|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
ח"כ שמחה רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
טרפוד ועדת החקירה בפרשת NSO

רוטמן האשים את סעדה: "בפרקליטות מודים לך"

ועדת החוקה קיימה דיון על שימוש ברוגלות היו"ר: "הדרך בה עברו המדינה וגופי האכיפה עד היום לא הניבה את התוצאות הרצויות" ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות: פרקליט המדינה מתכנן להקים ועדת חקירה המשטרה: מפעילים היום הרבה פחות כלים מבעבר
12/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה התכנסה (יום ב', 12.6.23) לדיון מיוחד נוסף בפרשת NSO, זאת בעקבות משיכת ראיות בידי הפרקליטות בתיק רצח כפול, לאחר שימוש חורג ברוגלות. "עד כה הנחת העבודה הייתה שהיה כשל משמעותי ביותר ברכש ובהפעלה של תכנת הפגסוס, הרוגלות, היה כשל בשימוש, בידיעה של גורמים שונים אולי במשטרה, הפרקליטות, בבית המשפט או גם וגם, ביכולות הכלים, היו גורמים שידעו על היכולות אך זה לא טיפס למעלה", פתח יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן.

"היו שידעו על היכולות אך גידרו את המידע בחטיבת הסייבר והנחת העבודה הייתה שהגידור הנוהלי לא היה מספק, אך לא נעשה שימוש במידע העודף כלל. כלומר, לקחנו מידע שאסור היה לנו לקחת אך שמנו אותו בכספת. זה לא בסדר שלקחנו או ששמנו בכספת, אך לא נעשה זאת להבא. אך מה שנחשף בשבוע שעבר הוא שנעשה שימוש, כלומר שהגדר הנוהלית לא עבדה וייתכן שלא רק במקרה הזה. מתחדדת עוד יותר השאלה אם הבדיקה שנעשתה היא מהסוג המתאים, האם היו כלים מתאימים לבדיקה והאם צריך לאור התגלית לפתוח מחדש את האירוע ולעשות בדיקה פרטנית. הייתי מניח שמאוד קל לדעת האם נעשתה גישה למידע מסוים. לשבת על הלוגים של המידע ולומר האם נעשתה גישה למידע העודף, עם תשובה בינארית שקל לבצע, שלא צריך לעשות זאת בהנדסה לאחור כמו במקרה עליו מדברים, ומתברר שכל דרכי הבדיקה בהן נעשה שימוש בצוות מררי לא הביאו לתוצאה הזו וזה התגלה באקראי בתיק. זה מחדד את השאלה האם אנחנו בכלל באירוע הנכון".

[צילום: דוברות הכנסת]

לאחר מכן קרא היו"ר את ההצעה להחלטה שהציג בדיון קודם והודיע כי בכוונתו להצביע על אישורה בהמשך הדיון. נוסח הצעת ההחלטה:
  • "בדיוני ועדת החוקה, חוק ומשפט בדוח ועדת מררי ובמה שכונתה פרשת הפגסוס, שהחלו עוד בזמן כהונת הכנסת ה-24 והמשיכו בכנסת זו, נותרו מספר סימני שאלה גדולים ביותר, שללא חקירת עומק של מי שבידו סמכות חקירה, לא יוכלו לקבל מענה.
    לצד החיזוק על ההכרה בתקלות העבר המערכתיות, וחידוד ההנחיות מכאן ולהבא על המותר והאסור בשימוש ברוגלות במסגרת חקירות משטרה והאזנות סתר, אין ספק שבמשך זמן לא קצר, משטרת ישראל עשתה שימוש בכלי ששאב מידע שאוחסן במכשירים סלולריים, ולא רק בהאזנה לתקשורת בין מחשבים או לשיחות טלפון. אפיוני אותו מידע השתנו במהלך השנים, בהתאם להתאמות שבוצעו בכלים הטכנולוגיים.

