חצי שנה לאחר שהביאה שרת התחבורה מרב מיכאלי להתפטרותו של ראש הרשות הארצית, יעקב נתניהו, נזכר
משרד התחבורה שהתפקיד אינו מאויש, ופרסם באמצעות נציבות שירות המדינה פנייה לאיתור מועמדים למשרה הבכירה.
בניגוד לפנייה המקורית קודמת לאיוש המשרה, הפנייה הנוכחית אינה כוללת דרישה ולפיה מתוך כלל שנות הניסיון של המועמד - יהיו לו 3 שנות ניסיון ניהולי בתחום תחבורה ציבורית או הסעים. שרת התחבורה הקודמת
מירי רגב שינתה את תנאי הפנייה כך שתהיה חובה לניסיון בתחום התחבורה, והעדר הניסיון בתחום זה היה אחת הסיבות שבגללה ביקשו השרה מיכאלי ומנכ"ל משרדה מיכל פרנק להיפטר מיעקב ישראל נתניהוץ
המועמד לתפקיד נדרש לניסיון באחד או יותר מהתחומים הבאים:
1. ניהול/תפעול מערכות תחבורה ציבורית/היסעים.
2. גיבוש והובלת תכנון מערכתי לתהליכי עבודה, לרבות פיקוח ובקרה על היישום.
3. בניית תוכניות פיתוח ותוכניות עבודה בארגונים גדולים בעלי היקף פעילות משמעותי.
4. קביעת תקציב ופיתוח מערכות בקרה במשרד ממשלתי או רשויות מקומיות/בתאגיד בעל היקף נרחב.
אולם כאמור, אם יש למועמד תחומים אחרים שבהם יש לו ניסיון, הוא אינו נדרש לניסיון תחבורתי כלשהו. הניסיון יכול להיות חופף או מצטבר ולבעלי תואר שני, המועדפים על משרד התחבורה, אף תופחת שנת ניסיון אחת מהניסיון הנדרש.
המועמד נדרש גם לניסיון ניהולי של 7 שנים ומעלה בכל התחומים הבאים:
1. ניהול צוות עובדים רחב של עובדים (8 עובדים ומעלה).
2. הובלת שינויים משמעותיים חוצי ארגון ומערכתיים/חיצוניים.
3. ניהול ממשקי עבודה מול גורמים ובעלי עניין(8 גורמים ובעלי עניין ומעלה).
4. ניהול תקציב בהיקף של 50 מיליון ומעלה.
מתוך כלל הניסיון הניהולי נדרש תפקיד בכיר ברמה של מנהל/ראש אגף בכיר ומעלה
בשירות המדינה או בתפקידים מקבילים בשירות הציבורי או בתאגיד/חברה בעל/ת
היקף פעילות נרחב וזאת למשך 3 שנים לפחות.