|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
נזיפות, הורדה זמנית בדרגה ולעתים קנס [צילום: איציק וולף]

נזיפה והורדת דרגה זמנית בלבד לשוטר שהטריד מינית

פסקי הדין של בית הדין המשמעתי של המשטרה שניתנו ברבעון השלישי של 2022 חושפים את מעשיהם של שוטרים שהטרידו מינית באופן סדרתי, ושהפרו את הפרטיות של אזרחים לצורכיהם האישיים בפסקי הדין: חונך במכללה לשוטרים שהוציא מידע חסוי על אנשים שהכיר ברשתות החברתיות, שוטר שהוציא מהמערכות טלפון של גבר שבו חשד כמי שנמצא בקשר עם קרובת משפחתו והטרדתו בטלפון ושוטר שהטריד מינית באופן סדרתי שוטרות-חיילות בשירות חובה
03/10/2022  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משטרה במוקד   |   תגובות

בית הדין המשמעתי של המשטרה הטיל קנסות קלים יחסית על שוטרים שהורשעו בהליך המשמעתי כמי שביצעו עבירות מין סדרתיות בשוטרות, ושהשתמשו במאגרי המידע המשטרתיים לצרכים פרטיים. כך עולה מקובץ פסקי הדין של בית הדין המשמעתי של המשטרה.

רס"ר נוב כהן, המשרת כתצפיתן במשמר איילון במג"ב, הורשע בשני סעיפי אישום משמעתיים של התנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה. זאת, לאחר שהטריד מינית באופן סדרתי שוטרות המשרתות בשירות חובה המקביל לשירות צבאי.

על-פי גזר הדין בבית הדין המשמעתי, כהן בן ה-31 המשרת בשירות קבע הטריד מינית שוטרת צעירה ממנו בתשע שנים ששירתה ביחידה שבה שרת. באחת מן הנסיבות נכנס כהן לתוך מבנה שער הכניסה שבו שהתה המתלוננת, הניח ידו על ברכה ונשאר כך למשך כדקה. רק לאחר שהעירה לו שאל: "מפריע לך?" ולאחר שאמרה שכן - הזיז את ידו.

בהזדמנות אחרת, לאחר שעוכב על-ידי המתלוננת בשער הכניסה במשך כשתי דקות כהלצה, נכנס כהן לאזור המאבטחים בשער הכניסה, עמד מאחורי המתלוננת, בעט באמצעות הברך שלו בחלק האחורי של ברכיה וגרם לה לכרוע עם שתי ברכיה על כסא שהיה סמוך אליה. לאחר מכן אחז בראשה של המתלוננת, הצמיד את פניה לשולחן סמוך ונצמד אליה כשפלג גופו התחתון נצמד לפלג גופה התחתון. לאחר שהמתלוננת בעטה בו על-מנת שישחרר אותה, אמר לה כהן: "את פשוט זונה, זה מה שאת".

במקרה אחר, בדצמבר 2019, הטריד מינית שוטרת צעירה אחרת המשרתת בשירות חובה - ביומה הראשון ביחידה. הוא נגע בה, מישש את כתפה, וליטף אותה בפניה ליד הסנטר. במועד אחר, כאשר המתלוננת הייתה בשער הכניסה לבסיס, נכנס כהן אל השער בזמן שמרחה על שפתיה שפתון. על כך אמר כהן" "בדיוק שם בא לי לתת לך ביס". כחודש לאחר מכן, יצאה המתלוננת מן המגורים בשעת לילה והנאשם התיישב לידה והחל ללטף את כף רגלה באזור העליון של כף הרגל במשך כמה דקות.

"מסכת האירועים בה הודה הנאשם מלמדת שאין מדובר במעידה חד-פעמית או רגעית שכן
מעובדות כתב האישום המתוקן שבפנינו עולה שהנאשם חזר על מעשיו כלפי שתי המתלוננות,
בהזדמנויות שונות, במשך תקופה של מספר חודשים, ולכן במצב דברים זה המסקנה המתבקשת
הינה שמדובר בדפוס פעולה", כתב בית הדין המשמעתי בגזר הדין. עוד ציין כי "כישלונו של הנאשם בעבירות בתיק זה מחייב ענישה הולמת לשם העברת מסר ברור וחד-משמעי לשוטרים בארגון, שגופן וכבודן של שוטרות בשירות חובה המשרתות במחיצתם אינו הפקר וכי אל להם לנצל את אותן בנות צעירות".