    הנושאים המרכזיים שלשמם נדרשות סמכויות חקירה הינם:
    1. שאלת השימוש במידע האסור, בתוך המערך הטכנולוגי של משטרת ישראל ובגופי המודיעין, התביעה והחקירה.
    2. המודעות ליכולותיהם של הכלים הללו בשלבי הרכש ובשלבי קבלת האישורים הפרטניים לשימוש בהם מאת בית המשפט.

    אשר על כן אנו קוראים לממשלת ישראל לעשות שימוש בסמכותה על-פי חוק ולהקים ועדת חקירה/ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט שתקבל סמכויות חקירה כפי שדורש החוק, כדי לברר את הטעון בירור.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "102 נרצחים בחברה הערבית. הממשלה לא מתפקדת לחלוטין העניין הזה. אז מצאו פתרון קסם וראש הממשלה אומר: 'נכניס את השב״כ, אנחנו צריכים אמצעים של השב״כ'. הפתרון הזה נזרק לאוויר בשביל שתהיה התנגדות של המערכת המשפטית אז אנשים שלא מסוגלים לכלום יגידו: 'זה בגלל שהיועצת המשפטית לא מרשה והשב״כ לא רוצה ואנחנו נורא רצינו'. אני מציע ליו״ר רוטמן לחברים בוועדה ללמוד לעומק מה המשמעות של הפעלת אמצעים של שירות הביטחון הכללי. כשאתם מדברים על זה, זה פופוליזם.

"יש אמצעים טובים וזמינים של המשטרה. אבל כרגע מה שקרה זה ששופכים את התינוק עם המים וכאילו נמצאים במגדל בבל-פה מתקיימת ועדה, במשרד רה"מ מתקיים דיון, ממנים את צחי הנגבי.
אתם חיים בסרט שהוא סרט פוליטי, הוא לא סרט מקצועי, לא סרט של לעשות טוב. זה לא נכון להקים ועדה יש מבקר מדינה שצריך להוציא דוח בנושא וצריך לחכות לו״.

רוטמן הגיב לדבריו: "לאחר הדיון הקודם ביקשתי מיד לכנס ישיבה חסויה לדיון של היום והזמנתי אליה את המפכ"ל והיועמ"שית, כדי להבין איפה דברים תקועים ואיך משיבים את המשטרה לכשירות מבצעית. זה חונה אצלם. אני משאיר לך להבין ממקורותיך למה הדיון לא מתקיים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ משה סעדה (הליכוד) הציע להוסיף להצעה להחלטה: "הוועדה תחקור את התנהלות היועמ"ש מנדלבליט בכל הנוגע למניעת חקירת מח"ש ואת החלטתו לשבש את החקירה באמצעות מינוי המשנה הכפופה לו, לחקור את כשליו".

עוד אמר: "האירוע הדרמטי הוא איבוד האמון במערכת. אדם כמו יואב תלם אומר שאין שימוש ברוגלה ומתברר שיש. הקפדתי לשאול כל דיון האם הועברו חומרים כי ידעתי מתוך המערכת שהועברו וגם בזה שיקרתם. הגיע הזמן שתבקשו אתם להקים ועדת חקירה ממשלתית שהציבור יידע את האמת. זה אינטרס שלכם, אבל גם אתם בספק אם לא נעשה דבר".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד): "הדיונים מיותרים כי כל פעם מתקבל מידע אחר. אם קניתם תוכנה וביקשתם לנוון אותה זה אומר שידעתם מה יכולותיה. ההחלטה שלנו לא מחייבת את הממשלה, אך חובה לקבל הסברים על השימוש החורג במידע".

ח"כ ארז מלול (שס): משרד המשפטים, האם בדקתם אם אנשים הורשעו שלא כדין? האם כל התיקים נבדקו? עליכם לדרוש ועדת בדיקה חיצונית. למשטרה - תתייחסו לכך שיש אנשים שלא אמרו אמת. מאוגוסט היה זמן להביא חוק או להסדיר את הנושא ואתם ממשיכים כאילו לא קרה כלום".

