בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
פערי מידע בין היבואן לרוכש [בינג AI]
|
|
|
ועדת הכלכלה תומכת עקרונית בהצעה למדד תחזוקה לכלי רכב
|
החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית הצעה שתחייב יבואני רכב לפרסם הפניה ל"מדד התחזוקה" של הרכבים, אך היו"ר ביטן הבהיר: נעביר את ההצעה רק אחרי שתיפתר סוגית מוסכי ההסדר ● נציג משרד התחבורה: הסוגיה קרובה לסיום ● איגוד המוסכים: איש לא מתייחס למדד – שני המכוניות הכי אמינות של טויוטה יצאו הכי רעות לקנייה בפיילוט ועדיין כולם קונים אותן
|
|
|
|
|
מדד התחזוקה נועד לאפשר לצרכנים להעריך את העלות השוטפת של אחזקת הרכב. משרד התחבורה, רשות שוק ההון ורשות התחרות יבנו מתודולוגיה למדד תחזוקה תוך שימוש בנתונים אמיתיים של עלות חלקי חילוף וטיפולים לרכב שבוצעו בפועל, כך שהצרכן יידע, פחות או יותר, מה צפויה להיות עלות האחזקה לאורך השנים. | |
|
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 13.6.23) לקריאה שנייה ושלישית סעיפים העוסקים בתיקון חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שפוצלו מחוק ההסדרים האחרון. לפי ההצעה, היבואנים או היצרנים יחויבו לפרסם הפנייה ל"מדד תחזוקה" לרכבים שיתפרסם באתר האינטרנט של משרד התחבורה. רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, דניאל שוורץ, הסביר כי כיום יש פערי מידע בין היבואנים לרוכשים, שלא יודעים מה עלות התחזוקה השוטפת של הרכב. "מדד התחזוקה יאפשר לצרכנים להעריך את העלות השוטפת של אחזקת כלי הרכב. משרד התחבורה, רשות שוק ההון ורשות התחרות יבנו מתודולוגיה למדד תחזוקה, באמצעות נתוני אמת של עלות חלקי החילוף לרכב וטיפולים שנעשו בפועל, כך שהצרכן ידע, פחות או יותר, מה צפויה להיות עלות התחזוקה במשך השנים. נציגת רשות התחרות, עו"ד מעיין מור, ציינה כי מחקר של הרשות מצא שככל שעלות הרכב נמוכה כך עלות סל חלקי החילוף גבוהה יותר והצרכן לא מודע לפערים האלה. "גם אם יש לכך הצדקה מבחינת תמחור היבואן, הצרכן צריך להיות מודע לכך. הכוונה לבקש מהיבואנים שיספקו שני נתונים: כמה עלו הטיפולים בפועל עבור כל דגם רכב וכמה רכבים טופלו באותה תקופת זמן", אמרה. עוד ציינה מור, כי "המתודולוגיה בהתהוות, זה לא מושלם אבל זה יכול לעמוד. המתודולוגיה תקבע על-ידי משרד התחבורה, באישור רשות התחרות ורשות שוק ההון".
|
|
|
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
היו"ר דוד ביטן אמר כי מסירת מידע לציבור זה תמיד טוב, אך השאלה היא מה התכלית. הוא אף שאל מה יהיה במתודולוגיה, וציין כי כבר 7 שנים מנסים לטפל בסוגיית מוסכי ההסדר ועד היום זה לא נסגר למרות שהוא קיבל הבטחה שהדבר לקראת סיכום. "כדי לקבל מידע עדכני ונכון חייבים לסיים את עניין מוסכי ההסדר, אחרת נקבל מידע מוטה. אפשר לדון בהצעת החוק הזו, אבל אני רוצה לסיים את עניין מוסכי ההסדר תוך חודש, כי בינתיים חברות הביטוח עושות מה שהן רוצות ורשות שוק ההון לא מפקחת כמו שצריך". ח"כ בועז טופורובסקי חיזק את עמדת היו"ר, ואמר כי אם נושא מוסכי ההסדר ייפתר הוא ידאג לתמיכת האופוזיציה. ח"כ אליהו ברוכי ביקש לדעת איך זה ישפיע על מחירי הרכב. מור השיבה, כי המטרה היא שיבואני הרכב יראו לצרכן שיש עלויות שמשפיעות על ההחלטה שלו, וזה יכול להשפיע על עלויות דרך מחיר חלקי החילוף. נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, התייחס לנושא מוסכי ההסדר ואמר כי כל גורמי הממשלה הרלוונטיים מטפלים בזה והגיעו להסכמות. היו"ר ביטן העיר, כי הבטיחו לו שיסיימו את זה תוך חודש ולא יצא מזה כלום. "זה בשלבים מתקדמים", השיב עו"ד טמיר, והיו"ר ביטן אמר: "לא אקדם את הצעת החוק הזו אם לא נפתור את סוגיית מוסכי ההסדר, ואני רוצה לסיים את זה בכנס הזה של הכנסת". ח"כ אברהם בצלאל התייחס לכך שהמתודולוגיה תיקבע באישור רשות שוק ההון ורשות התחרות, ואמר כי לבקשת שרת התחבורה הוא מבקש לתקן זאת כך שזה יעשה בהתייעצות ולא באישור. היו"ר ביטן שאל למה צריך אישור, ומור השיבה: "לרשות שוק ההון ולרשות התחרות יש מומחיות וסמכויות לדרוש נתונים ולעשות צעדים שלא בידי משרד התחבורה. אין סיבה שזה יעכב". למרות זאת אמר היו"ר ביטן כי לא יהיה אישור, אלא התייעצות. מנהל תחום כלכלה באגף הרכב במשרד התחבורה, אליאס עזאם, הסביר כי היה ספק חיצוני שעשה מדד פיילוט ואסף נתונים, ודוחות ביניים של המשרד הראו תגובה כלפי מטה לאחר סיום הפיילוט. "לאחר סיום הפיילוט הזמנו נתונים בהיקף יותר גדול ובדקנו את השפעות הפיילוט על המחירים - לא עלו המחירים".
