|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
טוענים שהוליכו שולל זה את זה [צילום: יונתן זינדל וקוקו, פלאש 90]
השיחה המוקלטת בין נתניהו למוזס, 4.12.14

מוזס לנתניהו: אם החוק יעבור, תכהן כמה שתרצה

האפשרות להגביל את ישראל היום - בתפוצה ובמספר המודעות - עמדה במרכז השיחה מוזס גם השתעשע ברעיון למנות את ניר חפץ למנכ"ל רשות השידור
15/05/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות

מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, הבטיח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי אם חוק ישראל היום יעבור - הוא יעשה כמיטב יכולתו כדי שנתניהו יישאר ראש הממשלה כאוות נפשו. הדברים נאמרו בשיחה בין השניים ב-4.12.14, אשר תמלילה הוגש כראיה לבית המשפט המחוזי בירושלים. ארי הרו, שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, וכעת הוא עד מדינה שעדותו מצויה בעיצומה, הקליט בסתר את השיחה לבקשתו של נתניהו.

נתניהו מואשם בתיק 2000 במרמה והפרת אמונים, בטענה שביצע עבירה זו בעצם שיחותיו עם מוזס על סיקורו במקביל לחוק ישראל היום. מוזס מואשם באותו תיק במתן שוחד לנתניהו, בדמות הבטחה לסיקור אוהד אם יקדם את החוק שיגביל את החינמון של משפחת אדלסון, אשר פגע קשות בידיעות אחרונות. השניים טוענים, כי לא התכוונו לדבריהם אלא הוליכו שולל זה את זה.

בתחילת השיחה דנו נתניהו ומוזס על הדרך המועדפת להגביל את ישראל היום - האם באמצעות חוק שימנע חלוקת חינמונים, או בהסכמה עם שלדון אדלסון על הקטנת התפוצה (לשני שלישים ממספר העותקים באותה עת). נתניהו ציין, שהוא מעוניין בפשרה [כנראה עם איתן כבל, יוזם החוק].

מוזס: "זה סיכון מבחינתו [של אדלסון] מבחינתו שחס וחלילה אתה לא תיבחר, בסדר? ואני מדבר איתך כמו חבר". נתניהו: "אתה צריך לדאוג שזה לא יקרה". מוזס גם הזכיר, כי "לפני חמש ושבע ועשר שנים אמרת לי שככל שיש יותר [אמצעי תקשורת] אתה יותר מבסוט. ככה לימדת אותי". נתניהו: "ככה זה לגמרי". השניים שוחחו על האפשרויות להגביר את הפלורליזם בתקשורת הישראלית, כגון פיצול ערוץ 2. על ערוץ 10 (דאז) אמר נתניהו: "לפעמים יש אמירה ניטראלית עלי, אבל מילה חיובית - אין אפילו פעם אחת. זה כל כך לא מאוזן, שאין שם".

מוזס: "אני אהיה לך יועץ. ברגע ש[ערוץ] 2 לבד, תהיה לך חברת חדשות של 2 שהם לבד לא צריכים אותך כבר ולא כלום". נתניהו: "התעללות מוחלטת". מוזס: "והעניין הוא שהם לבד. אתה אמרת לי את זה מספר רב של פעמים, שככל שזה מבוזר יותר - אתה יותר מרוצה מזה". נתניהו: "נכון". מוזס: "כי לליכוד זה יותר טוב". נתניהו: "כי אני חושב שלמדינה זה יותר טוב".


ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / תמליל שיחת נתניהו-מוזס, 4.12.14
תמליל השיחה המוקלטת הראשונה בין בנימין נתניהו לבין נוני מוזס

"כל אחד טאלנט עם החזה הנפוח שלו"
מוזס טען שהערוץ נכשל באשמת המנהלים

מוזס העיר, כי ערוץ 10 נכשל באשמת מנהליו: "הבעלים צריכים לדעת לנהל אמצעי תקשורת, לא לשים כסף ולבוא בשמונה [בערב], להסתובב ולהראות שאנחנו באים ל... צריכים לנהל את העיתונאים. וזה קל, אתה חושב, לנהל את העיתונאים? כל אחד טאלנט עם החזה הנפוח שלו? צריך לדעת לעשות את זה, ואף אחד מהבעלים הקודמים [לא ידע]. [יוסי] מימן לא יודע לעשות את זה, ורונלד [לאודר] לא ידע לעשות את זה... אתה היית צריך לעשות הפוך: למצוא מישהו שאתה סומך עליו שהוא יהיה הבעלים של ערוץ 10, שלא יפחד לריב עם [חברת] החדשות".