[צילום: דוברות הכנסת]

ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות, עו"ד חיים ויסמונסקי: "מדובר באירוע שהובא לידיעתי בפגישה שקיימתי יום יומיים אחרי הדיון בוועדה. בדיון קודם בוועדה, ציינתי שאנחנו עושים בדיקות בכל מחוז לגבי התיקים ואמרתי שהבדיקות נמשכות ושאם נגלה שנעשה שימוש במידע העודף, ננקוט צעדים ולא נחכה לסנגוריה או לבית המשפט. יום למחרת באו עם 3 תיקים, כשבתיק השלישי, על יסוד מה שאמרה המשטרה ועל יסוד בדיקות סופר מעמיקות ברגע שהתעורר הספק אצלי מול החברה שמספקת את המוצר, הבנו שזה המקרה הראשון שבו הייתה חריגה לא רק בשלב האיסוף אלא גם בשלב ההפקה ובשלב השימוש. עד היום תמיד היו חריגות בשלב האיסוף, מסיביות פחות או יותר, זה מעוגן בדוח מררי והיה מונח לפניכם בכל הדיונים. מה שראינו לראשונה הוא חריגה בשלב ההפקה ויותר חריג, מבחינת ההליך המשפטי- בשלב השימוש. בניגוד לאמירות ששמעתי, כל הבדיקה מקצה לקצה היא יוזמה של הפרקליטות.

"זו חשיפה שלנו, וכתוצאה, בחרנו לנקוט בסנקציה המחמירה ביותר בניהול התיק- דבר ראשון לחשוף את הסיפור להגנה. שקלנו את השאלה מה יעלה בגורל התיק והגענו למסקנה שיש בסיס מספיק לתיק ולכן הוא ממשיך להתנהל, אבל משכנו את כל הראיות כולל הנגזרות בריבוע כדי שלא תיטען הטענה שלא נעשה הליך הוגן לנאשמים. עבר מאז שבוע שבמהלכו עשינו חושבים כי לפי כל הבדיקות לא ראינו שימוש ראייתי או מודיעיני במידע העודף. כתוצאה מכך שגילינו לראשונה, שנה וחצי מפרוץ הפרשה את השימוש, החליט פרקליט המדינה בתיאום עם מ"מ ראש אח"מ, להרחיב את בדיקת הפרקליטות בנוגע לתיקים שהגיעו לתביעה ונעשה בהם שימוש בתקשורת מחשבים. כלומר, בניגוד לבדיקות עד היום שנעשו בפניות של סנגורים בתיקים מתנהלים, הוחלט לצאת לבדיקת כל התיקים שהגיעו לתביעה. היקף התיקים והאופן ייסגרו בקרוב מאוד וככל שהוועדה תהיה מעוניינת נעדכן מה הוחלט לעשות לעומק מבחינת הבדיקה וככל שזה יהיה ברזולוציות יותר פרטניות נעשה זאת בצורה חסויה".

עוד אמר: "אי אפשר להשאיר את הדברים של ח"כ סעדה ללא מענה. הייתי בכל החדרים באירוע הזה גם באלו בהם ישב היועמ"ש. להאשים בשיבוש מהלכי משפט - האוזניים נשרפות זו הייתה החלטה מכבידה מאוד, לא פשוטה, אחת האחרונות שקיבל היועמ"ש הקודם. זו אמירה בלתי מקובלת בעליל ואני דוחה אותה מכל וכל".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "מתנהל עדיין תהליך בדיקה פנימי בתוך הפרקליטות. מדוע לא לחכות עם ההצבעה? דווקא כמי שעמדה בראש הוועדה לביקורת המדינה, כשהמבקר מוצא חשש לפלילים הוא מעביר את זה הלאה. גם אם לגישתכם היועמ"ש הקודם נהג שלא כשורה, ואני לא יודעת ולא מסכימה.
מוסכם שבפרקליטות יש עומס מטורף ובסוף זה מגיע לאזרחים. הם פועלים לבדיקת התיקים ומבקר המדינה עושה את הבדיקה שלו ואיש לא טוען שהוא בלתי תלוי בואו ניתן לו למצות את הבדיקה. הכנסת נשארת כאן גם אחרי".