גזר הדין כלל נזיפה חמורה, הורדה בדרגה אחת למשך ארבעה חודשים בפועל ועוד ארבעה חודשים על תנאי.

פסקי בית הדין למשמעת - 2022, רבעון 3 / פסקי דין
פסקי הדין של בית הדין למשמעת ובית הדין לערעורים של משטרת ישראל (89 עמ')

"אין מדובר במעידה חד-פעמית"

סמ"ש (משוחרר) דניאל ברצ'ישן, שהיה עוזר רס"ר ביחידת מסתערבים דרום הודה והורשע באישום שלפיו הטריד מינית חיילת בשירות חובה ששירתה בחטיבת פארן בבסיס קציעות.

על-פי כתב האישום - נגע ברצ'ישן בן ה-22 במתלוננת בשלוש הזדמנויות שונות - בשתיים דגדג אותה בבטנה תוך שהוא נוגע בחזה שלה. בפעם השנייה שניסה לעשות זאת דחפה המתלוננת את הנאשם עם מרפקיה, צעקה לעברו שלא ייגע בה כך ושהם לא חברים ושיעקוב לאן הוא מכניס ידיים.

כחודש לאחר מכן, ישבו המתלוננת וברצ'ישן לעשן סיגריה בפינת העישון. למתלוננת נפל המצית על הספסל בין רגליה שהיו מפוסקות. ברצ'ישן שלח את ידו, הרים את המצית ובתוך כך נגע באיבר מינה של המתלוננת. המתלוננת המשיכה לשבת בספסל למשך כדקה ולאחר מכן קמה ואמרה לברצ'ישן שהיא הולכת לישון.

התביעה טענה כי ברצ'ישן ניצל מעשים תמימים לכאורה תוך כוונה מינית, אך הוא טען שלא הייתה לו כוונה שכזו.

"מסכת האירועים בה הודה הנאשם מלמדת שאין מדובר במעידה חד-פעמית או רגעית שכן מעובדות כתב האישום המתוקן שבפנינו עולה שהנאשם חזר על מעשיו כלפי המתלוננת, בשלוש הזדמנויות שונות. הוא הדין באשר להתנהגותו ולנגיעות במקומות שחצו בבירור את גבול הנורמה המותרת, ועברו לפסים של מגע מבזה. בהתנהגותו המתוארת בכתב האישום ביזה הנאשם את המתלוננת, פגע בכבודה וגרם לה לתחושה של חוסר נוחות שאין להשלים עימה", נכתב בהכרעת הדין של בית הדין המשמעתי.

עוד נכתב כי אם ברצ'ישן עוד היה משרת במשטרה, היה על בית הדין להורות על הורדתו בדרגה. עונשו יהיה נזיפה חמורה, קנס בסך של 500 שקלים ופיצוי למתלוננת בסך 1,000 שקלים.

עקב אחרי קרובת משפחה לצימר וחיפש את פרטי הגבר הזר

רס"ר מרואן אלמן, ששירת כסייר תנועה ביחידת אכיפה שרון מרכז באגף התנועה של המשטרה, היה בעל גישה למערכות מידע משטרתיות שונות ובהן "שירת הסירנה", "אדם" ו"מפ"ל".

על-פי כתב האישום שבו הורשע אלמן על-פי הודאתו, הוא הגיע בינואר 2019 סמוך לחדר-נופש בכפר טבעון בחשד שקרובת משפחתו נמצאת במקום עם גבר אחר. הוא הבחין ברכב סמוך לצימר וחשד שהרכב שייך לגבר שנמצא במקום עם קרובת משפחתו. אלמן התקשר לשוטרת ששירתה גם היא כסיירת תנועה ביחידה שבה שרת ומסר לה דיווח כוזב שלפיו יש רכב שחוסם את רכבו. זאת, תוך בקשה שתבדוק ותאתר את מספר הטלפון הנייד של בעל הרכב באמצעות המערכות המשטרתיות.

לאחר שחברתו השוטרת מסרה לו את מספר הטלפון של בעל הרכב התקשר אלמן אל אותו גבר מספר רב של פעמים מן הטלפון שבו החזיק, תוך שהוא חוסם את האפשרות לזיהוי מספר השיחה. הגבר השיב מספר פעמים, אך אלמן לא דיבר אלא רק השאיר את הקו פתוח. באחת השיחות אמר אלמן למתלונן: "תגיד לבחורה שהייתה אתך - לא כדאי לה לחזור הביתה ושלוש השעות האחרונות בהיותכם ביחד מתועדות אצלי".

