היתרון הבולט בתוואי הצינור של קצא"א הינו כי התוואי מהווה גשר יבשתי רציף, מהיר ומאובטח בין אשקלון לאילת. המיזם יתרום לקידום שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים בין ישראל למדינות שונות מכל קצוות תבל, בדגש על המדינות עימן נחתמו הסכמי אברהם.
במסגרת המיזם, ייפרסו סיבי תקשורת בין נמל החברה באשקלון לבין הנמל באילת, בין ים תיכון לים סוף, לאורך של כ-254 ק"מ. תוואי זה יאפשר לחצות את ישראל בדרך מוגנת, בטוחה, קצרה ומהירה ביותר. החברה תקים במתקניה באשקלון ובאילת שתי תחנות נחיתה אשר יחוברו לכבלים התת ימיים שיגיעו מאירופה (לתחנתה של קצא"א באשקלון) ומאסיה והמזרח התיכון (לתחנתה של קצא"א באילת), ויחוברו לסיבי התקשורת שיונחו בתוואי החברה. עוד בצד הדרומי תתחבר החברה למעבר גבול ערבה לצורך חיבור עם ספקי התקשורת בירדן.
על-פי התוכנית שהוצגה לדירקטוריון קצא"א, החברה תשתמש בטכנולוגיית תשתית סיבים אופטיים מתקדמת וחדשה ביותר, בה משתמשות חברות התקשורת וחברות הטכנולוגיה המובילות ברחבי העולם. כמו-כן, על-פי ההסכמות וההנחיות שהתקבלו, כל חברה בעלת רישיון תקשורת ישראלי תוכל לעשות שימוש בתוואי החברה בין אשקלון ואילת. החברה הממשלתית קצא"א, תחכיר את הסיבים לחברות התקשורת הישראליות, לתקופה של 25 שנה ואלו יאירו עבור לקוחותיהן את הסיבים האפלים.
עוד ישמש המיזם לניטור ובקרה של קו הדלק, באמצעות פריסת הסיבים מה שיאפשר זיהוי של כל שינוי בתווך הקרקעי (לדוגמה, חפירה או פריצה של הצינור וכו'), ובכך יספק מענה נוסף לבטיחות מערכות החברה.
יו"ר דירקטוריון קצא"א, ארז כלפון: "ישראל התברכה במקום אופטימלי ובנכס לאומי כמו קצא"א שמאפשר לה להיות לא רק Hub אנרגטי, אלא גם מהיום Hub תקשורתי למעבר דאטה באמצעות תמסורת סיבים בינלאומית. אני נרגש ושמח על-כניסתנו לפעילות באפיק התשתיות הדיגיטליות, אשר נמצא בפריחה עצומה ובטוח כי למיזם הסיבים של קצא"א משמעות גיאו-פוליטית מהמעלה הראשונה עבור מדינת ישראל".
אלעד מלכא, משנה למנכ״ל משרד התקשורת: "שר התקשורת
שלמה קרעי הציב לנו יעד להפוך את ישראל למסדרון תקשורת בינלאומי, שיחזק את מעמדה של ישראל בעולם ויביא תעסוקת איכות לדרום. היום אנחנו צועדים עוד צעד בכיוון הזה באופן שיסייע גם לשוק התקשורת ליהנות מהפירות ".
הילה גלוזמן-כהן, סגנית בכירה למנהלת רשות החברות הממשלתיות: ״זהו יום בשורה למדינת ישראל אשר תהפוך לגורם מרכזי, חדשני ובינלאומי בתחום התקשורת בזכות חשיבה מחוץ לקופסה ואופטימיזציה של משאביה. נמשיך לעבוד יחד עם כל הגורמים כדי לפתח תשתיות בצורה מיטבית במדינת ישראל. רשות החברות הממשלתיות הביאה לגיבוש ההסכם והובילה את המתווה האופטימלי שישרת את צרכי החברה ומדינת ישראל. המתווה שגובש על ידה וע"י אגף התקציבים במשרד האוצר, משרד התקשורת ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, יאפשר לקצא"א לפרוס סיבים אופטיים על גבי התוואי הייחודי שברשותה ובכך להפוך את מדינת ישראל לגשר תקשורת יבשתי המחבר בין אירופה לאסיה. נמשיך לחשוב בצורה יעילה וחדשנית ולהביא רעיונות טובים לכדי ביצוע בתחום התשתיות".
מנכ"ל קצא"א, איציק לוי: "קצא"א היא חברה מובילה בתחום תשתיות קריטיות למדינת ישראל שמנצלת את נכסיה ביעילות וחדשנות לקידום המדינה. פריסת תשתית הסיב לאורך קו החברה מהווה אבן דרך נוספת בהתפתחות המסחרית והעסקית של החברה, ואין ספק כי המיזם ימצב את מדינת ישראל כגשר תקשורת יבשתי המחבר בין מדינות המפרץ ואסיה - לאירופה, זאת לצד פיתוח הפריפריה הגאוגרפית ומשיכת תעשיות עתירות ידע שתתבססנה בעיר אשקלון".