|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
הדרת מגזרים מפרסום ממשלתי [בינג AI]

גפני על אפליית הפרסום הממשלתי: "עוול שאי אפשר לסבול"

לשכת הפרסום הממשלתית: "ועדה בין-משרדית תדון בחלוקת משאבי הפרסום של הממשלה בקרב המגזרים השונים, כתבי מינוי יצאו כבר השבוע, ועד דצמבר יהיו מסקנות" חברי ועדת הכספים מתחו ביקורת על כך שהפרסום הממשלתי בקרב המגזר החרדי, הערבי והאתיופי קטן משמעותית מחלקם באוכלוסייה בלפ"ם הבהירו כי הם רק גוף מבצע וכי משרדי הממשלה הם שמחליטים על חלוקת עוגת הפרסום
18/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכספים קיימה (יום ג', 18.7.23) דיון מהיר בנושא: 'הוצאות הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית לפי קבוצות אוכלוסייה נעשית באופן לא שוויוני: תמונת מצב מדאיגה העולה מנתוני דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא', הצעתם של חברי הכנסת יונתן משריקי, משה רוט, אחמד טיבי, יצחק קרויזר, רון כץ, אימאן ח'טיב יאסין וצגה מלקו.

בבקשה לדיון המהיר, הציגו חברי הכנסת נתונים מסקירת מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא, וציינו כי הוצאות הפרסום של לפ"ם אינן שיוניות, וכי בשנת 2022 עמד שיכ ההוצאות של הלשכה על 4.5% לחברה החרדית שחלקה באוכלוסייה 13%, לחברה הערבית 6% בעוד חלקה באוכלוסייה עומד על 21%, ולציבור הדובר רוסית 1.6%, ולציבור דוברי האמהרית 0.2%.
הוצאות הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית בשנים 2018–2022 / מבט על
במסמך זה מוצגים נתונים על הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) על פרסומים בשנים 2018–,2022 בפילוח לפי קבוצות אוכלוסייה ואמצעי תקשורת ובדגש על פרסומים בעבור החברה החרדית (23 עמ')

ח"כ יונתן משריקי אמר בפתח הדיון: "אנחנו מוצאים שיש פערים גדולים מאוד בחלוקת התקציב לפי מגזרים. ישנם פערים גדולים בין אחוזי הפרסום לחלקם באוכלוסייה של החרדים, הערבים, דוברי האמהרית ואחרים. אנחנו מבקשים שקיפות בנושא הוצאות הפרסום, היינו מצפים שהלפ"ם כגוף ממשלתי תנהג אחרת, נבקש להבין כיצד עובד השיקול דעת לגבי חלוקת המשאבים לעניין כלי התקשורת ובאופן יחסי לאוכלוסיות השונות. למה לא קם גוף שמיוצג ע"י כל אותן קבוצות אוכלוסייה, שיבחן מה נכון לפרסם ואיך, יש מגזר שקורא עיתונים ולא צופה בטלוויזיה וכל מגזר והעדפותיו".

ח"כ יצחק קריוזר תהה: "האם יש ועדה שבאה לנתח את הייצוג של כל אוכלוסייה ובהתאם לכך להשקיע? האם יש השקעה הולמת בבעלי מוגבלות?"

ח"כ אחמד טיבי: "יש טרוניה מהמגזר הערבי על חלוקה לא צודקת ולא הוגנת על פרסומים המיועדים לאוכלוסייה הערבית, התקציב בסביבות 5-6 אחוז, ויש טענה שהתקציב הוא בגלל שיש היום עלייה של הדיגיטל בכל מקום בעולם, גם בחברה הערבית. בכל אופן זה לא מתבטא בחלוקה הפרופורציונאלית, לעיתונים, לדיגיטל בחברה הערבית, לתחנות הרדיו בחברה, הטלוויזיה בחברה. חלק מהם מקבל גרושים".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "זה עוד אחד מהפנים לאפליה כלפי הערבים, וגם כלפי החרדים והאתיופים. אנחנו 20% באוכלוסייה ומקבלים רק 6% מהתקציב המיועד לפרסום. לצערי 70 אחוז מהפרסומים הם כתובים, גם עניין של נגישות, איפה מפרסמים, באיזה שפות, מה הגודל של הפרסומים שם, ואכן הצורך לפרסם ולהנגיש גם מבחינת שפה ומדיה, ולדאוג שיגיע גם ברדיו ומשדרים בשפה העברית והאזורים השונים. לאור זאת אני רואה חשיבות רבה להצעה. יש לי בקשה לקבל את הקריטריונים והשיקולים לפרסומים.

ח"כ עאידה תומא סלימאן: "זו לא פעם ראשונה שאנחנו מגיעים לדיון הזה, אבקש לשמוע מה נעשה בין דיון לדיון. אם מעירים פעם אחר פעם, בעיני זה כבר הפך למדיניות אם אין תיקון. יש לי הרגשה שהמילים שקופים כ"כ ריאלית בנושא הזה, כי אנחנו כ"כ שקופים כשמתכננים. ארצה לדעת בכמה השתפרנו וכמה נעשה כדי להשתפר".

