ההסתדרות מבקשת מבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים לחייב את חברת ה-call center נטסורס בתשלום פיצוי של 103 מיליון שקל בטענה שפגעה בהתארגנות עובדיה, רובן נשים חרדיות מירושלים ובית שמש. לדברי ההסתדרות, זהו הפיצוי הגבוה ביותר שנתבע אי-פעם בעילה זו.
נטסורס משרתת בין היתר את בזק, גולן טלקום ומכון הסקרים של
מינה צמח. בעלי החברה הם הלל יעקובסון ומזל שרים, והאחרונה היא גם המנכ"לית. החברה מעסיקה 450 עובדות, מהן 190 במוקד השירות בירושלים, 145 במוקד בבית שמש והאחרות בתפקידי מטה שונים.
בתביעתה טוענת ההסתדרות, כי מנהלי נטסורס ובעליה איימו על העובדות תוך אזכור מצבן המשפחתי (היותן מפרנסות יחידות במשפחות ברוכות ילדים), פנו לבני משפחותיהן במטרה שילחצו עליהן לסגת מנסיון ההתארגנות, הזמינו את המשטרה למשרדי החברה בתגובה להחתמת טפסי הצטרפות להסתדרות, איימו עליהן בפיטורים ועוד. פגיעות אלו כוונו לכל העובדות ובוצעו ברמת החומרה הגבוהה ביותר, נטען בתביעה.
עוד נטען, כי הן לעובדות והן להסתדרות הועבר המסר, כי אם ההתארגנות תצא לפועל - החברה תימכר. כתוצאה מלחצים אלו, חזרו בהן רבות מהעובדות מההצטרפות להסתדרות ושלוש מחברות ועד הפעולה התפטרו ממנו. ההסתדרות מתארת בהרחבה את ההתנכלויות והאיומים הנטענים, ואומרת שמעשים דומים נעשו כאשר בעבר ניסו העובדות להתארגן במסגרת הסתדרות העובדים הלאומית.
באי-כוחם של הבעלים, אומרת ההסתדרות, הכחישו בתגובה לפנייתה שהם פועלים שלא כדין, אך אמרו שהם שוקלים לסגור את החברה משום שהקימו אותה כמעשה חסד לטובת הציבור החרדי. סכום הפיצוי הנתבע הוא מכפלת הפיצוי המירבי בסך 223,000 שקל במספר ההפרות הנטענות. בשלב זה מבקשת ההתסדרות צווי ביניים שימנעו את המשך המעשים הנטענים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד איריס ורדי וענת גוטמן-מרום, וטרם הוגש כתב הגנה.