משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם שני מכרזים להפעלת קווי תחבורה ציבורית באזור פתח תקוה, ראש העין, בקעת אונו ואלעד ובישובים סביבם. מדובר בקווים המופעלים כיום ברובם על ידי
חברת קווים ומקצתם על ידי חברת
אגד תעבורה ודן.
במכרזים רשאיות להתמודד שש חברות שזכו במכרז המוקדם (PQ) להפעלת קווי תחבורה ציבורית באזור - מטרופולין, סופרבוס, קווים, אפיקים,
נתיב אקספרס וחברת תנופה, שבבעלות מאיה טורס, מוני סיטון ויורנטה הספרדית.
בשני אשכולות הקווים יופעלו כ-500 אוטובוסים, לעומת 350 אוטובוסים כיום. היקף השירות והתדירויות של האוטובוסים, בשני אשכולות הקווים יגדל ביותר מ-50%.
מכרז פתח תקוה-ראש העין כולל קווי שירות עירוניים וקווי שירות אזוריים המחברים ביניהן וכן קווי שירות בין-עירוניים מראש העין לתל אביב ומפתח תקוה ליישובים כפריים ולערים במגזר הערבי שבמרחב האשכול. המכרז כולל גם מספר קווים מראש העין לתל אביב ובמרחב הקרוב, המופעלים כיום על ידי
חברת דן. מכרז בקעת אונו-אלעד כולל את כל קווי השירות בערי בקעת אונו וביניהן, בעיקר לפתח תקוה ולתל אביב וכן קווי שירות עירוניים ובין-עירוניים באלעד.
בראש העין, התוספו קווים עירוניים חדשים, כולל קווים ישירים לתחנת הרכבת וכן קווים בין-עירוניים לירושלים, לצומת רעננה, למוקדי תעסוקה ועוד. בפתח תקוה יתוגבר השירות באופן משמעותי, כולל חיזוק השירות למוקדי תעסוקה, לאזורי תעשיה, לבתי חולים, למרכזים מסחריים ולתחנות הרכבת, לרבות קו חדש, מדרום פתח תקוה לתל אביב, דרך כביש 471.
באזור בקעת אונו תוגבר באופן משמעותי השירות, בעיקר בקווים האזוריים לתל אביב. כמו כן נוספו קווים חדשים מקרית אונו ומאור יהודה לתל אביב. בנוסף, תוגבר השירות העירוני, בקווים לתל השומר. אחד הקווים הוארך לרמת אפעל שכיום לא משורתת כלל. שני קווים חדשים נוספו מפתח תקוה לגבעת שמואל ואור יהודה ובגני תקוה יופעל קו שירות עירוני חדש, שיגיע עד לקרית אונו.
בעיר אלעד שודרג באופן משמעותי השירות העירוני ונוספו קווים חדשים, בין השאר- למוקדי ביקוש, בסופי שבוע וביום חול, כולל קווים למוקדי תעסוקה, לתל השומר, ולאזור התעשיה בפתח תקוה.
יישובי המגזר הכפרי, בשני המרחבים, יזכו אף הם לתגבור שירות ולקווים מהירים וקצרים יותר ליעדים שונים. שני המכרזים כוללים בנוסף לקווי השירות הסדירים גם קווים מיוחדים לימות הקיץ לחופי הים ולמוקדי הבילוי וכן קווי לילה.
מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, אמר כי בדומה למכרזים האחרונים, חייב משרד התחבורה את המציעים במכרזים להכניס שיפורים טכנולוגיים משמעותיים, הכוללים בין השאר: רשת אלחוטית, שקעי USB לטעינת טלפונים סלולאריים ומערכת כריזה פנימית וחיצונית. לאורך המסלולים יותקנו שלטים דיגיטליים, המעדכנים את הציבור על זמני הגעת האוטובוסים (next bus). רוב האוטובוסים שיופעלו על ידי הזכיינים החדשים הם אוטובוסים חדישים, בעלי רמת זיהום אוויר נמוכה במיוחד - יורו 6.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי המכרזים מפורסמים, במסגרת הרפורמה של משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. "מדובר בשיפור שירות משמעותי, הכולל הפעלת קווים חדשים, הגברת תדירויות של קווי האוטובוסים ושיפור הקשר בין הערים והישובים למוקדי פעילות מרכזיים, ברחבי האשכול", אמר.