|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
[צילום: רועי עלימה ויוסי אלוני, פלאש 90]
השיחה המוקלטת בין נתניהו למוזס, 13.12.14

נתניהו רמז למוזס על זיקה בין הסיקור לבין חוק ישראל היום

נתניהו תקף בחריפות את מוזס על מה שראה כסיקור עוין בידיעות אחרונות, אך אמר שאם אין זה סימן לבאות - "אז יש לנו נתיב. הנתיב הזה הוא חקיקה, שאני אתמוך" בהמשך אמר נתניהו, שלא יוכל לתמוך בחוק אם יצטרך להילחם במוזס השניים טענו בחקירותיהם שהוליכו שולל זה את זה
15/05/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא בשיחתו עם נוני מוזס ב-13.12.14 בצורה העלולה להיתפס כיצירת זיקה בין סיקורו בידיעות אחרונות לבין קידום חוק ישראל היום. כך עולה מן התמליל המלא של השיחה, אותה הקליט נתניהו בסתר, ואשר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים.

נתניהו מואשם בתיק 2000 במרמה והפרת אמונים, בטענה שביצע עבירה זו בעצם שיחותיו עם מוזס על סיקורו במקביל לחוק ישראל היום. מוזס מואשם באותו תיק במתן שוחד לנתניהו, בדמות הבטחה לסיקור אוהד אם יקדם את החוק שיגביל את החינמון של משפחת אדלסון, אשר פגע קשות בידיעות אחרונות. השניים טוענים, כי לא התכוונו לדבריהם אלא הוליכו שולל זה את זה.

הייתה זו השיחה השנייה בין השניים בתוך עשרה ימים ושתיהן הוקלטו - הראשונה בידי ארי הרו, ראש הסגל של נתניהו שהפך לעד מדינה ועדותו מצויה בעיצומה, והשנייה בידי נתניהו עצמו. שיחה זו התנהלה באווירה קשה יותר מן הראשונה, כאשר נתניהו זעם על פרסומים בעניינו בסביבת ידיעות אחרונות, ואילו מוזס התאכזב לגלות שנתניהו לא יקדם את חוק ישראל היום לפני הבחירות (ינואר 2015).

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / תמליל שיחת נתניהו-מוזס, 13.12.14
תמליל השיחה המוקלטת השנייה בין בנימין נתניהו לבין נוני מוזס

"אתה מכריח אותי להילחם בך"
בית ידיעות אחרונות. "פתחת עלי מלחמה"

ההקלטות היו באיכות גרועה והתמלולים עמוסים בציון העובדה שלא ניתן להבין את הדברים. נתניהו הביע תחילה כעס רב על פרסום בפייסבוק של יגאל סרנה, אז כתב ידיעות אחרונות, למרות שמוזס ניסה להסביר לו שאין לעיתון שליטה על אמירות שמחוצה לו. בהמשך אמר נתניהו:

"פתחת עלי מלחמה. אתה פותח מלחמה גם בעיתון, גם ב-ynet... אם זה סימן לבאות, אנחנו נמצאים במלחמה ואתה [לא ברור] מבחינתי באופן לא מידתי ולא הגון ולא מאוזן. לא אתי, אתה פועל נגדי כדי להפיל אותי, את מפלגתי, גם את משפחתי... חוסר האיזון התקשורתי המטורף שקיים פשוט יוצר מסגרת מסוכנת במיוחד.

"אבל אם אתה תילחם בי [לא ברור] משימת חייך, להפיל אותי, מה אתה רוצה שאני אעשה? איזו ברירה יש לי? אתה לא משאיר לי שום אופציה. אתה מכריח אותי להילחם בך. אם אתה עושה את זה משימת חייך עכשיו היא להפיל אותי, אז משימת חיי היא להילחם בך, וזה לא יסתיים אחרי הבחירות, לא משנה מה תהיה התוצאה. אתה נלחם בי, אז אני נלחם בך.

"אני לא יכול לקבל את הדבר הזה, שזה בסדר, טראח! מורחים עיתונים, מורחים ב-ynet [לא ברור]. אתה מפעיל כלים ואני רוצה שיהיה ברור: אני פשוט לא יכול לקבל את זה, אתה לא משאיר לי שום ברירה, ואז אני צריך בעצם להילחם בך בכל האמצעים, חוקיים כמובן, בכל האמצעים. אין לי ברירה.

"...אולי אתה לא מאמין שאני מתכוון למה שאני אומר. מצד אחד להגיע להסכם על החוק אבל במקביל להפיל אותי. לא ילך. זאת אומרת, אני לא מתייחס. החוק הוא נכון בפני עצמו ואני אתמוך בו, אבל אם אתה בא להפיל אותי – אז אני אפתח בכל הכלים שיש לי. זו תהפוך למשימת חיי. צריך להכיר אותי... זה דבר שאפשר להימנע ממנו, אבל אם לא – אז [לא ברור]".