נתניהו התייחס גם לערוץ הראשון (כיום – כאן 11): "הוא נהיה יותר גרוע מערוץ 10". מוזס: "ודאי, כי הם צריכים להראות כי שמו שמה עורך ראשי לא-נכון – אם אני אגיד את זה בעדינות". נתניהו: "פשוט הכי גרוע שיכול להיות". מוזס: "כי הם רוצים להראות עכשיו שהם בלי מחויבות. אם אפשר היה את ניר [חפץ] לשים שמה, זה לטובת שנינו. מנכ"ל רשות השידור. זה רעיון, אבל זה too much אני חושב, כי הוא יודע לנהל תקשורת". נתניהו: "הוא היה בבית ספר טוב, הא?" מוזס: "הוא למד במעריב. הוא יעשה מה שאתה, מה שאתה תרצה – יהיה".

השניים דיברו גם על האפשרות של מכירת ידיעות אחרונות, כאשר נתניהו ניסה למצוא שורה של קונים. נתניהו התעניין האם "הגרמני" יצר קשר עם מוזס – מתיאס דורפנר, מנכ"ל הוצאת אקסל שפרינגר – ומוזס השיב שסיכמו שנציגיו יגיעו ארצה לאחר חג המולד. מוזס התייחס גם לרוכש האפשרי "השני" ואמר לנתניהו שהוא "יכול להיות יותר מעשי, זה תלוי בך".

בהמשך הגיעו נתניהו ומוזס למשפטים הידועים ביותר בשיחותיהם. נתניהו: "על מה אני מדבר? אני לא מדבר [לא ברור] מבחינת תרבות תקשורת סבירה, זה לא רק השאלה שאתה מוריד את רף העוינות אלי מ-9.5 ל-7.5". מוזס: "זה ברור. צריך לדאוג שאתה תהיה ראש ממשלה". נתניהו: "אני חושב שבשביל המדינה צריך לדאוג". מוזס: "אתה המשוגע שרוצה להיות, אז לבריאות – תהיה".

"המדינה נותנת להם כסף ככה"
כבל. מוזס ישכנע אותו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

השניים דיברו על מציאת פשרה בנוגע לחוק ישראל היום, ומוזס ציין שיש לעשות זאת במהירות משום שהוא "צריך להזיז את הספינה" – לשנות את קו הסיקור של ידיעות אחרונות. לאחר מספר דקות המשיך מוזס: "בהנחה שיש חוק שאתה ואני הסכמנו עליו, I will do my outmost [אעשה כמיטב יכולתי] שאתה תהיה פה [בבית ראש הממשלה] כמה זמן שתרצה. אני אמרתי לך את זה ואני חוזר ומסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה". נתניהו העיר, כי על מוזס לעשות זאת אם הוא מאמין שזה מה שטוב למדינה".

עוד שוחחו נתניהו ומוזס על הבאת כותבים פרו-ימניים לידיעות אחרונות, כגון אבי רצון. מוזס האיץ בנתניהו: "נו, תביא לי מישהו שיכתוב מחר בבוקר מאמרים, נו, תביא! אני מבין, אתה רוצה כבר מחר בבוקר, בלי קשר לכלום. לפני החוק [ישראל היום], לפני הכל, רצון טוב, בסדר? להראות לך, מה שתביא". אפשרות נוספת שהעלו היה רונן שובל, מייסד תנועת "אם תרצו", ומוזס אמר לנתניהו שיציע לו שניים-שלושה שמות.

מוזס ניסה לשכנע את נתניהו, שאין הוא יכול להכתיב לעיתונאים הבכירים – אמנון אברמובי, נחום ברנע ושמעון שיפר – מה לכתוב. הוא הוסיף, שנתניהו יצטרך "מתישהו לצאת מתוך קופסה כלשהי ולא לפחד שיבוא נחום, שיבוא ynet". לדבריו, "תהיה פה רעידת אדמה, גם צריך להיות חכמים איך עושים את זה" – דהיינו את שינוי הקו של ידיעות.

נושא נוסף שנדון בהרחבה היה מספר עמודי המודעות בישראל היום, שגם אותו ביקש מוזס להגביל בטענה שהעיתון מוכר אותן במחירי היצף וכך פוגע בידיעות. לדבריו, ישראל היום מעניק לממשלה הנחות של 30%, 50% ואף 70% וכך זוכה בפרסום המודעות הסטטוטוריות. "המדינה נותנת להם כסף ככה וזה לא תקין", התלונן. הוא הציע להגביל בחוק את תפוסת המודעות בחינמון מתוך כלל העמודים, ונימק: "אני לוקח מגבלות כלשהן שהעיתון קיים, הוא קיים חינם, אבל לא הורס את העיתונות הכתובה". בהמשך הציע מוזס, שמתוך 48 עמודים של חינמון – חמישה בלבד יוכלו להיות למודעות.

מוזס עבר לדבר על חוק ישראל היום, שמטרתו הייתה לאסור חלוקת חינמונים. לדבריו, הוא עצמו יכול היה להגיע להסכמות עם כבל, בעוד על נתניהו היה להבטיח את הסכמתו של יריב לוין (אז יו"ר הקואליציה וכיום שר המשפטים). מוזס הסביר, כי אם ישראל היום מחלק חינם 400,000 עותקים ביום שישי – ידיעות אחרונות מאבד רבבות קוראים שאינם קונים אותו. הוא הוסיף, כי יש להשיג גם את הסכמת הייעוץ המשפטי של הכנסת, כך שהסיכוי שבג"ץ יתערב בחוק יהיה אפסי.

