|
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
מדד אמון הצרכנים הכללי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחציו הראשון של חודש מאי, עמד על 4%, בדומה למחצית הראשונה שלו. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה והמאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומדים על ערכים חיוביים ומצביעים על אופטימיות של הפרטים.
המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 22%-, בדומה למחצית הראשונה. המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 23%- (במחצית הראשונה 18%-).
בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד ירד ל-11%- מ-4%- באפריל, והוא מצביע על פסימיות לעומת המועסקים שאצלם ערך המדד עומד על 0% (בדומה לאפריל) ומצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב אצלם.
בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 21%- (באפריל 11%-), והוא מצביע על פסימיות לעומת קבוצת האוכלוסייה היהודית שאצלה ערך המדד עומד על 0% ומצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב (באפריל עלה לערך חיובי של 1%).