ח"כ צגה מלקו: "בקרב האוכלוסייה שלנו יש חלק שלא יודע קרוא וכתוב, שהכלי היחיד שיש להם זה רדיו, רדיו ב'כאן רקע' מפרסם בכמה שפות, בהן אמהרית, כל המידע עובר לקהילה דרך הרדיו. לכן יש מקום לחשיפה גדולה הרבה יותר באפיק הזה, אנחנו 1.7 אחוז, לפי הנתון ב-2022, 0.09 אחוז פרסום ברדיו לאוכלוסייה שלנו, לא ייתכן שתהייה התייחסות כ"כ לא אפקטיבית, ביחס לאוכלוסייה שלנו, זו החשיפה של האוכלוסייה המוחלשת לשירותים שמגיעים לה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "זה לא הדיון הראשון שאנחנו מקיימים בנושא. בדיונים הקודמים היו צעקות ואל תתרשמו מכך שהדיון הנוכחי רגוע. האמירה שהגורמים המקצועיים הם המחליטים, כבר לא עושה עלינו כל כך רושם. יש כאלה שאצלם הפרסום גובל בפיקוח נפש, אני לא מדבר על הקורונה. יש כאלה שלא רואים טלוויזיה, קוראים רק עיתונות חרדית, שומעים לפעמים רדיו, והעיתון זה מקור המידע היחיד שלהם. זה חוזר על עצמו כל הזמן, ואני לא יודע מה חושבים בלפ"ם על המספרים האלה? לא נשתוק על הדבר הזה".

מוריה שלום, מנכ"ל לפ"ם השיבה: "מספר חודשים היינו בשיח עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי. הוא הרים את הכפפה לאור הבקשה שלנו, וייסד ועדה בין-משרדית שתדון בחלוקת משאבי הפרסום של הממשלה, בקרב המגזרים השונים, כתבי מינוי יצאו כבר השבוע. יהיו בוועדה נציגים לחברה הערבית ולחברה החרדית. בוועדה יהיו נציגי משרדים שונים, נשמע את כל הצדדים, השאיפה של לפ"ם שתהיה חקיקה או החלטת ממשלה, כי לפ"ם היא בסוף גוף מבצע ולא מחליט. אני מתארת לעצמי שעד דצמבר נסיים את ההליך. כל דובר במשרד מחליט אם להקצות משאבים או לא לקמפיינים עבור המגזרים. בתוכנית החומש מוגדר ש-10% הולך למגזר הערבי, מי אוכף את זה?! אנחנו הגוף המבצע. אני שנה בתפקיד, אתם יודעים כמה 'לא מעוניין' שמעתי מדוברים של משרדי ממשלה?!".

ח"כ גפני: "אנחנו שומעים מהמשרדים הפוך, שהם אומרים זה לא אנחנו זה הלפ"ם".

שלום: "כל משרד מקבל את האופציה לפרסם אצל המגזרים, לומר לך שכל משרד יעשה את זה ולא יעדיף את הפריים-טיים הכללי?".

שרון, סמנכ"לית חברת "בקרה" המבקרת את לפ"ם, ציינה כי אין קורלציה בין גודל המגזרים לאחוזי הפרסום משום שיש חברות שבהן מספר הילדים ובני הנוער גבוה והפרסום אינו פונה אליהם, אך ציינה מנגד כי במגזר הערבי צופים יותר בערוצים הכלליים מאשר בערוצים היעודים למגזר בטלוויזיה - למשל בערוצים 12 ו-13 יותר מאשר בהלא טי-וי, וכי המגזר החרדי מאזין לצד תחנות הרדיו החרדיות, גם לתחנות כלליות כמו רשת ב' וגלי צה"ל, וכי לצד פרסום מגזרי, יש לזכור כי המגזרים הללו נחשפים גם לאמצעי המדיה הכללים, וכן ברשת האינטרנט. עוד ציינה כי בשלוש השנים האחרונות דווקא עלייה בפרסום המגזרי.

חברי הכנסת דחו זאת, וציינו כי רבים מהמגזרים אלה כלל אינם צופים בערוצים אלה, ולא ניתן לסמוך על כך במידע שאמור להיחשף לכלל האוכלוסייה, וכי ישנם חלקים באוכלוסייה הערבית שאינם דוברי השפה העברית כלל. היו"ר גפני אמר: "זו תמונה מעוותת. אנחנו חיים בתוך עמנו. זה עוול שאי אפשר לסבול".

ח"כ משריקי: "המגזר החרדי צורך הרבה מאוד פרסום קיר, אני לא רואה איך זה בא לידי ביטוי. קחו אנשים שמבינים תקשורת חרדית". הוא ביקש לוודא כי תוכן תשדירי לפ"ם יהיה מותאם לכלל הציבור ולא יפגע באוכלוסיות שונות וכי לא יהיו חילולי שבת.

