגוון רחב של סוגי לחם הנאפים במקום ועשויים 100% חיטה מלאה אורגנית ממחמצת, לחם שיפון עם גרעיני פשתן ושומשום, אגוזים, זיתים, גרעיני חמנייה, קימל, חיטה מלאה עם גרעיני דלעת, עגבניות מיובשות ועוד. וכן מגוון רחב של סוגי מאפה מתוקים ומלוחים הנאפים במקום.
התפריט הייחודי המוצע כולל: ארוחות בוקר מביצים אורגניות, ריבות ביתיות, ירקות אורגנים, מוצרים ללא גלוטן, ארוחת, וכן מיצים טבעיים של ירקות ופירות שנסחטים במקום.
הרשת החדשה תשקיע רבות בעיצוב החלל ובמראה המקום בקונספט של פריז שיק, המשרה אוירה צרפתית-כפרית. החלל משלב בתוכו מעדנייה, חנות מאפים ובית קפה שעוצב בסגנון קפה פריזאי קלאסי. לקוחות הרשת ייהנו כבר מהכניסה לסניף מניחוחות של מאפים ביתיים ואווירה של "קפיצה קטנה לפריז". עובדי הרשת יעברו הכשרה וסדנה ייחודית על מגוון המאפים והמזון המוצעים וכמובן הכשרה ייחודית על שירות קפדני אירופי.
עוד ציין מלכה: "מדובר במהלך אסטרטגי הפונה לקהל יעד המחפש מאפים, מעדנים ובתי קפה של מוצרי פרמיום בתחום. כיום בישראל אין רשת בוטיק המתמחה באפיית לחמים, עוגות ומוצרי בריאות ייחודיים, ואנו באמצעות הקמת רשת הפרימיום ביגה נביא את הבשורה לצרכן הישראלי, את החדשנות והרעננות, לקהל אניני טעם ומביני קולינריה".
הלקוחות מקבלים את המזון בכלי הגשה מיוחדים המיובאים מאירופה - כלים דקורטיביים, העשויים ברובם בעבודת-יד, כגון: ספלים, כוסות קפה, קעריות מרק, צלחות הגשה ואביזרים נלווים לקפה המוצעים למכירה הביתה. לדברי מלכה, "המטרה להביא לישראל את אירופה הקלאסית בייחודה הקולינרי והעיצובי. הרשת תציע מוצרים קולינריים מובחרים וטעמים ייחודיים. כחלק מהאסטרטגיה וההתחדשות ובמטרה לשמור על מובילות".