לאחר שבועות של דיונים בין ארגון נהגי האוטובוסים בישראל ל
משרד התחבורה, הציג שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, תוכנית ארצית לחיזוק מעמד הנהג. התוכנית הוצגה במהלך ישיבה שקיים (יום ה', 28.6.18) עם יו"ר ארגון הנהגים ישראל גנון, יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית יואב שמחי ומנהל אגף תכנון ורישוי תחבורה ציבורית דרור גנון. הישיבה התקיימה לאחר שלפני כשבועיים הפגינו כ-150 נהגים מול קריית הממשלה בתל אביב בקריאה לממשלה לפעול להפסקת האלימות נגד הנהגים וכן לשפר את תנאי העסקתם.
בישיבה הוחלט כי מעתה ואילך, כל מכרז להפעלת אשכולות תחבורה ציבורית יכלול חובה להקמתם של מבנים עבור הנהגים בתחנות הקצה ולהצבתם כבר ביום ההפעלה הראשון.
משרד התחבורה פרסם החודש קול קורא להצבתן של 50 תחנות התרעננות לנהגים, עם אופציה ל-50 נוספות, שימוקמו בסמוך לתחנות קצה ברוב הארץ - מעכו בצפון ועד באר שבע בדרום. חלק מהמבנים יהיו נייחים וחלקם יהיו ניידים (יבילים). רשויות מקומיות מערימות קשיים לא מבוטלים על הקמת תחנות לנהגי התחבורה הציבורית, ומשרד התחבורה שמאס בהתנהלות זו מסיר מעצמו אחריות וקובע כי הזוכים שיציבו את התחנות הם אלה שיידרשו להסדיר את כל הטיפול בהוצאת ההיתרים להקמת תחנות ההתרעננות. אשתקד הוקמו בישראל 20 תחנות קצה, ומשרד התחבורה וארגון הנהגים ליוו את הרשויות באופן ישיר בהקמתן.
גודל תחנת ההתרעננות יהיה לכל הפחות 18 מ"ר. לתחנות נייחות יהיו גלגלים, יחובר אליהן מחולל מושתק (גנרטור שקט) לאספקת חשמל, והן יכללו מיכל מים, תא שירותים מאובזר עם דלת, מיכל הדחה, אסלת חרס, חלון רפפה (עם תריסים), תאורה, מתקן לנייר טואלט, מראה, מיכל סילוק שפכים ותא משתנה. בתחנה יהיה מטבחון באורך מטר וחצי הכולל כיור, ברז, שיש, ארון, חיפוי קרמיקה ומקרר קטן (מיני בר).
בתחנת הריענון יהיה מזגן כמו גם שני חלונות לפחות הכוללים וילונות וניתנים לנעילה מבפנים. עמדת ההמתנה תכלול חמש כורסאות ושולחן. תהיה בה תאורת פנים וחוץ ולפחות שלושה שקעים ושלוש נקודות תקשורת.
בישיבה עם שר התחבורה העלה ארגון הנהגים את החשש התמידי של נהגים מפני נוסעים אלימים, ובישיבה הוצגו שתי דרכי פעולה לצמצום התופעה - קידום תוכנית להתקנת אמצעים דיגיטליים ואחרים (כגון מצלמות, לחצני חרום) באוטובוסים וקישורם לחדרי הבקרה של המפעילים; וכן הקטנת הממשק בין הנהג לנוסע שתכלול בין היתר ביטול אפשרות התשלום לנהג בכל הנסיעות העירוניות.