|
|
|
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
היועץ המשפטי לוועדה, עו"ד איתי עצמון, ציין כי הקושי שבהצעת החוק הזו הוא בפרטים, וציין כי יש מספר שאלות שאין עליהן עדיין מענה. "איך המידע אמור לעבור? אם מקבלים מידע לגבי חלק מהגורמים אז אין תמונה כוללת שמבקשים לתת לצרכן. הערה נוספת היא שמנגנון קבלת ההחלטות מסורבל וזה עלול להימשך זמן רב, וגם המרכיבים שבסוף ישפיעו על המדד מתקבלים באותה החלטה של שלושה רגולטורים. אנחנו לא יודעים מה יקבע שם, זה לא יתפרסם ולא יהיה שקוף", אמר. בנוסף אמר עו"ד עצמון, כי אולי כדאי לחייב את סוחרי הרכב לפרסם את המדד, כי המידע הזה רלוונטי לוו דווקא לכלי רכב חדשים. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, ציין כי שתי המכוניות הכי אמינות בשוק ובעולם, טויוטה קורולה וטיוטה ראב 4, יצאו הכי רעות לקנייה ועדיין כולם קונים אותן ואיש לא מתייחס למדד. "רכב שראה מוסך פעם אחת בשנה מדורג אצלכם גבוה במדד ורכב שראה מוסך כמה פעמים בשנה נמצא נמוך יותר, אז למי אתם עוזרים?", שאל לוי.
|
|
|
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
ח"כ אליהו ברוכי ביקש לדעת מה עמדת משרד התחבורה באשר להצעה, והאם יש איש מקצוע במשרד יבצע את כל הפעולות והחישובים הדרושים. עזאם השיב כי מדובר בהצעה ממשלתי. באשר ליישום אמר: "אין לנו משאבים וכנראה גם לא יהיו". על כך אמר נציג האוצר שוורץ, כי משרד התחבורה קיבל תקן לצורך היישום, ועזאם הגיב: "לא ידעתי, אני מברך על כך ואם זה המצב אז יש משאבים". בנוסף ציין עזאם כי כשעבר מרשות התחרות למשרד התחבורה הוציא דרישות נתונים לעשרה יבואנים גדולים, והם סירבו להשיב בטענה שאין סמכות בחוק. "אנחנו נבוא בבקשה לתקן את הסעיף הזה, כדי שנוכל לדרוש נתונים", אמר. הוא אף ציין כי משרד התחבורה היה זה שפנה ב-2018 לרשות התחרות בבקשה לבחון את ענף הרכב ואמר: "תודה לרשות התחרות שנאותה לבחון". היו"ר סיכם את הישיבה ואמר כי היום לא תתקיים הצבעה על ההצעה. הוא ביקש מכל הצדדים לבחון את ההערות שנשמעו בדיון ולבדוק כיצד מתקנים את ההצעה כך שתהייה ישימה. עוד ביקש כי משרד המשפטים יבחן את האחריות של הממשלה כמי שמפרסת את הנתונים, והציע כי ההצעה תהייה בהוראת שעה ל-4 שנים, עם אפשרות להארכה באישור הוועדה ל-4 שנים נוספות, כדי לבחון את יישומה. בנוסף ביקש היו"ר ביטן לקיים דיון נפרד בעניין העלאת תעריפי הביטוח והזכיר כי צריך לסיים גם את סוגיית מוסכי ההסדר.
|
|
תאריך:
|
14/06/2023
|
|
|
עודכן:
|
14/06/2023
|
|
עידן יוסף
|
+בטרומית: גם בי"ד צבאי יוכל לחייב מחבלים בפיצויים לקורבנות או למשפחותיהם
|
15:50 14/06/23 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות - תיקון - פיצויים שהוטלו על-ידי בית משפט צבאי, התשפ"ג 2023- של חבר הכנסת אביחי אברהם בוארון וקבוצת חברי כנסת. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, 14 התנגדו, אחד נמנע וההצעה תועבר לוועדת חוקה. מוצע בה לתקן את הגדרת בית המשפט בסעיף 1 לחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות כך שיכלול גם את בתי המשפט הצבאיים באזור יהודה ושומרון, זאת בכדי לאפשר את החלת מנגנון גביית הפיצויים הקבוע בחוק גם על קורבנות עבירה שנפסקו לטובתם פיצויים בבית משפט צבאי באזור.