היו"ר ח"כ רוטמן: "הטענה שנטענה על-ידי וגם ע"י יו"ר הוועדה הקודם וח"כים נוספים בוועדה היא שהליך הבדיקה הפנימי הוא בעייתי. ההתנהלות מגלה חשדות על אנשים שהם מבשרה של המערכת. איני מתנגד לטענתו של ח"כ סעדה על הבחירה של מנדלבליט למנוע ממח"ש לבדוק את הנושא וללכת על מסלול בדיקה עצמית ללא סמכויות חקירה. זו הייתה טעות ציבורית שכשלה במבחן התוצאה.
בדיקת מבקר המדינה כבודה במקומה מונח אך לא צריך להמתין לה. סוגיית הגוף המתאים לחקור את העניין היא שבמחלוקת כאן. זה לא עניין ל'קואליציה או אופוזיציה. אני וחבריי סבורים שהגוף המתאים לחקור את העניין אינו היועמ"ש או המבקר שאם נתקל בחשש לפלילים הוא מעביר ליועמ"ש שכאמור אינו מתאים. נדרש גורם עצמאי בעל סמכויות חקירה".

[צילום: דוברות הכנסת]

עו"ד גבי פיסמן, ראש אשכול סמכויות שלטוניות, משרד המשפטים: "בניגוד מוחלט למה שפורסם ולטענות ח"כ סעדה, אין שום פער בין המידע שנמסר בדיון ועדת החוקה להודעה שנמסרה לבית המשפט בתיק הספציפי. כבר בדוח מררי כתבנו שמשך שנים נעשה שימוש במערכת זו להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים, שנמצא שאין התאמה בין יכולות המערכת לסמכויות המשטרה ושבבדיקה מדגמית לא מצאנו מקרה ספציפי בו נעשה שימוש במידע העודף. מבחינת מנדט הוועדה, היינו מחויבים ככל שעולה חשד לעבירה פלילית, להעביר את המידע לגוף חקירה רלוונטי וחשד כזה לא עלה עד כה. כל הטענות בדבר דיווחים כוזבים לוועדת חוקה חסרות בסיס וחסרות אחריות. ערכנו שלושה סוגים של בדיקות: 1. בדיקה פרטנית ביחס לקיום צו שיפוטי ביחס לכלל המקרים בהם הייתה הדבקה או נסיון הדבקה במערכת; 2. בדיקה מערכתית על ההחלטות שהתקבלו משלב הרכש הראשוני ועד הודעת היועץ המשפטי לממשלה על הפסקת השימוש; 3. בדיקה מדגמית לגבי השימוש במידע של 25 מקרים מבין התיקים בהם הייתה אינדיקציה לקבלת מידע עודף. לא הייתה אפשרות לבדוק בכל אחד מהמקרים בהם הייתה הדבקה אם היה שימוש בחומרים במסגרת המנדט של הצוות, אבל חשבנו שהכרחי לבדוק אם יש ראשית ראיה לשימוש בחומרים אסורים. הפרקליטות קיימה בדיקה מקבילה. לא התיימרנו להגיע לממצאים בכלל התיקים וכעת עם הרחבת הבדיקה נוכל לוודא שלא תיפגענה זכויות חשודים.

"חובתנו ואחריותנו לבדוק כשמתעוררת תקלה או חשש לתקלה. היינו מחויבים לבדוק מיד את האירוע, בד-בבד עם ההוראה על הפסקת השימוש. לגבי מניעת חקירת מח"ש זו טענה חסרת שחר. אמרתי שזה היה חלק ממנדט הצוות ככל שמתעורר חשש להפנות לגוף רלוונטי. פונה ספציפי שפנה אלינו בבקשה להעברת מידע הפנינו אותו למסור הודעה במח"ש והוא בחר שלא לעשות זאת מטעמים שלו".

