|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
ועדת החוקה קיימה דיון ראשון בחוק יסוד: השפיטה

פרופ' אומן נגד פסקת ההתגברות: "צריך איזונים ובלמים על הכנסת"

פרופ' בן-ששון, לשעבר יו"ר ועדת החוקה: "ישיבותיה האחרונות של ועדת חוקה עסקו בסירוס השליחות של אנשי המקצוע המשפטיים בשירות המדינה" פרופ' מרגית כהן מהאוני' העברית: "יש כאן פירוק של המבנה הדמוקרטי, מתן כוח מופרז לממשלה. אין יותר בלמים"
22/01/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

ועדת החוקה התכנסה היום (א) לדיון בחוק יסוד: השפיטה, כנוסח יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן פתח את הדיון הראשון בחוק יסוד: השפיטה ובירך את פרופ' אומן, חתן פרס נובל, "שהגיע לפה כי בדיוני "חוק סער" הוא התייצב אז בוועדה ומומחיותו בתורת המשחקים מאוד רלוונטית למה שלצערי אינו כלל משחק, ביחסי הכוחות בוועדה לבחירת שופטים, שאולי היה ראוי לקרוא לזה יותר "דילמת האסיר".

בהתייחסו לפס"ד בעניין אריה דרעי אמר כי הוא לא משפיע על דיוני הוועדה שכן התוכנית הנוגעת למערכת המשפט הונחה הרבה לפניו. "כשהנחנו את התוכנית שלנו בציונות הדתית התייחסנו לנושא מינוי שופטים בלי לדעת מה יהיה פסה"ד וכך גם שר המשפטים לוין כשהציג את תוכניתו. אפשר להתווכח ולדון בנימוקים השונים אך זה לא ישפיע. אנחנו באים לעשות מעשה חשוב מאוד של השבת הריבונות לעם שלא תלוי בהחלטה כזו או אחרת של בית המשפט. עם זאת קיבלנו תזכורת כשאנחנו עוסקים בחוקי יסוד כשגירסא דה-ינקותא נשכחה קצת מפי אלו היושבים בכס המשפט. חוק יסוד הממשלה קובע אחרת. זו סוגיה משטרית מן המעלה הראשונה ואין בה כל חדש".

את דבריו קטעה נוכחת באולם שקראה: אנחנו מחאת הסטודנטים זה ביטול בוטה של הפרדת הרשויות ולא נסכים שתיקחו לנו את העתיד.

לאחר שהוצאה מהאולם המשיך היו"ר ח"כ רוטמן: "ניסיונות ההשתקה... הדמוקרטיה הישראלית כלואה במרתפי ביהמ״ש העליון בחדר מרופד ולא שומעים את צעקותיה כי החדר הזה מרופד בהמון דפים של פסקי דין. באנו לפה לשחרר את הדמוקרטיה הישראלית ולהחזיר את הריבונות לעם ואנחנו לא מתרגשים מצעקות כמו ששמענו עכשיו או במקומות אחרים".

עיקרי הצעת החוק

לאחר מכן, פירט היו"ר רוטמן את עיקרי הצ"ח: "ההצעה היא להשאיר את הוועדה במספר של 9 חברים כשנציגי לשכת עוה"ד יצאו מהוועדה ותהיה לנו ועדתה המורכבת משלושת הרשויות - מחוקקת, מבצעת ושופטת בחלוקה של שלושה כשהחלוקה תהיה נשיא עליון ושני שופטים בדימוס שייבחרו בהסכמת הנשיא והשר. את הווטו אנחנו מורידים והוא לא מופיע בכל מקרה בחוק היסוד. התיקון יחייב עריכת תיקונים משלימים בחוק בתי המשפט אך כרגע נעסוק בעקרונות שבחוק היסוד.

סעיף 2 מדבר על עילת הסבירות ונוקט גישה בשונה מהנוסח שהתפרסם מטעם שר המשפטים שמנסה לבטלה בכל הערכאות, כאן אנחנו הולכים עם גישת השופט סולברג שאומרת שכאשר עוסקים בפסקי דין של נבחרי ציבור מתעוררת בעיה של הכרעה דמוקרטית

סעיף נוסף עוסק בביקורת השיפוטית - זו עמדתה העקבית של הכנסת בהציגה אותה בפני בית המשפט העליון ולפיה לבית המשפט עליון אין סמכות לבטל חוקי יסוד.

