|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
דרעי בפני חכמי מועצת התורה במוצ"ש [צילום: דוברות שס]

קשיים במו"מ עשויים לדחות השבעת הממשלה

דרעי נוטה לקבל את האוצר אך טרם החליט הוא מתואם עם נתניהו בניסיון להקטין את סמוטריץ' בליכוד לא מעוניינים שהליכוד ולא סמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון ומתקשים לנסח קווי יסוד והסכמים קרב על תיקי הדתות וירושלים גורמים בציונות הדתית: "נתניהו מזלזל בנו" את תיק הבריאות עשויה לקבל שס
12/11/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות
מקלב. מסתמן כסגן שר לשוויון חברתי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועצת חכמי התורה של שס התכנסה (מוצ"ש, 12.11.22) בביתו של חבר המועצה הרב משה מאיה כדי לדון בנושאים שעל הפרק לקראת הקמת הממשלה. דרעי סקר בפני הרבנים את האפשרויות והמליצו לו להמשיך במו"מ. במקביל, דרעי דורש גם את תפקיד ממלא-מקום ראש הממשלה ואת תיק הבריאות, שכנראה יופקד בידיו של ח"כ יעקב מרגי. ‏שס צפויה לקבל 5 שרים: ובהם פריפריה נגב וגליל, משרד נוסף והמשרד לשירותי דת.

‏אחד מיועציו של דרעי התבטא בערב שבת כי ״הכל משחק מתואם עם ביבי, אריה יהיה במשרד הפנים״. נראה כי הכוונה של שניהם היא להקטין את כוחה של הציונות הדתית, ולתת לה רק תיקים בינוניים ולא בכירים. בשישי אחר-הצהריים קיים בנימין נתניהו מרתון של פגישות עם יריב לוין, אריה דרעי ואחרים, עד כניסת שבת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. כשקם לצאת, נכנסה השבת ונתניהו שב הביתה ברגל. מלבד הפגישה הרשמית ביום חמישי, לא קיים צוות המו"מ של הליכוד פגישה עם הציונות הדתית.

גורמים בציונות הדתית אומרים כי אין סיכוי שסמוטריץ׳ נכנע לדרעי גם באוצר, וגם בשירותי הדת. לדבריהם, אם דרעי לוקח את האוצר אין סיכוי שיקבל גם את הדתות (בחדרי חרדים, כיכר השבת). גורמים במו״מ אומרים שדרעי עדיין לא החליט אך יודיע בהקדם (חדשות 12).

הגורמים אומרים כי קיים סיכוי לא מבוטל שתיק הביטחון יישאר בליכוד. ההנחה נשענת על שתי הנחות - שדרעי יסתפק בתיק האוצר או אפילו בתיק הפנים; שסמוטריץ' ייאלץ להתגמש ולא לקחת את אחר משלושת התיקים הבכירים. שתי ההנחות עדיין טעונות הוכחה.

בציונות הדתית זועמים על נתניהו ״מזלזל בנו״ הוא עדיין חושב כמו פעם, שלציונות הדתית יש ״לב ענק ומוח קטן״. בעקבות מה שהם מכנים ״גרירת רגליים״ דורשים עכשיו במפלגה הסכם קואליציוני מפורט שעשוי לעכב סגירה מהירה של המו״מ. גורמים במפלגה: "נתניהו מנסה לעשות הפרד ומשול עם בן גביר" (כאן חדשות).

לפי שעה, כלל לא בטוח שהתפקידים בממשלה החדשה יסוכמו עד יום שלישי הקרוב, מועד פתיחת מושב הכנסת ה-25, וממשלת לפיד עשויה להמשיך בכהונתה שבוע נוסף. נתניהו רוצה להשביע את הממשלה ביום רביעי או חמישי. הוא מעוניין לעצור את השרים הקיימים, שלא יקדמו עוד מהלכים במשרדיהם (חדשות 12). אולם בכאן חדשות דווח כי נתניהו החליט לרדת מהתוכנית להשביע ממשלה השבוע. בשל הקשיים במו״מ, ההערכה היא שהשבעה לא תהיה לפני השבוע הבא.


לפי קצב המו"מ, מפלגת יהדות התורה קרובה לסיכום: יצחק גולדקנופף יהיה שר השיכון, מאיר פרוש שר לענייני ירושלים, משה גפני יו"ר ועדת הכספים, אורי מקלב סגן השר במעמד שר לשוויון חברתי, הח"כים ישראל אייכלר ויעקב טסלר יכהנו ברוטציה בוועדה לפניות הציבור, יעקב אשר יכהן כסגן שר במשרד אוצר. מחכים רק לסגירות של שס וחותמים (מעריב).

