רווחי קבוצת קסטרו-הודיס צללו במחצית הראשונה של 2022 בשיעור של 92.6%. הרווח הנקי של הקבוצה עמד בסוף המחצית הראשונה של השנה על 4.8 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של 65.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
רווחי הקבוצה ברבעון השני של השנה ירדו בשיעור של 38.2% ועמדו על 30.9 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 50 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2021.
הירידה ברווחי קסטרו-הודיס נרשמה למרות גידול של 7.1% שנרשם בהכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של השנה וברבעון השני. הכנסות הקבוצה במחצית הראשונה של שנת 2022 עלו בכ-10% לכ-771.7 מיליון שקל, לעומת כ-701.6 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. במחצית המקבילה אשתקד היו סגורות כל החנויות הפיזיות של החברה בישראל במשך 51 ימים עד יום 21.2.2021 עקב מגפת הקורונה.
ההכנסות ברבעון השני של 2022 עמדו על 469.9 מיליון שקל ונובע בעיקרו מגידול במכירות החנויות הזהות בשלושת תחומי הפעילות של החברה: אופנה והלבשה, אביזרי אופנה בארץ ותחום פעילות הטיפוח והקוסמטיקה. ההכנסות מתחום האופנה והלבשה ברבעון השני לשנת 2022 הסתכמו בכ-334.4 מיליון ש"ח, לעומת כ-312.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-125.8 מיליון ש"ח, צמיחה של כ-9% לעומת כ-115.5 מיליון ש"ח אשתקד ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-3% לכ-9.5 מיליון ש"ח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של תחום ההלבשה הסתכם בכ-26.4 מיליון ש"ח לעומת כ-56.1 ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הושפע מהירידה בשיעור הרווח הגולמי ומהכנסה בגין ביטול ירידת ערך מותג בסך של כ-9.3 מיליון ש"ח שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, ברבעון הראשון אשתקד הושפעה הרווחיות התפעולית מכך שבמהלכו חנויות הקבוצה היו סגורות למשך 51 ימים ובשל כך לא התהוו חלק מההוצאות התפעוליות.
הקבוצה רשמה גידול במכירות החנויות הזהות בשלושת מגזרי הפעילות ברבעון השני שהסתכמו בכ-422.6 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-395.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-47.8 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-82.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהירידה בשיעור הרווח הגולמי ומהכנסה בגין ביטול ירידת ערך מותג שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-20.9 מיליון שקל לעומת רווח של כ-108.5 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד. כאמור, ברבעון הראשון אשתקד הושפעה הרווחיות התפעולית מכך שבמהלכו חנויות הקבוצה היו סגורות למשך 51 ימים ובשל כך לא התהוו חלק מההוצאות התפעוליות.
קבוצת קסטרו-הודיס הודיעה גם על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם מועדון FLY CARD, כרטיס האשראי של מועדון הנוסע המתמיד של אל-על המונה יותר מ-2.5 מיליון חברים בישראל ובעולם. שיתוף הפעולה, שיחל ב-1 בספטמבר 2022, מעניק למותגי קבוצת קסטרו-הודיס בלעדיות בהטבות לחברי FLY CARD. חברי כרטיס FLY CARD יוכלו ליהנות בצבירת פי 5 נקודות בכל רכישה מותגי קבוצת קסטרו - הודיס: קסטרו, קסטרו HOME, הודיס, קרולינה למקה ברלין, אורבניקה, טופטן, איב רושה, קיקו מילנו - בכ 400 חנויות ונקודות מכירה בפריסה ארצית, וכן באתרי האינטרנט של המותגים.
מנכ"ל קסטרו-הודיס,
רון רוטר, התייחס לגידול בהכנסות וטען כי הקבוצה ממשיכה לשפר את תוצאותיה ומציגה את חוזקה עם גידול של 7% בחנויות הזהות בכל מגזרי הפעילות של מותגי הקבוצה. "תוצאות הדוח מעידות על המשך המגמה החיובית של הקבוצה", טען. "אנו ממשיכים בפיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים עם המשך פריסת חנויות אורבניקה וחנויות אורבניקה סטיישן. רשת קרולינה למקה ברלין ממשיכה בפריסת חנויות עם חדרי בדיקה אופטית והגדלת נתח השוק בקטגוריית האופטיקה. במותג הקוסמטיקה האיטלקי KIKO MILANO אנו ממשיכים בפריסת חנויות, וכן ממשיכים בפריסת חנויות קונספט חדשות לרשתות המותגים הודיס, טופ טן, קסטרו וקסטרו HOME".