היו"ר ח"כ רוטמן פנה לנציגי המשטרה: "למיטב זכרוני בדיון הקודם הודגש בפנינו כאילו אפשר לראות חומר ובעצם לא לראות אותו, כולם מתורגלים בכך ביחידת הסייבר ובמשטרה, איך קרה האירוע שלא רק שהסתכלתם במה שלא היה עליכם להסתכל אלא יצרתם חיפוש יזום במידע שלא היה אמור להיות אצלכם והוא שימש כבסיס להגשת צו לביהמ"ש? כלומר שלא רק שהתוצר הופק, הוא עוין ושומש".

[צילום: דוברות הכנסת]

סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור יועמ"ש באח"מ טכנולוגיות במשטרה: "כפי שנעשה בדיון החסוי אין לנו כל בעיה להסביר לוועדה את התהליך שקרה בצורה חסויה כדי לא לחשוף את המערכת, גם אם אין בה כרגע שימוש. לכן הצענו וביקשנו שהדיון יהיה חסוי. בסופו של דבר, בתיק הזה של עבירת רצח כפול הופעל בו כלי בצו האזנת סתר של בית המשפט, הופקו ממנו נתונים שאנחנו מצויים בדיון לגביהם. מבלי להיכנס לפירוט שלהם - יש פה גם שימוש בנתונים המועברים במסגרת תקשורת בין מחשבים בהאזנת סתר. מי שמחליט על הפרשנות המשפטית הוא משרד המשפטים. יש לזכור שאנחנו לא מסתכלים על האירוע בפרספקטיבה של החריגות שאנחנו יודעים היום, אלא של מה ידענו או מה ידעו האנשים בחטיבה הזו כשהפעילו את הכלים וכשבוחנים מה הם ידעו אז ומה הבינו אז, זה לא כפי שזה נשמע או מוצג בתקשורת. יש פה כלי מבצעי שהופעל למטרות סיכול פשיעה כולל התאמות משפטיות שנדרשו האם נעשו טעויות בהתאמות? כן. האם לאורן השוטרים לקחו החלטות שהם טעות? התשובה כנראה שכן, אבל היום מסתכלים על זה בצורה שונה. משיש קביעה של צוות מררי שמעוגנת בדוח, שאומרת שיש פה נתונים בחריגה גם השימוש בהם הוא בחריגה, אבל אם לוקחים את הנתון שלא הייתה אז ידיעה שהנתון נמצא בחריגה, גם השימוש לא נעשה מתוך מחשבה של חריגה".


הוא התייחס לביקורת שהושמעה ואמר: "כמי שהמדינה שלחה אותו להילחם הפשיעה, יש פה קצת חציית קו. איש לא היה מעז להגיד לחייל צה"ל שהוא שקרן שלא עושה עבודתו והוא מרמה. גם אם יש תקלות במערכות ביטחוניות כמו כיפת ברזל איש לא עושה דיון גלוי ביכולות המבצעיות שלהן.

היו"ר ח"כ רוטמן: "ההחלטה לקיים דיון גלוי כשנמסרה לנו בצורה גלויה בנוכחותך אבחנה ברורה וחד-משמעית בשלושה שלבים- נלקח מידע, עיינו בו ונעשה בו שימוש, ונאמר בנוכחותך בדיון גלוי שהכרתם בתקלה של שלב 1, ושלבים 3-2 לא היו. עכשיו נחשף אחד ששלבים 3-2 - לעיין במידע שהושג שלא כדין וכן להשתמש בו, למרות האמירה בפורום גלוי שהם לא קרו - מתברר שקרו. אם אתה חושב שכיו"ר ועדת החוקה כשהמידע נמסר לוועדה באופן גלוי והוא בוודאות לא נכון, הוועדה הוטעתה ואולי גם צוות מררי, אם אתה חושב שזה יהיה דיון חסוי יש לי בעיה קשה עם עמדתך ביחס לשקיפות הציבורית. זו חוסר אחריות. האם אתם מכירים בכך שחרגתם במקרה המתואר מהנהלים שהצגתם בוועדה או לא".