|
|
|
|
+"יש בעיית הברחות לאומית בגבול עם ירדן"
|
11:43 14/06/23 | מירב ארד | לרשימה המלאה |
התריע סגן מפקד יחידת מג"ן במשרד לביטחון לאומי בדיון בוועדה בכנסת ▪ ציין: בגבול הירדני התנועה חופשית לחלוטין הגדר יותר פתוחה מסגורה ▪ מפקד יחידת הגבולות צפון: החיבור בין פח"ע לסמים מוחלט. הברחות מתחילות בסמים, עובר לנשק ומטענים. המנוע הוא כסף
|
|
|
|
ח"כ ביסמוט בדיון בוועדה. "נתוני מעוררי דאגה" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
|
|
|
|
+מסתמן: נציגת האופוזיציה תיבחר לוועדה
|
08:19 14/06/23 | איציק וולף | לרשימה המלאה |
בשעה 11:30 תחל בכנסת ההצבעה החשאית על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים ▪ נתניהו תומך בבחירת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה, אך חברי כנסת ממפלגתו קוראים לבחור שני נציגי קואליציה ▪ ההערכה: נתניהו יבטיח ללוין, סמוטריץ' ובן-גביר העברת חוק היועמ"שים וצמצום עילת הסבירות בכנס הקיץ הנוכחי
|
|
|
|
האם ייבחרו שני נציגים לקואליציה [צילום: אוליביה פיטוסי]
|
|
|
|
+נתניהו בחלק החסוי: מאירן נשקף איום אחר מהגרעין
|
00:55 14/06/23 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
ראש ה ממשלה בוועדת החוץ והביטחון: איום הטילים דורש קשב ותשומות רבים ▪ אומר כי הוא בקשר שוטף עם כל פקידי ממשל ארה"ב, וכי יחסי המדינות מצויינים ▪ סבור כי הסכמי אברהם יקשו על האויבים לתקוף את המדינה ▪ אומר כי נדרשת הגדלת תקציב הביטחון וכי על המדינה להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיה
|
|
|
|
נתניהו. חלוקה לזירות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
+המדינה מוציאה מיליונים על עובדים זרים, אך לא גובה מהם הוצאות
|
20:50 13/06/23 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
המרכז למדיניות הגירה: המדינה הוציאה מאות מיליוני שקלים על פינוי עובדים זרים ▪ קהלת: המדינה מעולם לא פתחה בהליכי גבייה נגדם ▪ עלות החזקת שב"ח בכלא היא 450 שקל ליום ▪ יו"ר ועדת העובדים הזרים מביע תסכול מהמצב והכריז על תוכניות להסיט כספים שהופקדו אצל האפוטרופוס הכללי לתוכנית שיזם ▪ רשות האוכלוסין תערוך ניסוי לגביית עלות כרטיסי טיסה והוצאות
|
|
|
|
רביבו. "לא מתכוון להרפות" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
ועדת הכלכלה תומכת עקרונית בהצעה למדד תחזוקה לכלי רכב
|
|
כשלוש שעות נמשכה (14.6.23) סקירת ראש הממשלה הראשונה בפני ועדת החוץ והביטחון, כאשר רובה ככולה היה חסוי. עם זאת, מעט מן הדברים שנאמרו בסקירה מותרים בפרסום.
|
|
|
הוועדה המיוחדת לעובדים זרים דנה (יום ג', 13.6.23) בגביית הוצאות פינוי מעובדים זרים השוהים בישראל שלא כחוק ומוחזרים לארצות מולדתם.
|
|
|
הוועדה לביטחון לאומי התכנסה (יום ג', 13.6.23) כדי לדון בהכנות להילולת אור החיים שתתקיים ב-4 ביולי בהר הזיתים בירושלים. ההילולה מציינת את פטירתו של רבי חיים בן עטר, מקובל בן המאה ה-17. כ-100,000 איש צפויים להגיע לאירוע, שהוא הכינוס הדתי השני בגודלו אחרי ל"ג בעומר במירון.
|
|
|
ועדת החוקה אישרה את נוסח יו"ר הוועדה ח"כ רוטמן להצעת ההחלטה הקוראת לממשלה להקים ועדת חקירה / ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט לנושא הפעלת רוגלות על-ידי משטרת ישראל (פרשת NSO)
|
|
|
ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף (יום ג') בדיון ועדת החוץ והביטחון בכנסת והתייחס לאיום האירני. הדיון נמשך כשלוש שעות. לפני הדיון החסוי בו ניתנה סקירה מדינית-ביטחונית לחברי הכנסת בפעם הראשונה בממשלה הנוכחית, התייחס נתניהו לאיום האירני ואמר כי "למעלה מ-90% מהבעיות הביטחוניות שלנו נובעות מאירן וגרורותיה, והמדיניות שלנו מכוונת לצד הרחבת מעגל השלום, לבלימתה של אירן והגרורות"
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
|
|
|
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
|
|
|
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|