סעיף 15 ב' עוסק במנגנון ההתגברות וביקורת שיפוטית בעניין תוקפו של חוק. מתי בית המשפט עליון יכול לבטל חוקי יסוד ההצעה שלי מדברת על 15 שופטים פה אחד כדי לשמר את הביקורת השיפוטית על מקרים קיצוניים ביותר ואז שיקול הדעת של המחוקק אמור להיות זה הקובע בענייני חקיקה. בנושא חו"י בית המשפט לא יכול דון כלל. איש לא היה מוכן לקבל שבית המשפט אמריקני יפסול תיקון לחוקה כמי ששואב את כוחו ממנה. בכל הנוגע לחוקים רגילים שצריכים לסתור חו"י אם הדבר שנוי במחלוקת, סימן שיש צדדים לכאן ולכאן ולפחות לשיטתי אין הצדקה שנעדיף את הרוב והמיעוט בבית המשפט על פני זה של הכנסת. אפשר לדון בסוגיה של מה קורה כשהכנסת אומרת מראש שחוק יהיה במעמד חו"י ושלא יתערב בו וכוללת זאת כאמירה מפורשת בחוק ובפרוצדורה הקבועה כאן".

פרופ' אומן: מתנגד לפסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים

פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל: "הזכירו את פרופ' פרידמן שנשא נאום בכורה כשנבחר לחבר אקדמיה ובו אמר שאחד התפקידים של בית המשפט עליון הוא לחוקק. בית המשפט שופט וגם מחוקק. פרופ' השופט אהרן ברק היה עדיין נשיא העליון ונכח במפגש הזה וכידידו שאלתיו האם אתה מקבל את זה שבית המשפט מחוקק? ואמר שכן, שגם חז"ל היו גם שופטים וגם מחוקקים. אני רוצה לומר לברק היום מכאן שזה נכון לגבי חז"ל אבל אנחנו לא תיאוקרטיה אלא דמוקרטיה. אנחנו גם לא ג'אודיצוקרטיה. כוח המשילות אינו בידי בית המשפט. זה מראה את גישתו לנושא שהנחיל לבאים אחריו".

    בהתייחסו להרכב הוועדה למינוי שופטים אמר: "טוב שמוציאים את חברי לשכת עוה"ד מפני שבנושאים ערכיים ואידאולוגיים ופוליטיים כמו שדנים בהם בבית המשפט היום וזה מקובל, הרי לא מוצע שיפסיקו לדון בכך, עוה"ד לא יותר טובים ממהנדסים או רופאים, למה שהם ימליצו על שופטים לנושאים ערכיים? מה שלא טוב הוא שהשאירו את השופטים ובפרט את נשיא/ת בית המשפט העליון ועוד נתנו לו וטו. זה צריך להיות בהסכמה. השופטים בדימוס צריכים להיות בהסכמת הנשיא וזה נותן לו כוח אדיר. אני בעד הוצאת כל השופטים. יש 36 ארצות ב-OECD ואם נוציא את ישראל, ביותר משני שלישים מהן אין שום חלק לשופטים במינוי השופטים. זו הפרה של הפרדת הרשויות כשכל הבעיה שלנו היא שהשופטים ממנים עצמם. אולי מחלישים את הכוח של שופטי העליון אך לא ביטלו זאת.
  • צריך להוציא לגמרי את שופטי העליון ורצוי גם שופטים אחרים אבל בוודאי נשיא העליון לא צריך להיות שם. בנוסף, לא כתוב איזה רוב צריך וזה דבר מהותי".

בהתייחסו לעילת הסבירות אמר: "אני תומך בהסרתה כעילה להחלטות בית המשפט. אומרים שאהרן ברק אומר קחו את הסבירות, עדיין יש את המדתיות. הבעיה היא שאת ההגדרה עדיין יפרש בית המשפט".