ישנם כיפופי ידיים בין יהדות התורה לעוצמה יהודית על תיק ירושלים ומורשת. לטענתם, תיק זה משפיע על צביון העיר ירושלים.

בליכוד קורצים לגנץ

חבר הכנסת המיועד שלום דנינו (הליכוד) אמר באירוע פוליטי השבת: "אנחנו צריכים לבנות את הממשלה על בסיס הימין, אבל אם תיווצר הזדמנות של להרחיב את הממשלה - בוודאי ובוודאי. אם המפלגה של בני גנץ תסכים, זאת תהיה הרחבה משמעותית שתייצר קול חדש״.

עמיתו דני דנון אמר בראיון⁩: ״לא יקרה מצב שאף אחד מהתיקים הבכירים לא יהיה בידי הליכוד. עם כל הכבוד לסמוטריץ׳ ובן-גביר, אנחנו עדיין המפלגה הגדולה ביותר בקואליציה. צריך לוודא שהתיקים המשמעותיים יהיו בידי הליכוד״.

עמוס גלעד הזהיר מפני מינוי סמוטריץ' לתיק הביטחון: ״הידרדרות בשטח, ושאיבת כל צה״ל לזה וחיכוכים, והעדפת האוכלוסייה היהודית או מתן תחושת חופש לפורעים, הוא בא מהחוגים האלה. הוא לא יוכל להתנער מהם כי מהר מאוד הם יתחשבנו איתו. אז אומרים לי יש מנהיגים שהתמתנו, אבל הוא, ייאמר לזכותו (של סמוטריץ׳), אדם אידיאולוג. הוא מאמין במה שהוא אומר ובתחושת השליחות שלו, אם הוא יממש את זה אני צופה פה אסון כבד. זה כבר באופק".

עוד אמר גלעד: "עצתי לו (לנתניהו) שלא ימנה אותו (את סמוטריץ׳ לשר ביטחון) בשום אופן, כי הבן אדם לא יכול להתכחש לעצמו. סמוטריץ' הוא אדם עם עמוד שדרה, הוא לא יתכחש לחוגים שהוא בא מהם, ואני צופה עימות חריף מאוד שכבר הולך ומתפתח גם בלי קשר. אם הוא יהיה אני חושב שאבו מאזן יעמוד בראש מאבק מדיני בישראל".

תאריך:  12/11/2022   |   עודכן:  12/11/2022
עידן יוסף
+דרעי הודיע לנתניהו: מעוניין במשרד האוצר
09:52 13/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ש"ס הודיע לראש האופוזיציה היוצאת, הצפוי לקבל היום את המנדט להרכבת הממשלה, כי הוא מעוניין לכהן כשר האוצר
דרעי ונתניהו. זכות ראשונים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השר ליברמן: לפטר את הרב הראשי הספרדי
08:29 13/11/22  |  איציק וולף, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר קורא לראש הממשלה היוצא לפיד לפטר את הרב הספרדי הראשי לישראל, יצחק יוסף, בעקבות קריאתו הפוליטית אמש לחקיקת פסקת התגברות  ▪  "קורא לראש הממשלה להשעות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה"
הרב יוסף. "פסקת התגברות כדי להתגבר על הבג"צים" [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+הרב הראשי יצחק יוסף קורא לחוקק את פסקת ההתגברות
00:32 13/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הראשון לציון האשים את בג"ץ במניעת מינוי רבני שכונות וקרא לחוקק פסקת התגברות שתעקוף את פסיקותיו  ▪  "יעשו חוק שאין דבר כזה שבג"ץ קובע - פה זו מדינה אורתודוקסית, לא רפורמית"  ▪  על סעיף הנכד: "לא הייתה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת דתיים. מעולם. אולי יש הזדמנות לתקן את חוק מיהו יהודי"
הרב יצחק יוסף. מתערב בפוליטיקה [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+50% ממצביעי השמאל חשבו לרדת מהארץ בעקבות תוצאות הבחירות
23:47 12/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סקר: 9% אמרו שהם מתכוונים לממש זאת בפועל  ▪  44% מעדיפים ממשלת ליכוד עם יש עתיד והמחנה הממלכתי לעומת 37% שאמרו ממשלת ימין  ▪  רוב מצביעי השמאל מאשימים את לפיד בהפסד
נציגי יש עתיד בועז טופורובסקי, אורנה ברביבאי וקארין אלהרר בבית הנשיא [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בדגל התורה מסמנים יעדים, השטח באגודת ישראל דורש יותר
23:31 12/11/22  |  עידן יוסף
‏בכיר בדגל התורה אומר כי המפלגה מכוונת לתפקידים הבאים: אורי מקלב - סגן שר במעמד שר בתחבורה, יעקב ‏אשר - סגן שר עם סמכויות בחינוך, יצחק ‏פינדרוס - יו"ר ועדת הבריאות, אליהו ברוכי - סגן יו"ר הכנסת, משה גפני - יו"ר ועדת הכספים (רדיו קול חי).