מוזס: "איך אפשר להימנע? על סמך זה שאתה מבטיח לי שיהיה משהו בעתיד?" נתניהו: "לא, זה אמרתי לך שאני חושב שהוא נכון. אבל מה אתה עושה? אז מה אתה אומר לי? אני אפעיל עליך לחצים כדי לקדם". מוזס: "לא, אני לא מבין". נתניהו: "זה מה שאתה אומר לי?" מוזס: "לא! אני לא אומר לך כלום".

בשורות אלו איים נתניהו במפורש לפעול להרוס את מוזס; News1 מציין, כי האמצעי המרכזי שעמד לרשותו היה להפיל את חוק ישראל היום ואולי גם לפעול להגדלת תפוצת העיתון. נתניהו אומנם אמר שיתמוך בכל מקרה בחוק ישראל היום, אך יצר זיקה ברורה בין הנושאים ואף העלה את החשד, כי הסיקור השלילי נגדו נועד להוביל אותו לתמוך בחוק.


"אתה אומר שהנתיב יהיה אחר כך"
אדלסון. חקיקה ללא הסכמתו [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

בהמשך השיחה שב נתניהו ואמר כי מוזס אינו מותיר לו ברירה אלא להילחם בו עד חורמה, בעוד מוזס דחה את טענותיו. "לא יהיה מצב שאני אותקף, הממשלה שלי תותקף, יבנו את כל הכוחות הרלוונטיים להוריד אותי למטה, ואני אשאר אדיש", הזהיר נתניהו. "אני לא אשאר אדיש. אם המשימה שלך היא בדרך זו או אחרת להביא למפלתי או הפלת הליכוד, מה אתה חושב שאני אעשה, נוני? אתה משאיר לי ברירה? אז אני צריך לפתוח בכל הכלים שעומדים לרשותי. זה יהפוך למשימת חיים. למה להגיע לשם? עכשיו אנחנו מגיעים לשם".

מוזס תקף בחזרה: "אתה יצרת את הסיטואציה הזאת, ועכשיו אתה בא [בטענות]. אם זה לבוא בטענות – לעצמך, כי אתה יצרת את הסיטואציה הזאת". מוזס התכוון לטענתו לפיה נתניהו החרים את ידיעות אחרונות במשך שבע שנים. הוא הזכיר, שלפני בחירות 2009 לא היו לנתניהו טענות על הסיקור של ידיעות, למרות שישראל היום כבר היה קיים. לדבריו, במשך שלוש שנים הוא מנסה לפעול עם נתניהו כדי לשפר את היחסים ביניהם, ובמיוחד מאז ינואר-פברואר 2014.

נתניהו: "יש לנו, אני חושב, נתיב שהוא נכון מבחינה עניינית, אוקיי?" מוזס: "אתה רק אומר שהנתיב הזה יהיה 'סמוך עלי', הוא יהיה אחר כך". נתניהו: "בסדר, נכון". מוזס: "זה מה שאתה אומר לי". נתניהו: "הוא נתיב נכון מבחינה ציבורית, לקח לי זמן להבין את זה, לעכל את זה, ואני השתכנעתי. לא עסקנו בזה, כי עסקנו בדברים אחרים".

מוזס: "לא נכון, לא נכון, לא נכון, לא נכון. בעת הרכבת הקואליציה, לא נכון, אחרי הבחירות, אנחנו דיברנו על זה. דיברנו על זה, והוא [שלדון אדלסון] התחיל תהליך כלשהו עם כסף/מינויים. דיברנו על פתרון לעניין. ישבנו אחרי הבחירות ודיברנו על זה. פעם אמרת: כן, אתה יכול. פעם אחת אתה לא יכול. לא דיברנו על חוק".

נתניהו: "נכון, לא דיברנו על חוק". מוזס: "לא. דיברנו על להגיע להבנה בלי [חוק], לא על חוק"... נתניהו: "זה נתיב כנראה שהוא לדעתי, הנתיב הנכון שצריך ללכת בו. אולי גם נתיב אחר, אבל הוא לא קשור לזה". מוזס: "ניסינו את הנתיבים האחרים כדי לא להגיע לחוק, נתיבים של הסכמה כדי לא להגיע לחוק. זה מה שניסינו ישר אחרי הבחירות. זה היה לפני שנה וחצי, אפריל 2013".