    על פסקת ההתגברות אמר: "אני לא אתכם בזה, אני חושב שכמו שצריך איזונים ובלמים במינוי שופטים, צריך גם איזונים ובלמים על הכנסת. נראה לי שכשהכנסת עושה דברים לא ראויים, עצם העובדה שקיים הבלם הזה יכול להשפיע לטובה על הכנסת לא לחוקק. מה שטוב בהצעה על השולחן, זה שיהיה הרכב של כל שופטי העליון. ביטול חוק של הכנסת זה משהו חשוב מאוד וזה מצריך הרכב כזה ולא שלושה שופטים שיכולים להחליט 2 נגד 1 לבטל חוק של הכנסת.
  • אבל גם כאן אני חושב שלדרוש פה אחד אנונימיות - זה מוגזם. זה גם כן יוצר לחצים לא טובים. אם אדם אחד מתוך ה 15 יהיה עליו לחץ והוא באמת חושב בעצמו שזה לא ראוי לבטל, זה מצריך אומץ מיוחד. אני בעד 12 או 13 מתוך 15. שיהיה משהו משמעותי.
  • אני נגד פסקת ההתגברות של 61 ח״כים. אני בעד האפשרות של בימ״ש לבטל חוקים, אבל לא חוקי יסוד.
  • מה שקרה בחוק הלאום שאמרו אנחנו יכולים לפסול אבל אנחנו לא פוסלים… לא חוקי יסוד".

פרופ' בן-ששון: שלטון שמסרב לבחון, לאזן ואפילו לא לשקול לבלום את כוחו

פרופ' מנחם בן-ששון, נגיד האוניברסיטה העברית פנה ראשית ליו"ר הוועדה ח"כ רוטמן: "גולת הכותרת של עבודת הוועדה בכנסת ה-17 הייתה ניסיון לחוקק חוקה בהסכמה רחבה, כיוזמה של ח"כ מיקי איתן שאותה ניסיתי להשלים. מהלך כמו שעשית נהוג היה להעלות בוועדה שלנו לאחר הכנה עם הייעוץ המשפטי ותוך הסכמה עם חברי הסיעות השונות. צר לי על הדרך".

עוד אמר: "בשנים האחרונות מורמות בקלות הידיים לשנות את חוקי היסוד. איש לא העז בכל אותן פעולות של כתיבת חוקה ושינוי חוקי יסוד לפגוע במהות הדמוקרטיה שלנו שנשענת על יסודות ברורים של הפרדת רשויות. הרשות השלישית היא של אנשי המקצוע השופטים. בכנסת הזו רשומות כבר פעולות והכרזות להטעיות קשות של הדמוקרטיה לעבר שלטון שמסרב לבחון, לאזן ואפילו לא לשקול לבלום את כוחו, כוחה של הקואליציה.

ספר החוקים החדש של הקואליציה הנוכחית נפתח בחוק שמכשיר אזרח שהורשע בדין ונושא עונש מאסר לכהן בתפקיד שר ממשלה. אחריו חוק המפר את האיזון בין האיש הפוליטי השר לבין המקצוען הביצועי - המפכ״ל. ומחרה ומחזיק אחריהם חוק היסוד הרגיש ביותר, חוק הכנסת.

מרבית דיוני ועדת החוקה ב-75 שנות קיומה עסקו בבניה וביצור חוקה חוק ומשפט תוך מתן דגש מיוחד לעצמאות המשפט אלך ישיבותיה האחרונות עסקו בסירוס השליחות של אנשי המקצוע המשפטיים בשירות המדינה".

עוד אמר: "השינוי הבוטה בוועדת התשעה למינוי שופטים - עד היום היו בה 5 אנשי מקצוע מיומנים וכיום מבוקש להחליף 3 מהם מאנשי הקואליציה כך שהחלוקה תהיה 5 אנשי קואליציה לעומת 3 אנשי מקצוע משפטיים. הרי אנו עוסקים בדיני נפשות. זה מבחן הכוח הבולם הבוחן והמאזן לכל נושא.