בית הדין קבע כי זו לא הפעם הראשונה שבה אלמן מורשע באישומים שעניינם היעדר אמינות, לאחר שבעבר הורשע בהחתמת שעון נוכחות בצורה שלא תופיע כחריג, העתקת נסיבות עבירה בדוח תנועה ב"העתק-הדבק" ודיווח שקרי למפקד ביחס למבחן כושר. מנגד נטען כי מדובר בשוטר טוב המבצע את המשימות המוטלות עליו בצורה טובה מאוד.

בית הדין המשמעתי גזר על אלמן נזיפה חמורה, הורדה בדרגה אחת למשך שלושה חודשים בפועל ועוד חצי שנה על תנאי, ותשלום קנס בסך 1,000 שקלים שישולם בארבעה תשלומים שווים ורצופים.

העביר מידע פרטי על אזרחים לחוקר פרטי

רס"ב משה בנדרקר, רכז סיור בתחנת לב תל אביב, הורשע במסירת מידע חסוי על אזרחים לחוקר פרטי ב-11 הזדמנויות שונות.

במסגרת תפקידו המשטרתי, הייתה לנאשם גישה למאגרי המידע המשטרתיים הממוחשבים, המכילים, בין היתר, מידע אישי אודות אזרחים, ובכלל זה מידע בדבר חקירות פליליות מתנהלות, מידע על-אודות בני משפחה, כתובות מגורים, מרשם בעלויות על כלי רכב.

על-רקע עבודתו של החוקר הפרטי ד"ע מטעם חברת רום חקירות המעניקה שירותים לחברות ביטוח פנה אל רס"ב בנדרקר שעמו היה ביחסי ידידות וביקש ממנו מידע אישי על אזרחים, כולל מידע על-כניסתם ויציאתם מן הארץ, ומידע על כלי רכב הרשומים על שמם.

התביעה טענה כי הפגיעה בפרטיות של האזרחים מתעצמת במקרה הזה לנוכח העברת המידע הפרטי לגורם שלישי - גורם פרטי אחר. "הזכות לפרטיות הינה זכות יסוד, ובמעשיו ניצל הנאשם באופן חמור את האמון שנתנה בו המערכת המשטרתית שהפקידה בידיו גישה למערכות, ובכך פגע הנאשם בערכי המשטרה המוגנים בחובתו לבצע את תפקידו מתוך נאמנות לארגון ולציבור, בממלכתיות, תוך שמירה וכיבוד זכויות האזרחים", קבע בית הדין.

בית הדין המשמעתי גזר על רס"ב בנדרקר נזיפה חמורה, הורדה בדרגה אחת למשך 4 חודשים ועוד שמונה חודשים על תנאי.

חונך במכללה לשוטרים חיפש מידע על 24 אזרחים

רנ"ג גאני דיב, ששירת כחונך במכללה הלאומית לשוטרים, הורשע בשימוש לרעה בסמכות שניתנה לו לאחר שביצע בדיקה פרטית במערכות המידע המשטרתיות הכוללות מידע חסוי על אזרחים. לאחר שהתגלו מעשיו הועבר לתפקיד של פקיד כללי במשטרה.

בינואר 2021 בדק מידע הנוגע לאחיינית של אשתו לצורך בדיקה בנוגע לדוח קורונה שקיבלה. באותו יום ביצע בדיקה דומה ביחס לאחיינית אחרת של אשתו.

עוד לפני כן, בין מאי 2020 לינואר 2021 בדק במערכות המשטרתיות 24 אזרחים ואזרחיות שהכיר ברשתות החברתיות, כשבכוונתו לבחון אפשרות ליצירת קשר חברתי איתם.

"המקרה שבפנינו מחייב העברת מסר חד, ברור ומרתיע המוקיע מכול וכול מעשים מסוג זה כדי לעקרם מהשורש ולמנוע את הישנותם בעתיד. בהתאם לכך, שוטר המבצע עבירה של שימוש לרעה בסמכות שניתנה מכח תפקיד, בדגש על-כניסה למערכות מידע, ראוי שמעמדו בארגון המתבטא בין השאר בדרגותיו, יפגע אף הוא לפרק זמן ההולם את חומרת המעשים. הורדה בדרגה על תנאי, אינה מעבירה מסר זה. אם רוצים אנו לצמצם תופעה זו של כניסת שוטרים למאגרי מידע שלא לצורך, חובה עלינו, כבית דין, לנקוט בגישה עונשית מחמירה, הכוללת, במקרים המתאימים, גם הורדה בדרגה בפועל, כמו במקרה שבפנינו", ציין בית הדין המשמעתי.

