|
כבר שנים שמוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית מופעל ללא מכרז בידי אגד. כתוצאה ממחדלי משרד התחבורה הוא פועל במערכת מיושנת שאינה נותנת מענה לצורכי הנוסעים. הקריסה הנוכחית גם מגלה שאין למערך המידע שום מערכת גיבוי.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
מערך המידע הארצי לתחבורה ציבורית, המופעל בידי אגד, קרס לחלוטין (יום ו', 4.12.15) ומאות אלפי נוסעים לקבל מידע על כלל מפעילי התחבורה הציבורית.
השירות אמור היה להיות מושבת ל-8 שעות וחצי בלבד, בלילה שבין חמישי לשישי, ולשוב לפעילות מלאה ביום שישי בשעה 06:30. אולם רק בשישי בצהריים הודיע אגד כי המערכת תשוב לפעול בהדרגה רק ביום ראשון לפנות בוקר.
עשרות מוקדנים במוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית ובמוקד המידע של אגד יושבים בעמדותיהם ואינם מסוגלים למסור מידע לפונים.
גם אתר "כל קו" ואתר אגד אינם פעילים. באתר אגד מופיעה הודעה על כך שהוא צפוי לשוב לפעילות היום [ראו תמונה] ואילו אתר "כל קו" של
משרד התחבורה קרס ולא מופיע בו דבר. כמו-כן, לא ניתן להזמין כרטיסי נסיעה.
משרד התחבורה לא הוציא שום הודעה בנושא. באגד אומרים בתגובה: "בהודעה שהוצאנו רשמנו עד יום שישי. לא רשמנו שעה. מדובר במערכות ובתשתיות מורכבות, וזה לוקח זמן".
השבתת המערכת נעשתה בנימוק של מעבר אגד מקרית שדה התעוה בלוד לבית דגן.