נתניהו: "תראה, הנתיב של חוק יש לו יתרון אחד: הוא לא דורש הסכמה [של אדלסון]. אבל מה שאני רואה כרגע, שאני הולך לבחירות שקובעות במידה רבה את גורל המדינה. אני אתקל בחומה כזאת [של פרסומים בידיעות] באופן מאוד סלקטיבי, מגמתי".

בקטע זה של השיחה נתניהו ומוזס מדברים במפורש על חוק ישראל היום. ככל הנראה אליו מתכוון מוזס כאשר הוא טוען, שנתניהו מבקש סיקור מאוזן בהווה אך מבטיח שפעולות מצידו ייעשו בעתיד – שכן לפני כן הסביר נתניהו שאינו יכול להעביר את החוק לפני הבחירות. בהמשך נתניהו אף מדבר בנשימה אחת על האפשרות לכפות את החוק על אדלסון – אבל כעת הוא נתקל בסיקור עוין של ידיעות.

"רק דבר אחד יכול למנוע את זה"
"החוק בסדר, החוק טוב" [צילום: פלאש 90]

מוזס הבהיר, שגם הוא לא יישב בחיבוק ידיים, ורמז לתפיסתו לפיה נתניהו עמד מאחורי ישראל היום במטרה להרוס את ידיעות: "אתה בא, אתה מאיים – לא אתה אישית – גורם לכך שיאיימו על מפעל חיים של שלושה דורות. מה אתה רוצה? שאני אשב רגל על רגל?... אתה מפעיל פצצות אטום עלי, ושאני לא [אגיב]? זה מה שאתה מצפה שאני אעשה?"

נתניהו: "תבין מה שאתה אומר לי. אתה אומר לי עכשיו שאתה עורך עיתון נגדי". מוזס: "לא. אני אומר לך קודם כל מה היה"... נתניהו: "אם אתה, אם אנחנו הולכים כרגע, יש דרך אחת [לא ברור] ללכת לסכם שנעביר את החוק [לא ברור]". מוזס: "מה זה לסכם? זה לסכם שעוד חצי שנה מעבירים את החוק הזה, לא עכשיו". נתניהו: "נכון, אני אומר את האמת. אני יכול לנסות לשכנע אותו [את אדלסון]. אני אומר לו את האמת, אני לא משחק".

מוזס: "זה שינוי דרמטי". נתניהו: "כן". מוזס: "ממה שאנחנו מדברים בחודשיים, בזמן האחרון". נתניהו: "כי לפני שבועיים הלכנו לבחירות. אנחנו ידענו [לא ברור]". מוזס: "גם מהפגישה האחרונה, זה שינוי דרמטי". נתניהו: "זה גם נכון, אני אמרתי בדיוק את הדברים האלה [לא ברור]. זה מה שאני רואה, נוני. אני אומר לך את האמת. מה שאני רואה זה שאתה כתבת עלי, כנראה שזה רק סימן לבאות. אם זה לא סימן לבאות, אז יש לנו נתיב. הנתיב הזה הוא חקיקה, שאני אתמוך. הנתיב השני זה שאדבר איתו [עם אדלסון] כשהוא מגיע [ארצה]". מוזס: "אבל לדבר איתו זה לא פותר כלום... הוא אקמול [לא ברור] לתקופה של חצי שנה".

בהמשך הוסיף נתניהו: "צריך להבין דבר אחד: בסוף יש פה אדם עצמאי [אדלסון]. היתרון של מה שאנחנו מדברים עליו עכשיו [חקיקה], שהוא לא מותנה בהסכמה של האדם הזה... נעביר אותו, זה לא שאי-אפשר. אם לא היינו הולכים לבחירות עכשיו, גם היינו מעבירים אותו עכשיו".

מוזס: "אבל בוא, איזה ביטחון יש לי שזה יקרה?" נתניהו: "איזה ביטחון יש לך. איך אומרים? תסתכל לי בלבן בעיניים? מה ימנע את זה? יש רק דבר אחד שיכול למנוע את זה. אני לא רוצה להגיד מה זה. יש הרבה דברים שיכולים למנוע דברים. בוא נגיד כך: החוק בסדר, החוק טוב, אפשר להעביר אותו, אני גם אעביר אותו. אבל אם אני נאלץ להילחם עכשיו... אם אני במצב אחר לגמרי. אני לא מתייחס לחוק עכשיו. אני מתייחס למשהו אחר. אם אני מרגיש שאני בתוך הקרב של החיים שלי, הקרב של החיים של המפלגה שלי... אני לא ילד קטן, אני גם לא נשאר אדיש לזה".

במשפטים אלו יש זיקה כמעט ישירה בין הסיקור בידיעות לבין חוק ישראל היום: נתניהו אומר שהוא יכול לתמוך בחוק, אך רומז בצורה ברורה מאוד שלא יעשה זאת אם יהיה שקוע במלחמה נגד מוזס. לצד זאת נזכיר שוב, כי נתניהו טען בחקירתו שהוליך שולל את מוזס, וכי הוא ידע שהשיחה מוקלטת.

