בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
ח"כ יעקב אשר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
|
עימות במליאה בין יעקב אשר למרב מיכאלי
|
|
|
|
"במקום שרת התחבורה - הפכת להיות שרת התחביר"
|
ח"כ יעקב אשר: תוכנית החומש לבטיחות בדרכים אושרה בממשלה כשהיא "לא אפויה" וללא תקציב כי עכשיו בחירות ● השרה מרב מיכאלי: התוכנית לא מתוקצבת כי אין כנסת, אבל יש איגום לפיילוט ב-80 מיליון שקל
|
במסגרת כינוס הפגרה של הכנסת, נערך (יום ב', 19.9.22) דיון במליאה לבקשת ח"כ יעקב אשר, בגל תאונות הדרכים הקטלניות, כשהטענה היא כי משרד התחבורה אינו נוקט את פעולות החרום הנדרשות. בנאומו, תקף אשר את מה שהגדיר - ניסיונה של שרת התחבורה מרב מיכאלי להסיט את דעת הקהל מחוסר המעש של משרדה בנושא, באמצעות סחרירים תקשורתיים. "ביקשתי את הדיון הזה כדי לדון בדברים האמיתיים ולא במסיבות העיתונאים הלא אמיתיות", פתח אשר, "ואני מצטט מעיתון גלובס שכתב רק אתמול: 'בתום עוד סוף שבוע מדמם בכבישים, הושקה תוכנית חומש לבטיחות בדרכים, אלא שמדובר לכל היותר בכותרות שמותירות יותר מדי שאלות פתוחות. התוכנית לא פורסמה לציבור ולא פורטו מקורותיה התקציביים בסך מיליארד שקל לכל שנה במשך חמש שנים, זאת למעט אמירה של שרת התחבורה מרב מיכאלי, לפיה היא תדון בנושא עם משרד האוצר. אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים בזמן של בחירות, אין כל כך ממשלה, אין כנסת, ואין שום דרך לקדם זאת'.
|
|
|
"מישהו כנראה ידע שהולכים לדון בנושא שאני ביקשתי כאן במליאת הכנסת, וביום ראשון בבוקר, במהירות, בלי הכנה מוקדמת, הוציאו לאור את תוכנית החומש. לא אפויה, לא ברורה, לא נגישה ואפילו לא מתוקצבת", האשים. לדבריו, מסיבת העיתונאים של השרה בשבוע שעבר בעניין לוחית הזיהוי לאופניים חשמליים, חוק שהוא יזם, הייתה לא יותר מיחסי ציבור, שכן כרגע כשהכנסת בפגרת בחירות ואין דרך לקדם זאת. "לאחר שנפלה הממשלה, כשהיינו בוועדות הסכמות, למרות שלא הביאו את החוק שלי כשניתן היה להעביר אותו כחוק או כתקנות, הגיעו אליי שליחים מטעם השרה ואמרו - אם תתמוך במטרו, עכשיו אנחנו מוציאים את זה מהבוידעם ומעבירים את זה. כלומר, החוק לא מעניין, רק עכשיו כשיש בחירות היא נזכרת בו, כשכולם יודעים שכעת אי-אפשר להעביר את זה". הוא פנה ישירות למיכאלי ועקץ: "אנחנו רוצים ורוצות להגיד לך, תפסיקי לעבוד על הציבור בעיניים. האנשים והנשים שיושבים ויושבות בבית, לא מטומטמים ואף לא מטומטמות. במקום שרת התחבורה, הפכת להיות שרת התחביר. הכל מילים. אני אומר את זה בכאב, את יודעת למה? כי אני השקעתי שעות על התוכנית הזאת ודחו את זה בקש. זה דם של ילדים ואנשים שהולך ברחובות. זה דם של ילדים שמתים. כל יום מת מישהו אחר מקורקינט. ובמה השרה מטפלת? באוטובוס אחד בבית שמש [הכוונה ל הדרת נשים, ע.י.], במיזוג ברכבת ועכשיו בשבת. הכל מעניין אותך, חוץ מתחבורה".
|
|
|
שרת התחוברה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי עלתה להשיב, ואמרה כי מטרת תוכנית החומש היא "תוך חמש שנים להפחית ב-50% את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים". היא הודתה כי אין תקציב מאושר בשל הבחירות, ולכן התוכנית באה עם רק עם מימון לניסוי (פיילוט) שנעשה באיגום של 80 מיליון שקלים מתקציב קיים. היא הסבירה את סיבת עיכוב אישור התוכנית עד אתמול (א'), ואמרה: "הסיבה שעבר חודש מאז עד שהגיעה לאישור הממשלה היא בדיוק בגלל שהיו ישיבות עם האוצר ונעשה מאמץ אדיר לגייס תקציב לפיילוט". עוד ציינה מיכאלי שורת פעולות שנקט משרד התחבורה בתחום הבטיחות בדרכים, ובהן: - השקעה של שני מיליארד שקל בתקציב אחזקה ושדרוג בטיחותי;
- מוקדי סיכון יצאו השנה לביצוע "אחרי שנתיים של הזנחה מוחלטת ואכן לי יש מאבק מול האוצר להמשיך ולתקצב";
- כביש 90 - "אחד הכבישים המסוכנים ביותר במדינה, יחד עם שר האוצר הבאנו תקציב של 300 מיליון שקל כאן ועכשיו שכבר יצא המכרז ולדעתי כבר זכו בו. 20 קילומטר מתוך הכביש הזה כבר יוצאים לתכנון וביצוע תכף ומיד... אנחנו התחייבנו, על כל 120 הקילומטרים מצומת הערבה לצומת קטורה שישודרגו לארבעה נתיבים עם הפרדה, עם תאורה".
