|
דוכן פרטנר בקניון רמת אביב
|
|
|
|
|
משרד התקשורת החליט (יום ב', 4.5.15) על הטלת קנס על חברת פרטנר בסך של 321,330 שקל. המשרד הודיע כי בניגוד להוראות הרישיון, חברת פרטנר ביצעה שינוי במבנה חשבון הטלפון של המנויים, כאשר לא הציגה בסיכום החשבון של לקוחותיה את הפירוט כנדרש אלא רק הסכום לתשלום.
סעיף 8ה בחוק קובע כי בחלק של "סיכום החשבון" יוצג הסכום לחיוב ללא מע"מ כאשר יכללו הפרטים הבאים: חיובים קבועים, חיובים משתנים, חיובים חד-פעמיים, זיכויים והחזרים כספיים בגין חיובי יתר. במשרד התקשורת אומרים כי החברה עשתה דין לעצמה, כאמור, וביצעה שינויים למנויי החברה בדף החשבון.
יש לציין כי פרטנר פנתה אל משרד התקשורת לבחון בקשה לבצע שינויים בחשבון הטלפון של מנוייה. המשרד בחן את הבקשה, ובעודו בוחן את הבקשה, ובטרם הודיע את החלטתו בעניין, בחרה החברה, לדבריו, לבצע את השינויים על דעת עצמה. זאת ועוד, לאחר שהמשרד פנה לחברה בעניין זה, טענה החברה, כי היא תתקן ההפרה תוך שבעה חודשים, שהוא פרק הזמן שנדרש לכך לפי ההערכה שנתנה החברה בעצמה. בחלוף מועד זה, נמצא כי לא בוצע התיקון כנדרש.
לאחר שהמשרד פנה לחברה לבירור העניין, התברר כי החברה תעמוד בהוראות לעניין מבנה החשבונית ביחס לפירוט החיובים השונים בחלק של סיכום החשבון רק בסוף הרבעון הראשון בשנת 2015. הדברים האמורים עמדו בבסיס ההחלטה להטיל קנס על החברה במקרה זה.
"משרד התקשורת אינו מקבל את טענתה של החברה כי לא נגרם נזק למנויים ולו מזערי, כיון שלדעת המשרד ללא פירוט המרכיבים הרלוונטיים יש קושי למנוי להבין את החשבון ולכלכל את צעדיו לגבי התאמה של התוכנית אליה הוא משויך, בהתאם למחירים ולדפוס השימוש שלו, דבר שבהחלט יכול לגרום לנזק כלכלי", נמסר ממשרד התקשורת. "משרד התקשורת ימשיך לפקח ולאכוף את ציותן של חברות התקשורת לחוק, על-מנת שציבור הצרכנים יקבל את מלוא זכויותיו".
מפרטנר נמסר בתגובה: "החברה לא פעלה על דעת עצמה ופנתה למשרד התקשורת לאישור באופן מסודר. בכוונת פרטנר לערער בנושא".