תכלית מהלך השינוי המוצע בוועדה למינוי שופטים משולשת. ראשית להחליש את אנשי המשפט, אחריה נבחרי הציבור יעתיקו לוועדות המינויים את אנשי שלומם שאינם משפטנים, והשלישית החמורה זה להשליט את השלטון גם בזירה שנועדה לבחון, לאזן ולבלום את השלטון במסגרת שנחשבה קדושה במסגרת הפרדת הרשויות. זו הדבקה שיטתית בחיידק של שלטון טוטליטארי שהחלמה ממנו עלולה להעמיד את הזוכים בבחירות הבאות בפני אותה הזדמנות ומיהו איש השלטון שיוותר על הזדמנות כזו?

בתשובה לשאלת היו"ר ח"כ רוטמן, האם כל המדינות שהוזכרו הן טוטאליטריות אמר: "למדינות הללו יש חוקה או שני בתים או מערכת שאפשר לפנות בה לערכאת שלטון. לקבץ נקודות משיטות שונות כדי לבנות את החוקה שלנו זו לא שיטה".

בהתייחסו לכותרת הדיון "ציון במשפט תיפדה" אמר: בחרתם כותרת שלקוחה מהפטרת חזון, מדברי הנביא שלאחריהם באים החורבן והגלות. יש להניח שראשי ועדה שבאו מציונות דתית אחרת מלומדת, לא היו עושים טעות כזו.

"ציון, במשפט תיפדה; ושביה, בצדקה" תזכרו בדבריו של הרמב״ם על 8 המעלות בצדקה ששלוש הראשונות מהן עוסקות בסיוע ולא בחילוק תלושי מזון. המאמץ שמושקע בחקיקה היום למהר ולהרוס את בניין הראשונים, במקום לאמץ את דרך הבנייה הראשונית שלהם על דרך הגמרא, אתם עושים חילול השם במקום קידוש השם.

"לא מכירים דמוקרטיות בהן אין ביקורת שיפוטית אמתית"

עו"ד נגה רובינשטיין: "אנחנו מאות רבות של עו"ד שחרדים ממה שמוצע, השילוב בהצ"ח ישבש את עולם המשפט באופן מלא. אנחנו לא מכירים דמוקרטיות בהן אין ביקורת שיפוטית אמתית, מה שנמצא פה הוא לא חיזוק ההפרדה אלא משילות של הקואליציה, של הממשלה. יש כאן רשות מבצעת שתשלוט באופן מלא על המינוי ושיקול הדעת של השופטים וגם על הכנסת. הרפורמה מאפשרת לשר לבחור את היועמ"שים ולהתעלם מעצתם כשזה לא נוח".

פרופ' מרגית כהן מהאוניברסיטה העברית: "אני מייצגת מעל 130 חברים בפורום המרצות והמרצים למשפטים, יש כאן פירוק של המבנה הדמוקרטי, מתן כוח מופרז לממשלה. אין יותר בלמים. תהיה פגיעה חריפה בהגנה על כל האזרחים".

עו"ד פנחס מיכאלי מנהל מחלקת החקיקה בלשכת עוה"ד: "ההצעה המונחת לפנינו מציעה להוציא את נציגי לשכת עוה"ד מהוועדה. עוה"ד הם אלו שמקבלים את השירות, והמבט הפרקטי שלהם בוועדה נדרש לדעת מי ראויים לקידום. הוועדה לבחירת שופטים ממנה מדי שנה עשרות שופטים רשמים בכל הערכאות, רובם עוסקים בפרקטיקה ולא בעניינים המסורים לשופטי העליון. סעיף 53 א מסדיר את נושא ניגוד העניינים בוועדה. האם בשל כך נמנע את המבט הפרקטי שיש לו שיעור גדול אפילו לעיתים יותר משופט העליון שלא מכיר את שופט השלום?".