|
|
תאריך:
|
19/09/2022
|
|
|
עודכן:
|
19/09/2022
|
|
עידן יוסף
|
+העליון מאמץ מסלול עוקף לפיצוי נהגים
|
07:49 20/09/22 | איתמר לוין | לרשימה המלאה |
החוק והפסיקה מונעים פיצוי למי שרכש ביטוח אך היה לו רק רשיון נהיגה ▪ עמית קובע לראשונה, כי חברת ביטוח שמכרה פוליסה במקרה כזה - הטעתה את הלקוח ולכן חייבת לפצותו
|
|
|
|
4.5 מיליון שקל על תאונת אופנוע [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
|
|
|
|
+שערורייה במליאה: מיכאלי יצרה רושם כאילו בנה נהרג בתאונה
|
17:33 19/09/22 | עידן יוסף |
שערורייה במליאת הכנסת: במהלך דיון שהתקיים בהצעה לסדר בנושא הקטל בדרכים, שהגיש ח"כ יעקב אשר, פתחה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, את תשובתה במילים "לפני תשע שנים נהרג בני בתאונת דרכים", ולאחר כשש שניות של שתיקה ייחסה את הנאמר ליו"ר הרלב"ד אבי נאור. ח"כ אשר מחה על הפתיח לתשובה שגרם להטעיה של הח"כים כאילו בנה שלה נהרג. אשר אמר כי החסיר פעימה, וקרא לעברה בזעם: "באיזה מקצוע את עובדת?!".
|
|
|
|
"במקום שרת התחבורה - הפכת להיות שרת התחביר"
|
|
צעירה בשנות ה-20 לחייה נפצעה אנוש כאשר רכב פרטי עלה על המדרכה בכיכר המדינה בתל אביב. מלבדה נפגעו על-ידי הרכב גם גבר בן 22 ואישה בשנות ה-50 לחייה - שניהם סובלים מפגיעה רב מערכתית ומצבם מוגדר קשה. פצועה רביעית היא אישה בת 56 שנפצעה בינוני ואשר סובלת מחבלות בפלג גופה העליון. כל הפצועים פונו לבית החולים איכילוב הסמוך.
|
|
|
עודד הגר, בן 18 מהיישוב יקיר, נהרג לפנות בוקר ושני צעירים נוספים נפצעו קשה מאוד בתאונת דרכים שאירעה בצומת גיתי אבישר, מערבית לאריאל. התאונה אירעה סמוך לשעה 3:30 לפנות בוקר, בין כבאית לרכב פרטי. הכבאית הייתה בדרכה לאירוע וייתכן כי נכנסה בשל כך אל הצומת באור אדום ופגעה ברכב.
|
|
|
ישנם יותר מדי מקרים של אוטובוסים שמידרדרים. תמיד זה קורה כתוצאה מנהגים השוכחים לנעול את בלם-היד, וגורמים לאוטובוס לנוע מאליו ולהידרדר. בהערכה גסה, מדובר על כמאה מקרים בשנה. רובם מסתיימים בנס וללא נפגעים, אחרים מסתיימים בתאונות פח, ובמקצת המקרים יש גם נפגעים. הסכנה הגלומה בכל מקרה שכזה היא ממשית, וגם אם היא נובעת מטעות אנוש, די בה כדי שנבין שאפילו מקרה אחד אסור שיקרה.
|
|
|
יואב חדרי וחנוך טלקר, נהגי אוטובוס תושבי אופקים, נהרגו (יום ו', 12.8.22) בתאונה קטלנית שאירעה בכביש מספר 4 לכיוון צפון, סמוך ליד מרדכי. על-פי תחקור ראשוני שערכה המשטרה במקום, השניים עצרו ויצאו מן הרכב ככל הנראה על-מנת לסייע לאדם אחר שביצע תאונה.
|
|
|
אוטובוס של חברת אגד איבד את השליטה ברחוב שמגר בירושלים, עלה על המדרכה ופגע בהולכי רגל. בפגיעת האוטובוס נהרגו שושנה גלושטיין, בת 40 מאופקים ובנותיה חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים.
|
|
|
|
|
|
ארי בוסל
כמה נעים להגיע לניו-יורק לשהות בבתי מלון יוקרתיים, להתחכך עם המי ומי, כולם צעירים, וכולם יפים, וכולם נבונים וחכמים ועם מאות אלפי עוקבים
|
|
|
דן מרגלית
מה משקל ההפגנות? ההגדרה שניסחתי לעצמי היא זו: ההפגנות לא יפילו את נתניהו אך בלעדיהן נתניהו לא ייפול הן אינן תנאי מספיק אך הן תנאי הכרחי
|
|
|
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|