מוזס ייחס לידיעות אחרונות את נצחונו של נתניהו בבחירות 1996, בזכות הכותרת שהעניקה לו את הניצחון בעימות הטלוויזיוני עם שמעון פרס. "רק נהיית ראש ממשלה בגלל הכותרת הזאת... אפשר לא לתת כותרת 'ביבי ניצח בעימות' שזה נתן לך בדיוק את ה-0.3 או 0.5 [אחוזים]. כותרת ראשית שחברים שלי ממפלגת העבודה הרגו אותי", טען.


תאריך:  15/05/2023   |   עודכן:  15/05/2023
איתמר לוין
+ארדן: נתניהו התעניין בצורה רופפת ושגרתית ברפורמת בזק
12:01 15/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת לשעבר מעיד שהייתה פנייה קצרה אחת של נתניהו בנוגע לרפורמת השוק הסיטונאי, בה ביקש - כמו אחרים - לוודא שעמדתה של בזק תישמע לפני קבלת ההחלטה
ארדן היום בבית המשפט [צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+ביהמ"ש: מילצ'ן יעיד בהיוועדות חזותית במשפט נתניהו
09:24 15/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופטים קיבלו את בקשת התביעה לאחר שמילצ'ן - עד מפתח בתיק 1000 - הודיע שאינו מוכן להגיע ארצה ולהעיד פרונטלית בבית המשפט המחוזי בירושלים
מילצ'ן. אמור להעיד בחודש הבא [צילום: AP]
+נתניהו רמז למוזס על זיקה בין הסיקור לבין חוק ישראל היום
07:09 15/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נתניהו תקף בחריפות את מוזס על מה שראה כסיקור עוין בידיעות אחרונות, אך אמר שאם אין זה סימן לבאות - "אז יש לנו נתיב. הנתיב הזה הוא חקיקה, שאני אתמוך"  ▪  בהמשך אמר נתניהו, שלא יוכל לתמוך בחוק אם יצטרך להילחם במוזס  ▪  השניים טענו בחקירותיהם שהוליכו שולל זה את זה
[צילום: רועי עלימה ויוסי אלוני, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוזס לנתניהו: אם החוק יעבור, תכהן כמה שתרצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא בשיחתו עם נוני מוזס ב-13.12.14 בצורה העלולה להיתפס כיצירת זיקה בין סיקורו בידיעות אחרונות לבין קידום חוק ישראל היום. כך עולה מן התמליל המלא של השיחה, אותה הקליט נתניהו בסתר, ואשר הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים.
15/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, ארי הרו, אומר שהבין שעל-מנת לחלץ את עצמו מהחקירה הפלילית נגדו - עליו למסור לחוקרים מידע על בנימין נתניהו. כך אישר הרו (10.5.23) בחקירתו הנגדית בידי סניגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. הרו הוא עד מדינה בתיקים 1000 ו-2000, כאשר בתמורה הוא צפוי לשישה חודשי מאסר על עבירות תרמית בחברת 3H שבבעלותו.
10/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בנימין נתניהו אמר לפני בחירות 2015, כי בלא הבנה עם נוני מוזס - הליכוד יפסיד בבחירות. כך מספר (9.5.23) ארי הרו, שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה והפך לעד מדינה בתיק 2000, בעדותו הראשית בבית המשפט המחוזי בירושלים. הרו הקליט את שיחותיהם של נתניהו ומוזס בדצמבר 2014 והיה מעורב במגעים ביניהם כבר בשנת 2009.
09/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
באחרונה סוקר בהרחבה בערוץ 11, ובמדיה החברתית, הסיפור האחרון של אילה חסון ועורך הארץ, עמוס שוקן, שנסחט לטענתו לכאורה, על-ידי גדעון סער, מי שכיהן כשר המשפטים, בממשלה הקודמת. אין כל סיכוי, שסיפור מעלליו, של מי שכיהן כשר בממשלה בישראל, יעבור תהליך מזכך של מיצוי בערוצים המשפטיים המקובלים. היועמ"שית מיארה לא תורה בשום אופן על קיום חקירה בעניין של סער.
03/05/2023  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
חוקרי תיק 2000 תשאלו את עו"ד איל ינון, כאשר היה היועץ המשפטי לכנסת, כדי לקבל ממנו מידע על הליכי החקיקה. כך חשפה (2.5.23) עו"ד נוית נגב, סניגוריתו של נוני מוזס, בסיום החקירה הנגדית של מי שהיה ראש צוות החקירה בפרשה, ניצב-משנה מומי משולם.
02/05/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il