תאריך:  15/05/2023   |   עודכן:  15/05/2023
איתמר לוין
+ארדן: נתניהו התעניין בצורה רופפת ושגרתית ברפורמת בזק
12:01 15/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת לשעבר מעיד שהייתה פנייה קצרה אחת של נתניהו בנוגע לרפורמת השוק הסיטונאי, בה ביקש - כמו אחרים - לוודא שעמדתה של בזק תישמע לפני קבלת ההחלטה
ארדן היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+ביהמ"ש: מילצ'ן יעיד בהיוועדות חזותית במשפט נתניהו
09:24 15/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופטים קיבלו את בקשת התביעה לאחר שמילצ'ן - עד מפתח בתיק 1000 - הודיע שאינו מוכן להגיע ארצה ולהעיד פרונטלית בבית המשפט המחוזי בירושלים
מילצ'ן. אמור להעיד בחודש הבא [צילום: AP]
+מוזס לנתניהו: אם החוק יעבור, תכהן כמה שתרצה
07:11 15/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האפשרות להגביל את ישראל היום - בתפוצה ובמספר המודעות - עמדה במרכז השיחה  ▪  מוזס גם השתעשע ברעיון למנות את ניר חפץ למנכ"ל רשות השידור
טוענים שהוליכו שולל זה את זה [צילום: יונתן זינדל וקוקו, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו רמז למוזס על זיקה בין הסיקור לבין חוק ישראל היום
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המושך בגזר
15/05/23 08:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, ארי הרו, אומר שהבין שעל-מנת לחלץ את עצמו מהחקירה הפלילית נגדו - עליו למסור לחוקרים מידע על בנימין נתניהו. כך אישר הרו (10.5.23) בחקירתו הנגדית בידי סניגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. הרו הוא עד מדינה בתיקים 1000 ו-2000, כאשר בתמורה הוא צפוי לשישה חודשי מאסר על עבירות תרמית בחברת 3H שבבעלותו.
10/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנימין נתניהו אמר לפני בחירות 2015, כי בלא הבנה עם נוני מוזס - הליכוד יפסיד בבחירות. כך מספר (9.5.23) ארי הרו, שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה והפך לעד מדינה בתיק 2000, בעדותו הראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים. הרו הקליט את שיחותיהם של נתניהו ומוזס בדצמבר 2014 והיה מעורב במגעים ביניהם כבר בשנת 2009.
09/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
באחרונה סוקר בהרחבה בערוץ 11, ובמדיה החברתית, הסיפור האחרון של אילה חסון ועורך הארץ, עמוס שוקן, שנסחט לטענתו לכאורה, על-ידי גדעון סער, מי שכיהן כשר המשפטים, בממשלה הקודמת. אין כל סיכוי, שסיפור מעלליו, של מי שכיהן כשר בממשלה בישראל, יעבור תהליך מזכך של מיצוי בערוצים המשפטיים המקובלים. היועמ"שית מיארה לא תורה בשום אופן על קיום חקירה בעניין של סער.
03/05/2023  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
חוקרי תיק 2000 תשאלו את עו"ד איל ינון, כאשר היה היועץ המשפטי לכנסת, כדי לקבל ממנו מידע על הליכי החקיקה. כך חשפה (2.5.23) עו"ד נוית נגב, סניגוריתו של נוני מוזס, בסיום החקירה הנגדית של מי שהיה ראש צוות החקירה בפרשה, ניצב-משנה מומי משולם.
02/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
חוקרי תיק 2000 (שיחות בנימין נתניהו ונוני מוזס) התעלמו במכוון מן הקטעים בשיחותיהם אשר נגדו את התזה לפיה מדובר ביחסי שוחד. כך טוענת (1.5.23) סניגוריתו של מוזס, עו"ד איריס ניב-סבאג. ראש צוות החקירה בפרשה, ניצב-משנה מומי משולם, הכחיש את הדברים בתוקף ואמר שהחוקרים התמקדו בחלקים המבססים את העבירה לכאורה.
01/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
מתן כהנא
מתן כהנא
הכי קל בעולם זה לספר לעצמך כל מיני סיפורים על ההוא שהטעה אותך, וההוא שהיה אמור להתריע, או אולי אפילו הרגיע אותך, והכי קל להגיד שאתה בעצם עשית כל מה שאתה יכול כדי להתכונן לתרחיש הכי...
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג  |  
נאום נשיא המדינה בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יד ושם ירושלים [כ"ז בניסן תשפ"ד, 5.5.2024]
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il