רכבת ישראל סיימה את הקמתו של מסוף נוסף בתחנת הרכבת תל אביב סבידור מרכז, מהתחנות העמוסות במדינה, בה עוברים בכל יממה כ-50 אלף נוסעים בממוצע - נתון זהה למספר העוברים בנתב"ג, בתקופת החורף. המסוף ייפתח לשימוש הנוסעים ביום חמישי הקרוב (15.2.18).
המסוף הצפוני החדש, 1,000 מ"ר שטחו, יחבר את תחנת הרכבת לגשר מודעי, וצפוי לשפר את זרימת הנוסעים בתחנה העמוסה באמצעות גישה נוחה יותר לתחנה ויציאה ישירה גם לכיוון מתחם הבורסה ברמת גן ולכיוון שכונות צפון תל אביב. המיזם, בעלות של 31.8 מיליון שקל, נחשב למורכב, שכן העבודות שביצעה
דניה סיבוס נעשו תוך המשך פעילות התחנה, לצד הארכת הרציפים.
במסוף החדש הושם דגש רב על נגישות לנוסעים מוגבלי תנועה, לצד הנדסת אנוש ונוחות. במסוף הותקנו מכונות לממכר כרטיסים לצד קופות מאוישות, והוא יאפשר ירידה קלה אל הרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית. לקראת הפעלת המסוף החדש, גייסו ברכבת ישראל עשרה אנשי צוות חדשים: שני מנהלי משמרת, שני מאבטחים, שני דיילים, שני קופאים ושני עובדי ניקיון. זאת בנוסף ל-55 עובדי התחנה כיום.
לצד פתיחת המסוף החדש, נפתחה לאחרונה הכניסה החדשה למסוף הדרומי הקיים בתחנה. הכניסה מאפשרת זרימת נוסעים טובה יותר אל אולמות הנוסעים ולרציפים, וכן שודרגו בה עמדות הביטחון והשיקוף בכניסה לתחנה, דבר התורם לקיצור ההמתנה וכניסה לתחנה ביתר קלות ומהירות. ברכבת ישראל משדרגים כעת גם את פנים התחנה, ואל החנויות הקיימות יצטרפו בשבועות הקרובים שירותים נוספים לרווחת הנוסעים שלא נמסר פירוט לגביהם.
לצד העבודות לשדרוג תחנת סבידור מרכז, מתבצעות בימים אלה עבודות לשדרוג תחנת תל אביב השלום בעלות של 50 מיליון שקל. העבודות כוללות, בין היתר, הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף, לצד האולם הקיים בצידו הצפוני של גשר השלום. המסוף מוצב על עמודים, נמצא בגובה מקביל לקו הכביש הנוכחי, ומרוחק כתשעה מטרים לכיוון דרום מהגשר הקיים, כדי לאפשר הרחבה עתידית של גשר השלום, אם יוחלט על כך בעתיד. במסוף העתידי יהיו קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל הרציפים ומהם באמצעות דרגנוע ומעלית.
שדרוג שתי התחנות נעשה בהתאם למסקנות מחקר שהזמינה רכבת ישראל, ולפיו כ-70% מהציבור שעושה שימוש ברכבת על-מנת להגיע למקום עבודתו בבוקר, יורד בתחנות של תל אביב. תחנות אלו מאופיינות בהגעה מוגברת של נוסעים אליהן בשעות הבוקר מתחנות רכבת פרבריות אחרות, כאשר 80% מהנוסעים שמגיעים לתל אביב ברכבת מגיעים מתחנות ברדיוס של עד 50 ק”מ מהעיר. בשעות הערב קיים עומס בתחנות אלו כאשר נוסעים רבים עולים על הרכבת בתחנות ת”א חזרה ליעדם. בנוסף לניתוח הכמותי נערכו גם תצפיות בשטח, אשר בדקו את תהליך זרימת הקהל בתחנה: בשעות הבוקר, מרגע ירידת הנוסעים מהרכבת אל הרציף ועד יציאתם מהתחנה, ובערב - מרגע הכניסה לתחנה ועד העלייה לרכבת.