|
תחליף להאמר [צילום: מתאיס שרדר/AP]
|
|
|
|
|
הצבא האמריקני ביטל את הפרויקט לפיתוח רכב קל לסיור, ובמקומו יצייד את יחידות הסיור שלו ברכב הקל JLTV.
מאז 2012 סבור הצבא האמריקני, שיחידות הסיור שלו צריכות רכב קל ייעודי, שיישא עליו הרבה כוח-אש ויקנה להן מיגון בשדה הקרב. כך אמר לוטננט-ג'נרל ה"ר מקמאסטר, מפקד המרכז ליכולת כוללת של הצבא, שמכהן גם כסגן-מפקד פיקוד תורת הלחימה העתידית.
בינואר 2015 הגדיר הצבא האמריקני את דרישות לרכב הסיור הקל - הוא יישא שישה לוחמים, וישקול קצת יותר מטונה אחת ציוד. משקלו הכולל יהיה כחמש טונות וחצי, ויוכלו להטיסו במתלה חיצוני של מסוק כבד צ'ינוק, או בתוכו. הרכב הקל יוכל לשאת עליו תותח 30 מ"מ, או חימוש אחר.
רכב ייעודי
בחודש אוגוסט בחן הצבא דגמים שונים של רכב סיור קל, שהציעו שש חברות. חברת ריינמטאל הציעה לצבא האמריקני בתצוגה זו את הרכב ויזל מתוצרתה, שנע במהירות 43 קמ"ש ונושא עליו צריח נשק ממוגן נגד נשק קל.
עתה בוטל הפרויקט ללא התרעה מוקדמת. את מקומו של רכב הסיור הקל יתפוס הרכב החדש, שנועד להחליף את ההאמרים. חברת אושקוש קיבלה מהצבא 6.7 מיליארד דולר בסתיו האחרון לאחר שזכתה במכרז לפיתוח הרכב הזה. היא תייצר 17 אלף יחידות שלו בשלב ראשון. הנחתים והצבא מתכננים לרכוש 55 אלף כלי-רכב כאלה ליחידותיהם - רובם ככולם לצבא - כדי להחליף את רוב ההאמרים שבשירות. עם זאת, נראה, כי הרכב החדש אינו עונה על כל דרישות הצבא, שמחפש רכב ייעודי לצרכיו. למשל, הדיוויזיה המוטסת 82 תבחן השבוע בתרגיל מוצנח בפולין רכב שטח אזרחי מתוצרת פולאריס. הפיקוד האמריקני למבצעים מיוחדים העניק לפני כשלוש שנים לחברת ג'נרל דיינמיקס חוזה לייצור 1,300 כלי-רכב GMT לכוחותיו. הרכב, ששוקל כשלוש טונות וחצי, נושא שבעה לוחמים, והוא יביל אוויר בתוך מטוסי תובלה.