הרב יעקב יהודה יקיר, ראש ביהמ"ד תורת המדינה: "התבקשנו מיו"ר הוועדה להציג את מבטו של המשפט העברי- משפט התורה נותן לגיטימציה משטרית רק להכרעות הציבור. כל ביקורת ערכית או נורמטיבית אחרת אין לה את אותו מעמד. כשבוחנים את התייחסות הפוסקים בראשית התנועה הציונית כגון הרב קוק ביחס לסמכות הציבור שומעים את העיקרון שהשלטון בעם ישראל נוגע לסנהדרין כמוסד המחוקק ע"פי התורה, תמיד משפט התורה מחפש הרמוניה בין משפט הסנהדרין והמלך. אנחנו מכירים יכולת של הציבור לתקן תקנות או של גילדה מקצועית, והתלמוד אומר שבמקום בו יש אדם חשוב, מן הראוי שהתקנות הללו יקבלו אישורו. מן הראוי שיהיה אדם חשוב הדואג לצרכי הציבור שיראה שהציבור אכן יוצא מורווח מהתקנות".

תאריך:  22/01/2023   |   עודכן:  22/01/2023
מירב ארד
+"נאמנות על סטרואידים"
22:22 22/01/23  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
על הכנסת לתקן את הפרצות המשפטיות שאפשרו לפסול את מינויו החוקי של דרעי  ▪  תיק דרעי החל בקול תרועה רמה והסתיים בקול ענות חלושה, "אפילו לא עכברון", כלשונו של היועץ מנדלבליט
דרעי. מראית עין של צדק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קץ הדמוקרטיה או תחילת הדמוקרטיה
18:55 22/01/23  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
ישראל היא באמת הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון  ▪  אוי לתואר כזה כשאנו משווים עצמנו עם סוריה, לבנון, עירק, אירן, אפגניסטן, סעודיה, קטר, מצרים, לוב וסודן
קץ או התחלה [צילום: צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה]
+מילים אסורות
15:27 22/01/23  |  אביגדור פלדמן   |   לרשימה המלאה
כיצד תיושם ביטול עילת הסבירות? אולי פשוט המילה סבירות תימחק מהלקסיקון  ▪  במקומה יישאר בעולם רק קולו של גיהוק
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מפץ, לא עוד הפגנה
14:24 22/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
את הרוח שנשבה הלילה מול משרדי הממשלה בתל אביב לא תוכל שום ממשלה דיקטטורית לשבור  ▪  פסיפס מלוכד של כל מה שראוי ונאה וחשוב בחברה הישראלית
עד לנצחון [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+אסור לוותר!
14:01 22/01/23  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
קבוצה שלקחה לעצמה כוחות וזכויות לא לה, הפכה אותם לדבר מחויב מציאות, ועכשיו כשחברי הקבוצה מרגישים סכנה ולו קלה שבקלות לאותה אופוריה השייכת רק להם, הם יוצאים לקרב להגן על היקר להם
קרב על היקר להם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הדמוקרטיה הישראלית איתנה מתמיד
13:23 22/01/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
לראות את עשרות הסטודנטים בקמפוסים באוניברסיטאות מניפים דגלים, מוחים בגרון ניחר בעד ונגד, מנסים לשכנע, חוגגים את הדמוקרטיה העוצמתית של מדינת ישראל בתפארתה
[צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90]
+החיפזון של ביבי
13:00 22/01/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
המערבולת שנוצרה בעקבות "הכרזת המהפכה" של השר לוין מחייבת את הממשלה ובעיקר את העומד בראשה לערוך חשבון נפש מהיר  ▪  האחריות לגורל החברה, העם והמדינה מוטלת רובה ככולה עליך ראש הממשלה
נתניהו. תאווה, כבוד וקנאה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: באנו לשחרר את הדמוקרטיה
10:55 22/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט התייחס למחאת סטודנטים באולם הוועדה ולהחרמת הדיון על-ידי האופוזיציה: המסמך של חוות דעת הייעוץ המשפטי אמור להיות מונח בשבוע הבא, אין הפתעות בלו"ז
