הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת דומיקאר בע"מ (באדג'ט Budget השכרת רכב) על הטלת עיצום כספי בסך 5,598,720 שקל. ההודעה נשלחה למנכ"ל החברה. מדובר בקנס גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על-ידי החברה.
בעבר, הוטל על החברה עיצום כספי על-ידי הרשות, אך החברה לא הפרה את אותם סעיפי החוק בשלוש השנים שקדמו להפרה בהליך זה. לאור זאת בוצעה הפחתה של 10% מהסכום המקורי בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. במקור הסכום היה 6,075,000 שקל ופחת ל-5,598,720 שקל. לדומיקאר הרשות לערער על דרישת התשלום בפני בית משפט השלום תוך 45 ימים ממועד מסירת הדרישה.
החברה בעלת פריסת סניפים ארצית, עוסקת במכירה, השכרה והחכרה של כלי רכב לצרכנים שונים. הליך המכירה החל בהגעתם של הצרכנים לסניפי החברה, נציגי החברה הציגו בפני הצרכנים כלי רכב שונים, אשר לדבריהם שימשו כרכבי החכר ("ליסינג"). לאחר שהצרכנים הביעו את רצונם לרכוש את אחד מרכבי ההחכר שהוצגו בפניהם, הם חתמו הסכם מכר, אשר כלל את פרטי המכירה.
דוח התנועות של כל רכב הראה כי היו תקופות בהן הרכב שימש גם כרכב השכרה, ולא החכר בלבד (ישנם כלי רכב אשר שימשו כרכבי השכרה בלבד). דבר זה לא נאמר לצרכנים השונים, למרות שחלקם שאלו את נציגי החברה על אודות היותם של הכלי רכב רכבי השכרה או החכר, שכן ביקשו לרכוש רכב החכר בלבד.
נציגי החברה הציגו בפני הצרכנים את הכלי רכב השונים כרכבי החכר, בעוד שכלי רכב אלו שימשו גם כרכבי השכרה. בנוסף לכך, מסרו נציגי החברה לצרכנים את טופס הגילוי בו נכתב כי מקוריות הרכב היא החכר, ואת רישיון הרכב בו נרשם בשדה "רישום מקורי" - "השכרה/החכר". שני אלו תרמו והוסיפו להצגת המצג המטעה בפני הצרכנים לפיו שימש הרכב שהוצג בפניהם על-ידי נציגי החברה כרכב החכר, ולא כרכב השכרה.
באופן זה מכרה החברה 93 כלי רכב ששימשו כרכבי השכרה אותם הציגה ככלי רכב ששימשו כרכבי החכר ל-93 צרכנים שונים. דבר זה מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בפרט מהותי בעסקה. עברו של הרכב, שימושו והעובדה ששימש כרכב השכרה, ולא רק כרכב החכר, הם פרטים מהותיים בעסקה, שכן הם עשויים להעיד על מצבו של הרכב, איכותו, בלייתו, ועל גורמים נוספים המשפיעים על החלטתו של צרכן אם לרכוש את הרכב או לא.
הפרות בפרסום באתרי אינטרנט (בנסיבות מחמירות): נוסף על כך, בשנת 2021 פרסמה החברה למכירה 28 כלי רכב באתר החברה במרשתת בכתובת:
www.budget.co.il ובאתר "פוקוס" בכתובת:
www.focusnet.co.il. באתר החברה ציינה החברה לגבי הכלי רכב שפורסמו: "מקוריות - ליסינג", ובאתר פוקוס ציינה החברה לגבי הכלי רכב שפורסמו: "בעלות נוכחית - ליסינג". אולם דוח התנועות של כל רכב שפורסם הראה כי כלי רכב אלו שימשו לרוב כרכבי השכרה, ולעיתים כרכבי החכר והשכרה.
עברו של הרכב, שימושו והעובדה ששימש כרכב השכרה, ולא רק כרכב החכר, הם פרטים מהותיים בעסקה, שכן הם עשויים להעיד על מצבו של הרכב, איכותו, בלייתו, ועל גורמים נוספים המשפיעים על החלטתו של צרכן אם לרכוש את הרכב או לא.
במקרה זה, החברה פרסמה 16 כלי רכב באתר החברה, מתוכם 12 כלי רכב פרסמה גם באתר פוקוס, תוך הצגתם כרכבי "החכר", בעוד שבפועל שימשו כרכבי השכרה, ולעיתים אף כרכבי החכר. דבר זה מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בפרט מהותי בפרסום, בנוגע לכל רכב ורכב שפורסם. אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי "החברה הטעתה את הצרכנים באשר לשימוש הקודם שנעשה ברכב, זוהי הטעיה חמורה במיוחד כיוון שפרטים אלה יכולים להעיד על מצבו, איכותו ועל פרמטרים נוספים אחרים, אשר משפיעים על ההחלטה האם לרכוש את הרכב. רכישת כלי רכב היא מסוג העסקות היקרות יותר והמורכבות יותר שמבצע צרכן. מדובר בפער מידע משמעותי בין העוסק לצרכן ביחס למוצר, הן באשר למצבו של הרכב והן באשר לשימוש הקודם שנעשה בו וחשוב להבין שלצרכן אין דרך לבדוק את המידע בעצמו. הטלת העיצום הכספי הינו צעד נוסף במלחמה הנחושה של הרשות כנגד מי שמטעה את ציבור הצרכנים".