סנ"צ בהט: "אם בשעת האירוע עצמו המשטרה ראתה בזה מידע מותר למעשה היא לא חשבה שהיא חרגה. אם המידע היום אסור אז כן, חרגנו".

רוטמן: הוצג בוועדה שהמשטרה ידעה שהמידע שהיא מקבלת איננו עונה לגדר האזנת סתר ושיש נוהל שלא מעיינים בו. הנוהל אומר שכל מאזין ביחידת הסייבר במשטרה אמור להפעיל שיקול משפטי האם החומר מותר או אסור?"

בהט: הנוהל מתייחס למידע שמושג בהאזנת סתר ואותו אפשר להעביר אם הושג לפי הצו. משנקבע שמידע מסוים הושג בחריגה מחוק האזנת הסתר כפי שקובע דוח מררי, אסור להעבירו. אני מסתכל מה המפעיל של המערכת יודע בזמן אמת. הנוהל לא מחלק את זה למידע כזה ואחר. יש בו הגבלות מסוימות. בנקודת הזמו הזו, אנחנו לא חולקים על כך שמשנקבע שמידע שהושג בחריגה אסור להעביר אותו".

לשאלת ח"כ אלהרר ביחס לעתיד לבוא אמר: "הרעיון הוא שההגבלות יהיו טכנולוגיות. אנחנו כמשטרה מעבירים תמיד דיווחים על האזנות הסתר לפי חוק. אנחנו לא מסתירים דבר ונשתף פעולה עם כל בדיקה.המשטרה מפעילה היום הרבה פחות כלים מבעבר, לצערי. אותו שוטר שיש עליו עשרות בדיקות, ועכשיו עוד בדיקה, נשלח ע"י המדינה להילחם בפשיעה בתיק רצח כפול. גם הוא רוצה גיבוי, שיגידו לו שהמשימה שלו חשובה ושהוא הולך ביוזמה ובגיבוי של המדינה".

[צילום: דוברות הכנסת]

היו"ר רוטמן: "אין מחלוקת על הצורך במלחמה בפשיעה וכולנו מלאי הערכה למי שנאבק, ורוצים לאפשר סמכויות ויכולות, אבל הדרך היחידה לאפשר זאת היא שתראו לנו איך אתם מתכננים להשתמש בהן בצורה חוקית ולגיטימית ובאותה מידה כשיש חריגה, תראו לנו שאתם תקיפים בשמירה על זכויות נאשמים וחשודים, ולפעמים זה אומר שאותו שוטר שטעה ישלם מחיר. מה שמוטל על הכף הוא משטרת ישראל כולה, כי האמירה של גיבוי תמידי לכל דבר נכונה גם לצה"ל וגם למשטרה. קרה פה משהו שהוא סופר חמור, אני שומע מכם שאותה גדר נוהלית מלאה חורים אם היא בכלל קיימת, הייתה חריגה מהנוהל, ולא נאמר איך אתה מטפל או איך זה יימנע בעתיד בשימוש בכלי סייבר אחרים".

תנ"צ אלי גזית ראש חטיבת הסייבר במשטרה: "אנחנו מנסים לתחקר את הדברים לעומק חלק דרך שיחות עם אנשים, ללמוד את הדברים במשקפיים של אותה עת. קשה להסתכל על הדברים בחוכמה של בדיעבד. המטרה היא ללמוד ולהשתפר. אני לא מתרשם מכל הישיבות עם האנשים שעסקו בזה שנים לאחור, שהייתה איזו חריגה, בטח לא בכוונה מהנהלים והתהליכים. כל האירועים והשימושים היו תמיד תחת צו, והפרשה, כיוון שלא יכולים לפרט אותה אלא בחדר חסוי, היא לא כמו שמדמיינים את זה או מפרסמים בכלי התקשורת. המטרה היא לעסוק גם בעתיד ולא רק בהיסטוריה. היום יש את מבקר המדינה, אנחנו אחרי צוות מררי, והשמיכה קצרה. זה משית את הקשב למקומות אחרים של ההיסטוריה. עלינו לראות איך מצליחים לגדר את הדברים כמה שיותר טכנולוגית".

