המגמה הגוברת בשנים האחרונות בקרב צרכנים, המחפשים מוצרים באמצעות אתרי סחר אינטרנטיים - עוד בטרם הרכישה בפועל - הביאה את מטה 'כחול לבן' במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, להבנה כי יש לייצר מודעות וכלים שיסייעו ליצרנים ולאתרי סחר קמעונאיים לסמן ולזהות מוצרים כחול לבן, עוד בשלב החיפושים והבירורים האינטרנטיים.
סקרים שנעשו בשנים האחרונות מעידים על כך שקהל המשפצים עומד על כ-300,000 בתי אב בשנה. במאפייני השוק ניתן לראות מעורבות גוברת ועולה של אדריכלים ומעצבים בתהליכי שיפוץ, עניין המעיד על שינוי מהותי בהרגלי הצריכה של המשפצים הישראלים. כמו-כן, בסקר האחרון שבוצע על-ידי מטה כחול לבן נמצא שכ-75% מהציבור הישראלי מכיר את תו מיוצר בישראל וכ-30 אחוז טענו שראו אותו ברשת האינטרנט.
על-מנת להגביר את המודעות לחשיבות צריכת תוצרת הארץ, החליט מטה 'כחול לבן' לקדם שיתוף פעולה עם אתר הדירה,
www.adira.co.il, המהווה זירה כוללת לקבלת החלטות בתהליכים של שיפוץ, בניה ועיצוב הבית ומציג בין השאר מדריכי קניה ועיצוב הבית, כתבות מגזין וקטלוג מוצרים עצום עם מעל 57,000 מוצרים שונים בקטגוריות מגוונות ואפשרויות סינון מתקדמות.
מתחם כחול לבן
האתר שפונה לקהל המשפצים, הבונים והמעצבים, מהווה פלטפורמה התואמת את אסטרטגיית הפעולה של מטה 'כחול לבן' במשרד הכלכלה, המבקשת לפגוש את הצרכן האינטרנטי בנקודות המכירה - או במקום בו מתקבלת ההחלטה על הקניה - ולנסות להשפיע בזמן אמת על הצרכן, על-מנת שייקח בחשבון היבטים הנוגעים להעדפת מוצרים מתוצרת התעשיה הישראלית. במסגרת הפעילות, המוצרים יסומנו באתר הדירה וכן במדריכי קניה שיבליטו את יתרונות תוצרת הארץ - הן באתר האינטרנט הרגיל והן באתר ייעודי ל
סלולר (מובייל).
יוצג חיווי ויז'ואלי לצד כל המוצרים שזכאים לתו "מיוצר בישראל", במטרה לסייע לצרכן הישראלי להבדיל בין המותגים המיוצרים בארץ למותגים המיובאים. בנוסף, יוקם אף מתחם כחול לבן ייעודי, בו ירוכזו ויוצגו כלל המוצרים מתוצרת הארץ בעלי תו "מיוצר בישראל", בקטגוריות המוצרים השונות.
ינון אלרועי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה וראש מטה כחול לבן: בימים בהם תעשיית הריהוט בישראל חווה חוסר יציבות, אנו רואים חשיבות רבה עוד יותר להגברת המודעות לחשיבות העדפת תוצרת 'כחול לבן' גם בקרב אנשי המקצוע בתחום העיצוב ואדריכלות הפנים, ובקרב הלקוחות הפרטיים. במסגרת שיתוף הפעולה, יתאפשר לצרכנים הגולשים באתר לסנן את קטלוג המוצרים גם לפי ארץ ייצור ולרכז לפניהם את כלל המוצרים מתוצרת ישראלית - כחול לבן - ברשימה אחת ומגוונת. בנוסף, יפורסמו מדריכי קניה ועיצוב שיבליטו את היתרונות והחדשנות של המוצרים הישראלים.