נהריה, השוכנת לחוף הים, היא עיר מישורית, מה שמקל מאוד אל תנועת רוכבי האופניים בתוכה.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת חוצה ישראל ועיריית נהריה חתמו על הסכם "רשויות השינוי" שיאפשר לשפר משמעותית את התשתיות התחבורתיות בעיר, תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית ולרכיבה על אופניים.
ההסכם כולל מיזמים תחבורתיים קצרי טווח, שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי ויובילו לשינוי משמעותי במציאות התחבורתית בעיר. זאת, במטרה לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולהפחית את הגודש בכבישים, ולעודד את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית, לאופניים ולהליכתיות.
במסגרת ההסכם יוסדר צומת שדרות הגעתון פינת ויצמן כאזור מיתון תנועה מוטה הליכתיות. זאת, תוך הוספת מעברי חצייה ותעדוף הולכי רגל, צמצום פניות לצומת, הגבהת מדרכות, הקמת תחנות אוטובוס חדשות ושדרוג תחנות אוטובוס קיימות. זאת, בעלות כוללת של יותר מ-3 מיליון שקלים.
כמו-כן, ייסללו בנהריה 19 שבילי אופניים באורך כולל של מעל 17 קילומטרים של שבילי אופניים, שירשתו את כל העיר בשבילי אופניים מסודרים. השבילים ייסללו בכביש חוצה נהריה וברחובות הרצל, הסחלב, ההגנה, שטיינמץ, טיילת המסילה, שז"ר, ויצמן-המעפילים, פארק הגלגיליות, קפלן, הפרות, מובל נחל גולה (סער), נשר-שפרינצק, לוי אשכול, ביאליק, שפירא, הנרייטה סולד ודרך השיירה.
בנוסף, ייסללו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית, בשדרות הגעתון וברחוב ויצמן, באורך של כשני קילומטרים ובעלות של יותר מ-10 מיליון שקלים. כמו-כן, יוסדרו מסופים וחניונים הכוללים 350 עמדות אוטובוסים, בשטח כולל של 46 דונם, וברחבי העיר יוצבו 106 תחנות אוטובוס חדשות ומשודרגות.
תשתיות אלה יאפשרו תוספת שירות משמעותית בתחבורה הציבורית העירונית, של 2,600 קילומטר נסועה שבועי כבר בשנה הבאה (2023). בשנת 2024 יתוכנן קו עירוני חדש להרחבת הכיסוי של השירות העירוני בנהריה.
בנוסף, יוטמעו מיזמים טכנולוגיים בעלות כוללת שלח 1.6 מיליון שקלים לכל רשות, לעידוד הליכתיות, שימוש באופניים ובתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות "פרקלט" (אזור שתוחם שטח ציבורי לישיבה) והתקנת הצללה טבעית ומלאכותית.