רוטמן: הדיון רק חידד, כולל הדברים שנאמרו על-ידי המשטרה ומשרד המשפטים, את הצורך בוועדה בדיקה עצמאית עם סמכויות חקירה. בשנה וחצי מהחשיפה ב'כלכליסט' עברנו ממצב בו השוטר מספר אחת שכבר אינו במשטרה אומר שאין פגסוס במשטרה, הכחשה גורפת, שקר מוחלט, אח"כ נאמר שכל המקרים היו בתוך צו, אח"כ שיש נוהל שלא להפיק את המידע. עכשיו שומעים שלא מפיקים אבל כן צופים ושלא נעשה שימוש ועכשיו מתגלה שנעשה שימוש, ובכל זאת אומרים לשופטים בבית המשפט תסמכו עלינו 'חזקת התקינות המנהלית' ומתעקש הסנגור ומגלים שהחומר לא הושג כדין. במבחן התוצאה ללא קשר לשאלת המניע, המסלול בו המדינה וגופי האכיפה הלכו עד היום לא הניב תוצאות רצויות, אפילו לא במובן שאין עכשיו אדם שיכול לחתום שבתיקים המתנהלים כרגע בבית המשפט בכל מיני עבירות לא נעשה שימוש אסור. נקבע כבר דיון חסוי ב-4.7 כי רק אז היועמ"שית תוכל לבוא, אליו זומן גם המפכ"ל, אבל בכל האירוע המשטרה לא יודעת להגיד לי במה היא עיינה, ממה הפיקה ידיעה שלא הייתה אמורה, איזה צווים הגישו על בסיס 'פרי העץ המורעל' (שעוד אין לנו), ואנחנו עומדים שנה וחצי אחרי האירוע עם הרבה מאוד זמן שהושקע בבדיקה וחקירה בסיוע יחידות מיוחדות, והאם מישהו במדינה יכול לומר שאין אדם חף מפשע שיושב בכלא על בסיס מידע שלא הושג כדין על-ידי המערכת הזו, שאין תיק המתנהל בישראל על בסיס מידע שלא הושג כדין וחלק שלישי- שמי שאחראי לכשלים הללו טופל - משמעתית, או פלילית, או במובן שאם חתם על הזמנת רכש שלא היה אמור- שהוחלט שלא יחתום יותר. אני לא מרגיש שאני יכול לומר את האמירות הללו לציבור. אין חפים מפשע שיושבים אין תיקים מתנהלים על בסיס המידע הזה ומי שהיה אחראי לכשלים טופל במישור המתאים.

"בלי שום קשר לשאלה מה חשב לעצמו מנדלבליט והאם טעה בשיקול דעת, האזרחים היום לא יכולים להיות בשקט נפשי בהקשר הזה אפילו בשאלות הבסיסיות הללו ולכן ועדת חקירה עם סמכויות חקירה חייבת לקום. חשבתי שהצבעה בוועדה תראה שאין בעניין קואליציה או אופוזיציה וזה יתוקן. הוועדה חייבת לקום ולבדוק את הטעון בדיקה. אנחנו צריכים להיות רגועים באופן בו אתם עושים שימוש בכלים הללו והיום אנחנו לא שם וזו תקלה חמורה מאוד".

