רכבת ישראל ו
משרד התחבורה עשו הבוקר (יום ו', 6.9.19) היסטוריה, עם נסיעתו הראשונה של קטר חשמלי מתחנת ת"א ההגנה אל תחנת יצחק נבון בירושלים. נוסעים שיגיעו לתחנת ההגנה יצטרכו להחליף רכבת כדי להגיע צפונה.
נסיעת הניסוי נועדה לסקירת התשתית החשמלית ואיתור פערים לקראת הפעלתו המלאה של הקו הצפויה לקראת סוף השנה. אז יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ישירה, ללא החלפות, בין ירושלים ותל אביב והמשך אל ציר איילון והחוף.
שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' בירך בטוויטר: "ממשיכים בבדיקות בטיחות ובהיערכות לפתיחת הקו לנסיעות מסחריות בזמן. בשבילכם. וכמובן, מזל טוב ליו"ר הוועד
גילה אדרעי לרגל נישואי בתה. רק שמחות".
מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר אמר בסיום הנסיעה: ״ניסוי זה מהווה הישג חשוב בפרויקט הלאומי לחישמול רשת המסילות, המגיע לאחר מאמצים רבים ועבודה אינטנסיבית. אני מקווה כי זוהי נקודת אור להמשך התקדמות הפרויקט והובלת מערכת הרכבות והתחבורה בישראל לעידן מתקדם יותר״.
מי שנהג את הקטר בנסיעה ההיסטורית, יוסי אפריאט, אמר בהתרגשות: "זוהי זכות גדולה להיות חלק מפיתוח רכבת ישראל שעושה לילות כימים למען אזרחי המדינה ומחברת את כל חלקי הארץ בעזרת רשת מסילות ברזל ושירות רכבתי איכותי".
ברכבת ישראל מדגישים כי לצד המאורע המשמח נדרש הציבור לגלות ערנות לבטיחות בקרבת מסילות מחושמלות:
- איסור טיפוס על עמודי מערכת הולכת החשמל;
- איסור זריקת או הטסת חפצים בקרבת המסילות המחושמלות (בלוני הליום רחפנים או עפיפונים);
- שמירת מרחק ביטחון במקרה של זיהוי ניצוצות או קריעת כבל חשמלי.