בתוך ימים בודדים, הרשת החברתית החדשה Ello (אלו), המתיימרת להיות "אנטי-פייסבוק", בשל עמדתה בנושאים של פרטיות ופרסום, הפכה אולי לדבר החם ביותר באינטרנט.
אלו, שהוקמה בשנה שעברה כרשת חברתית "פרטית" (
www.ello.co), פתחה לאחרונה את שעריה על בסיס הזמנה בלבד.
בגלל מספר מוגבל של הזמנות וחוקים נוקשים, ההזמנות נמכרות באיביי במחירים המגיעים גם ל-500 דולר. כעת, ישנם דיווחים כי אלו כי אלו מקבלת 35,000 בקשות בשעה בעקבות גל וירלי בשבוע האחרון.
אתם לא מוצר
עושה רושם כי אלו מנצלת למעשה את המסר המיועד להגיע לאוזניהם של משתמשי פייסבוק מתוסכלים. הרשת לא מוכרת מודעות פרסום, וגם אינה מוכרת נתונים על המשתמשים שלה לצד שלישי, לדברי מקימיה. המניפסט שלה הוא "אנו מאמינים שרשת חברתית יכולה להיות כלי להעצמה. לא כלי לרמייה, לאילוצים ולמניפולציה - אלא מקום לקשר, יצירה וחגיגת החיים. אתם לא מוצר".
המדיניות של אלו קובעת כי ההליך של איסוף מידע אישי ומכירה שלו, כמו גם מיפוי הקשרים החברתיים של המשתמשים לצורך רווח "הוא מאיים ולא מוסרי".
לדריהם, תחת מסווה מציעים למשתמשים שירות "חינם" והמשתמשים משבלמים מחיר גבוה דרך פרסום מתפרץ והעדר פרטיות.
אלו, שבסיסה בורמונט, הוקמה על-ידי קבוצת אמנים ומתכנתים שבראשה פול בודניץ, שהניסיון הקודם שלו כלל עיצוב אופניים ורובוטים. בדף הפרופיל שלו כתב בודניץ כי אלו יועדה להיות "פשוטה, יפה וללא פרסום".