תאריך:  12/06/2023   |   עודכן:  12/06/2023
עידן יוסף
+עימות בין יו"ר נגה למנכ"ל חברת החשמל
08:46 13/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שפיגלר: אם היינו מקבלים הנחיה היינו מייצרים עוד חשמל נקודה  ▪  תורג'מן: הנחינו להפעיל את רוטנברג 1 נקודה, גם אני יודע להגיע נקודה  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה תהה "מה יהיה באוגוסט?" וברקע ההתכתשות בין השניים ביקש מסמך משותף לנגה וחברת החשמל עם הצעות לטיפול במצב, כך שהפסקות החשמל לא יחזרו שוב בתקופה הקרובה
סמי תורג'מן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+אושרה הצעה למניעת ניצול דרכון ישראלי
07:27 13/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק המסמיכה את שר הפנים לסרב להעניק דרכון ישראלי לעולה חדש שטרם השתקע בישראל  ▪  החשש - ניצול חוק השבות ותיקון שנעשה בשנת 2017 על-ידי גורמים עוינים את ישראל
החוק הופך תיקון שנחקק בשנת 2017 [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+הרשות להגנת הפרטיות מפתחת כללים לאתגרי הפרטיות בבינה המלאכותית
22:56 12/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועמ"ש בוועדת המדע והטכנולוגיה הציג את תפיסת האסדרה בנושא בינה מלאכותית: התאמה סקטוריאלית ולא הכתבה רוחבית
[צילום: בינג AI]
+מזון לא כשר מוגש בטיולים שנתיים, אך לא נערך שימוע למנהלים
13:18 12/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בית ספר בדרום הגיש לתלמידיו נקניקיות וגבינות יחד לארוחת בוקר במהלך טיול שנתי  ▪  משרד החינוך מטיל את האחריות על המנהלים  ▪  ועדת החינוך דורשת לבדוק את כל היבטי הטיול כולל כשרות ובריאות המזון בטיולים, בדיוק כמו שבודקים אישורי אבטחה
הילדים לא יכולים להקפיד [צילום: בינג AI]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוטמן האשים את סעדה: "בפרקליטות מודים לך"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החינוך, התרבות והספורט קיימה (יום ב', 12.6.23) דיון בנושא כשרות המזון בפעילויות בית ספריות. באחרונה פורסם מקרה של בית ספר בדרום הארץ שהגיש לתלמידיו בעת טיול שנתי נקניקים וגבינות יחד בארוחת בוקר. על-פי סעיף הפעלת ספק ההזנה בחוזר מנכ"ל משרד החינוך, מחויבים ספקי המזון לספק מזון כשר ולהציג תעודת כשרות.
12/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 12.6.23) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של חברי הכנסת ינון אזולאי ורם בן ברק, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את רשתות השיווק לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה.
12/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל שמעה לאחרונה (6.6.23) סקירה מטעם אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר בדבר עידכון התחזיות של הכנסות הקרן לטווח הארוך.
12/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לבקשת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת ה-23 בדק מבקר המדינה את נושא אימוץ ילדים על-ידי זוגות חד מיניים, ומצא כי הסיכוי לאמץ של זוגות כאלו הוא בחצי מזוגות אחרים. במהלך דיון, שקיימה השבוע (6.6.23) הוועדה בממצאים שעלו מדוח המבקר שפורסם בחודש שעבר בכותרת "השמת ילדים בסיכון בפנימיות, באומנה ובאימוץ", ציין נציג המבקר, כי בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מדיניות משרד הרווחה היא לתת קדימות לזוגות הטרוסקסואלים באימוץ ילד, ולמסור ילד לאימוץ על-ידי זוגות חד-מיניים במצבים מיוחדים.
10/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת קיימה (5.6.23) דיון בהליכי החקירה של המשטרה באירועי הגנה עצמית. חברי הוועדה הביעו חשש שהנהלים הנוכחיים מרתיעים אזרחים מלהשתמש בנשקם כדי להגן על עצמם, וקראו לשנות מהותית את הנהלים. הנהלים הנוכחיים מחייבים את המשטרה לחקור את כל אירועי הירי, גם אם נראה כי מדובר בהגנה עצמית. הדבר הוביל לא פעם לחקירה של אזרחים ואף להאשמתם בפשע, גם אם פעלו מתוך הגנה עצמית.
10/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il