|
שירות דרך האינטרנט [צילום: דרור גרטי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
אם עד היום רכישת
מקרקעין,
דירה או כל נכס אחר, הייתה כרוכה בהגעה פיזית ללשכות הרישום של משרד המשפטים על-מנת לקבל עותקים של נסח טאבו בתקליטור וכד', הרי שמעתה, ניתן יהיה לקבלם באמצעות האינטרנט מבלי לצאת מהבית. ועדת הכספים אישרה (יום ג', 1.12.15) תקנות שיאפשרו לאזרחים לקבל נסח טאבו מודפס וכן לבצע כל פעולת רישום מקרקעין באופן מקוון, לרבות תשלום האגרות הרלוונטיות דרך האינטרנט.
התקנות הן פועל יוצא ממהלך של שיפור השירות שנוקט משרד המשפטים בשנתיים האחרונות, שבו חלק גדול מהשירותים הקשורים בעסקות מקרקעין, ניתן יהיה לבצע ולקבל באופן מקוון. במסגרת התקנות נקבעו שיעורי האגרות בגין השירותים השונים:
- נסח טאבו מאושר בחתימה אלקטרונית מאובטחת - 15 שקלים (במקום 74 שקלים בעד נסח פיזי).
- נסח מרוכז של דירות בבית משותף - 33 שקלים (במקום 130 שקלים בעד נסח פיזי).
האגרות נועדו, בין השאר, לכסות על עלויות פרויקט העיון המקוון, לרבות הקמת המערכת לסריקת מסמכים וטיוב המידע והוצאות התפעול השוטף של המערכת.
נציגת משרד המשפטים, עו"ד נועה סרברו, ציינה כי המסמכים שניתן יהיה להשיג באמצעות האינטרנט ושיהיו חתומים בחותמת אלקטרונית מאובטחת, יהוו מסמך רשמי ומעודכן שיהווה ראייה משפטית לכל דבר ועניין. סרברו ציינה עוד, כי עדיין ניתן יהיה להגיע פיזית ללשכות הרישום לקבל עותקים מודפסים של הנסח, לכל מי שיחפוץ בכך.