ח"כ רוטמן. הציבור חכם [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בעקבות פסיקת בג"ץ נגד דרעי
10:04 22/01/23  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
איני מבין למה הציבור הש"סניק, שכולו ספרדים, המחזיר עטרה ליושנה, לא מוקיע את דרעי כאחרון הגנבים, כי הוא בגד בערך הכי מקודש לספרדים: כבוד, יושרה, ניקיון כפיים
דרעי. הפך למגניב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+ידע לוקה בחסר לבנימין נתניהו
09:15 22/01/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
קשה לי להבין איך מייחס ראש הממשלה שלנו להוגה הדעות מונטסקייה את הבאת הדמוקרטיה לצרפת, כשמונטסקייה הוא זה השולל את מתן שוויון הזכויות המלא לפשוטי העם חסרי הרכוש תוך הדגשה שאינם ראויים לעמדות שלטון
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+האופוזיציה מחרימה דיוני ועדת החוקה בכנסת
08:27 22/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שבעת חברי האופוזיציה החברים בוועדת החוקה הודיעו כי לא ישתתפו בדיונים כל עוד לא תונח בפניהם חוות דעת של הייעוץ המשפטי של הכנסת וכל עוד לא יובטחו הליכי דיון נאותים
שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ רוטמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרופ' אומן נגד פסקת ההתגברות: "צריך איזונים ובלמים על הכנסת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הרפורמה המשפטית על שם יריב לוין שייזכר בהיסטוריה, לצד מחוקקי ענק שקדמו לו כחמורבי בשם חמור(בי), החמור השני, כוללת שינויים בוועדה לבחירת שופטים, ורפורמות נוספות, אך המרתקת מכולן היא ביטול עילת הסבירות.
זו לא הייתה עוד הפגנה. היא הפכה למפץ. רעייתי דנה ואני סיכמנו כי מעודנו לא השתתפנו בהפגנה כה מרשימה. אין מלים. אין צורך. לא רק מפני שנכחו 130 אלף שמאסו בממשלה העבריינית של בנימין נתניהו, ועוד רבבות ברחבי הארץ אלא בגלל רוח הדברים, שהעידה על פסיפס מלוכד של כל מה שראוי ונאה וחשוב בחברה הישראלית.
22/01/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מלחמת אחים - האם אנחנו בפתחה של "מהפכה" שתוביל לשלטון בנימין נתניהו על ההמונים? כמובן שלא, גם אם חברי אליטות מסוימות רוצים שנאמין שכך הוא. בארץ הדבר פשוט לא ייתכן - כי אנחנו לא אירן, קוריאה הצפונית, סין, עזה או סוריה. אנחנו גם לא חיים בשנות השלושים של המאה שעברה, וכל ניסיון להשוות את ישראל לעלית היטלר והנאצים לשלטון הוא מגוחך, מסוכן, אסור ופשוט לא נכון. אז מה בכל זאת קורה, והאם צריך לפחד מפני הבאות?
22/01/2023  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
לראות את עשרות אלפי אזרחי ישראל מכל הפסיפס האנושי, מכל השבטים, מכל הגילאים, מכל המגדרים, מפגינים במלא הלהט, במלא העוצמה, נושאים כרזות, שרים שירים בקצב אחיד, בתופים ובמחולות, בדאגה עצומה ובנחישות מרשימה, מתראיינים, מצהירים וחוגגים את הדמוקרטיה הישראלית בתפארתה.
אדוני ראש הממשלה, אני ורבים אחרים, כאלה שהצביעו בעדך ואחרים שמתנגדים לך, מאוחדים בשאלה ובתמיהה מה ולמה אחז בך חיפזון בלתי נשלט לאפשר ליריב לוין לבצע מחטף והפיכה במערכת המשפט. גם אם נניח כי המניע המרכזי שלך ושל שותפיך היה לממש את הנקמה בממשלה היוצאת, שכידוע היא אינה לכם צר ואויב. זאת ועוד, ודאי ידועה לך האמרה כי את הנקמה יש להגיש כשהיא קרה, לכן יש להתפלא למה אתה ושותפיך בלהט של טירוף הדעת החלטתם לפעול מיד וללא הבחנה להגישה לוהטת. ראוי לדעת שכשהמניע המרכזי הוא "נקמה" חזקה שדבר לא יצלח.
22/01/2023  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il