מנכ"ל לפ"ם השיבה: "אנחנו מדברים על הרבה שינויים של לפ"ם, אחד מהן שיהיו שני נציגים שייצגו את המגזרים בתוך לפ"ם, אנחנו משתמשים בהרבה אנשי מקצוע חרדים פרילנסרים, אנחנו נרחיב את זה בהנחה שתהיה דרישה". עוד הוסיפה כי אין פרסומי רדיו ברדיו ובטלוויזיה, אך יש באינטרנט - אך קמפיינים אינם מתחילים בימי שבת.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אני מבקש מאוד, למגזר החרדי יש את הצרכים שלו, גם לערבי, גם לרוסי ולאתיופי. כנראה שהתקבלו החלטות שגויות בעבר, זה עובר משנה לשנה ונעשה עוול לציבורים שלמים שאפילו לא יודעים את הזכויות שלהם. נבקש ישיבה עם מנכ"ל משרד רה"מ, נבקש שהנציג מהמגזר החרדי יהיה חרדי, וככה כל נציג מכל מגזר יהיה בן המגזר. נקיים ישיבת המשך בקרוב".

תאריך:  18/07/2023   |   עודכן:  18/07/2023
עידן יוסף
+אמסלם נגד מיארה: "הבן אדם הכי מסוכן היום במדינת ישראל"

13:38 19/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנאום נוטף הסתה וגזענות התגולל השר אמסלם על היועמ"שית ואמר כי היא "נזק ביטחוני - מהווה היום סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל דמוקרטית"  ▪  על ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר: "לא יודע לעשות שום דבר חוץ מלסחור בנשק"
אמסלם. מתגולל על השמאל ומיארה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר בוועדת העבודה: זכאות לגמלה לילדים עם נכות בגפה אחת
13:11 19/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ילד נכה הסובל מהיעדר או קושי בתפקוד של גפה אחת בלבד יהיה זכאי לדרגת תלות בשיעור של 50% ובקצבה חודשית של 1,527 שקלים
השר יואב בן צור [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מקלב: פקחים מקבלים תמריץ כדי לקנוס נוסעים
18:26 18/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סגן שר התחבורה אומר שאינו מקבל את המצב אך מגלגל את האחריות למשרד האוצר  ▪  מציע: על האוצר להשתתף בהוזלת התחבורה הציבורית ולא להטיל הכל על הנוסעים
פקח באוטובוס
+החוק לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה יועבר לטיפול ועדה בראשות רוטמן
16:05 18/07/23  |  מירב ארד
סופית: החוק לפירוק הרשות לקידום מעמד האישה יועבר לטיפולה של ועדת חדשה שבראשה יעמוד ח"כ שמחה רוטמן, למרות ההתנגדות של הייעוץ המשפטי של הכנסת שהתנגדה למהלך וקבעה שהוועדה הנכונה לדון בחוק זו הוועדה לקידום מעמד האישה. במהלך הדיון אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה פנינה תמנו שטה: "לא אהיה עלה תאנה של הקואליציה כדי לפגוע ולרמוס את מעמדן וזכויותיהן של נשים בישראל, לא פלא שכל נשות הקואליציה נעדרות מהדיון הזה, לא נוותר ונלחם".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלי צה"ל   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסי שלי   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גפני על אפליית הפרסום הממשלתי: "עוול שאי אפשר לסבול"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
סגן שרת התחבורה אורי מקלב מתייחס להגברת הפיקוח על תשלום דמי הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואומר כי "אומנם התיקופים הם דבר הכרחי, אך אי-אפשר לקבל את העובדה כי החברות המפעילות יוצרות מנגנוני תמריץ לפקחים כדי שיקנסו נוסעים".
18/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדה לביטחון לאומי ולוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון אשרה היום (ג') את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על-רקע לאומני (תיקוני חקיקה) של ח"כ יוליה מלינובסקי, לימור סון הר מלך, יצחק קרויזר ואחרים.
18/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה היום את הדיון בנושא תוכנית החומש לפיתוח כבישים ופרויקטים בתקציב 2024-2023. כזכור, הישיבה בנושא התקיימה בקשת ח"כ שלום דנינו, ובדיונים קודמים דרשה הוועדה ממשרד התחבורה לעדכן אודות המדיניות ולהשקיע יותר בגבישים בפריפריה, בדגש על כביש הדמים 40 שבדרום.
18/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברי האופוזיציה החברים בוועדת החוקה של הכנסת יציגו במשך 18 השעות הבאות את עשרות אלפי ההסתייגויות שהגישו על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. זאת, לאחר שיו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, הודיע כי בהיעדר הסכמה יתקיים הדיון על פי האפשרות השנייה שהוצגה בידי היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק. משמעות ההחלטה היא שההצבעות על ההסתייגויות יתחילו לאחר סיום ישיבת המליאה ביום שלישי.
17/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
156 חופים מותרים לרחצה בישראל, 158 חופים אסורים לרחצה וכ-115 ק"מ רצועות חוף חסרות סטטוס. רק 8% מהחופים בישראל מוכרזים לרחצה בים התיכון, 7% בכנרת, 4% בים המלח ו-6% בים האדום.
17/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il