|
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
בשנים האחרונות מפנה רכבת ישראל משאבים רבים להגדלת נפח פעילות חטיבת המטענים, שלה פוטנציאל רווח משמעותי לחברה. כחלק מהחלטה אסטרטגית זו יצאה החברה במספר מהלכים שמטרתם שדרוג צי רכבות המשא והגדלת שתופי הפעולה בתחום זה. כעת, במטרה לעודד הובלת מכולות מלאות בין נמל אשדוד וחיפה, החליטה ההנהלה, על הענקת הנחה מיוחדת, בשיעור של 15%, על הובלת מכולות מאשדוד לחיפה. רכבת משא אחת מובילה מטען השווה ערך לכ-60 משאיות ארוכות וכבדות על הכביש. יחסית ל-2013, בשנת 2014 נרשמו שני שיפורים בולטים - הפעלה של מעל ל-90% מהרכבות המתוכננות (לעומת 70% בממוצע) ודיוק של 85% בשעת ההגעה ליעד (לעומת 45%).
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
רכבת ישראל מסכמת את תוצאות פעילות הרבעון השלישי של שנת 2014, מהם עולה (יום ג', 6.1.15) כי החברה ממשיכה במגמת הגידול והצמיחה המאפיינת אותה מאז שנת 2012. תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתיימו ברווח מפעילות שוטפת בסך של כ-143.8 מיליון שקל, אשר מהווים 9% מהמחזור שעומד על סך של 1.6 מיליארד שקל.
בתקופה זו בוצעו 35.46 מיליון נסיעות ברכבת ישראל, גידול של 8.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (32.8 מיליון נסיעות). זאת, למרות מבצע 'צוק איתן' שנמשך כחודש, בו ירדו הביקושים לנסיעה ברכבת.
הגידול המצטבר בהכנסות מהפעלת רכבות הנוסעים לרבעון השלישי עומד על סך של 43 מיליון שקל - גידול של כ-9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול המצטבר בהכנסות מהפעלת רכבות המטענים לרבעון השלישי עומד על סך של 23 מיליון שקל - גידול של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
את כל אחת מהשנים 2009 עד 2013 סיימה הרכבת בהפסדים שנעו בין 104 מיליון שקלים ב-2009 ל-185 מיליון ב-2012.
עוד מפרסמת הרכבת כי בחודש דצמבר 2014 בוצעו כ-4.7 מיליון נסיעות. זהו הביצוע החודשי הגבוה ביותר שנרשם אי-פעם בתולדות החברה.
בכוונת החברה לבצע הנפקת אג"ח בסכום של עד 2 מיליארד שקל על בסיס דוחות הכספיים לתקופת ספטמבר 2014. כרגע התשקיף הוא לגיוס של מיליארד שקלים.