עוד הוסיף כי נחמץ הלב שזהו אקורד הסיום של הנאשם, לאחר שנים רבות וטובות, במשטרת ישראל. "ניכר על פניו של הנאשם כי הוא משלם את תוצאות מעשיו באירוע בכל יום, עת הועבר מתפקיד של חונך במכללה הלאומית לשוטרים לתפקיד של פקיד כללי, ועקב כך נפגע קשות בשכרו.

בית הדין גזר על רנ"ג דיב נזיפה חמורה, הורדה בדרגה אחת למשך חודש ועוד חמישה חודשים על תנאי.

תאריך:  03/10/2022   |   עודכן:  03/10/2022
איציק וולף
+המשטרה: הושעה השוטר שהפעיל מכת"ז כנגד קשישים
23:06 03/10/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדרישת יו"ר ועדת הכספים נאלצה המשטרה להסביר אירוע בו מכת"ז התיז סילון מים לעבר עוברי אורח תמימים  ▪  ח"כ אזולאי: "למה רק להשעות אותו מהנהיגה במכת"זית? תשעו אותו מתפקידו, ככה הוא ילמד, ושוטרים אחרים ילמדו"
נציגי המשטרה בדיון ועדת הכספים [צילום: ערוץ כנסת]
+המפכ"ל לא יגיע לוועדת הכספים
11:27 03/10/22  |  עידן יוסף
מפכ"ל המשטרה הודיע לוועדת הכספים כי לא יוכל להגיע לדיון, למסור דיווח על פגיעת המכת"זית בקשישים.
+הפתעה בוועדת הכספים: מפכ"ל המשטרה נדרש להגיע לדיון
10:57 03/10/22  |  עידן יוסף
בעקבות רביזיה שהטיל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, על העברה למשרד לביטחון פנים, עד להסברים בנוגע לאירוע התזת מים מצד המשטרה על עוברי אורח זוג קשישים חרדיים בכניסה לירושלים, שלא היו קשורים להפגנה שנערכה במקום. צפוי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להגיע באופן בלתי מתוכנן לדיון הוועדה הנערך כעת.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נזיפה והורדת דרגה זמנית בלבד לשוטר שהטריד מינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
לא כל מעשה הוא פלילי, וחיינו אמורים להיות מודרכים במידה רבה בידי שיקולים מוסריים - אך הללו נעלמו מלב הציבוריות הישראלית
30/09/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
נמשכים (יום ד', 21.9.22) הגינויים לדבריו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי על חסימת הרשתות החברתיות בזמני חרום ביטחוניים. בעקבות כך, ביקש רב-ניצב שבתאי להבהיר כי בשום שלב לא התכוון להצר את צעדיהם של אזרחי ישראל, אלא "מדובר בצעד נקודתי וזמני בהחלט שיתאפשר ברשות ובסמכות אשר נועד להגן על חייהם של האזרחים ועל הדמוקרטיה הישראלית בעת חרום לאומית המסכנת את ביטחון המדינה".
21/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
השוטר לשעבר כנג' מרעי ירצה עשרה חודשי מאסר בשל מעשה מגונה בצעירה שאישה לתחנה להגיש תלונה ובשל שיבוש מהלכי משפט בעקבות זאת. כך קבע (14.9.22) שופט בית משפט השלום בירושלים, מוחמד חאג'-יחיא.
19/09/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין מגן דוד אדום למשטרה יוצא לדרך. במסגרת הנגשת שירותי משטרה לאזרח, משטרת ישראל בשיתוף עם מד"א החלה להפעיל ממשק מחשובי אחוד ומתקדם בין מוקדי החרום 100 ו-101. מדובר ביוזמה של אגף המבצעים במשטרת ישראל, במסגרתה, מהיום (ב', 12.09.22), עלה ממשק מחשובי להעברת אירועים המתקבלים בשני הגופים.
12/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
עצורים נאלצים לישון בחודשים האחרונים על הרצפה בתחנות משטרה, "בתנאי צפיפות מחפירים, ללא גישה רציפה לשירותים, ללא מקלחת וללא טיפול רפואי". מדובר בתנאים בלתי אנושיים ובהפרה של הוראות החוק. כך טוענת (8.9.22) האגודה לזכויות האזרח בעתירה לבג"ץ.
08/09/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il