בכיר אגודת ישראל יוסי דייטש לחברי הכנסת של אגודה: "אין לכם מנדט מאיתנו לסיים את המשא-ומתן עם מה שיש עכשיו. אנחנו דורשים מכם לקבל לכל הפחות את מה שתקווה חדשה קיבלה בממשלה הקודמת, הם היו 6 מנדטים ואנחנו 7. ומה מציעים לנו? לא נסלח לכם אם תסיימו עם ועדת כספים ושיכון" (כיכר השבת).

ח"כ גפני: "אותו רשע מרושע ליברמן, בגיבוי בנט הגנב, שנמצא במערה שלו ברעננה, שעלתה לכולנו 50 מיליון שקל, וכל פעם שיש משהו עם הציבור החרדי הוא מוציא את האף שלו. מי שואל אותך בכלל? תחזור למערה שלך!".
+בליכוד מציעים פיצול תיק ירושלים ומורשת
22:53 12/11/22  |  עידן יוסף
בליכוד הציעו לפצל את המשרד לירושלים ומורשת, תיק ירושלים ילך לח"כ מאיר פרוש והתיק למורשת ישאירו בליכוד (INN). בתוך כך, שב ח"כ משה גפני ומצהיר שבלי פסקת התגברות לא תהיה קואליציה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   חיים כץ / Haim Katz   יהדות התורה והשבת   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קשיים במו"מ עשויים לדחות השבעת הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
"חרם!" - איזה כוח מעניקה קריאה זו למשמיע אותה. הרי אין מחרימים סתם-כך, אומר לעצמו האדם הנורמטיבי, אלא רק כשכלו כל הקיצין. ובאמת, כשהצד השני הוא אפל ו"פאשיסט", כיצד אפשר לקבלו לשורותינו? 'בלי חרות ומק"י' הייתה קריאתו של בן-גוריון, בהציבו את מנחם בגין, מפלגתו ותומכיו, מחוץ לסקאלת אפשרויות הבחירה שאדם הגון ובר-דעת צריך לשקול בהתייצבו בקלפי.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, סיים (יום ו', 11.11.22) את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת והוא צפוי להטיל על יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, את המנדט להרכבת הממשלה החדשה.
11/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, תקף את יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, בעקבות השתתפותו הערב בעצרת זיכרון לרב מאיר כהנא. "לחגוג מורשת של ארגון טרור הוא דבר מתועב", אמר פרייס.
10/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
סיעת נעם הגיעה (יום ה', 10.11.22) להתייעצויות בבית הנשיא, והמליצה לנשיא המדינה יצחק הרצוג על ח״כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. משלחת נעם לבית הנשיא כללה את ח"כ אבי מעוז, ומנכ״ל הסיעה אלקנה באב"ד. בכך הגיע מספר הממליצים על נתניהו ל-64.
10/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההתייעצויות בבית הנשיא. סיעת עוצמה יהדות המליצה (יום ה', 10.11.22) לנשיא המדינה יצחק הרצוג על ח״כ בנימין נתניהו להרכבת הממשלה. משלחת עוצמה יהודית לבית הנשיא כללה את ח"כ איתמר בן-גביר, אלמוג כהן ולימור סון הר-מלך.
10/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 37  /  מי ומי  
לפיד: ניאבק בממשלה - גם בדרכים משפטיות  /  עידן יוסף
רם בן-ברק: אתמודד לראשות יש עתיד, הסיכוי שלי לא גבוה  /  עידן יוסף
סמוטריץ' נוטה לבחור בתיק הביטחון  /  עידן יוסף
העם כמה לחצי שעת השקט  /  עמנואל בן-סבו
בחירות 2022 הכל פתוח   /  מרדכי ליפמן
לא מתקנים הדרה בהדרה אחרת  /  סימון דוידסון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il