|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
מחצית מביה"ס לא יפעל מיזם "נשק וסע" [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

המשטרה קיבלה 5 מלש"ח למשמרות הזה"ב אך התקנים קוצצו

בעקבות הדברים ביקש היו"ר ביטן לבצע סקר ארצי שיאפשר לדעת מה צריך לעשות כדי להגביר בטיחות בקרבת בתי ספר וכמה זה יעלה, ואמר: "נעזור להביא את התקציב הדרוש"
16/07/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה דנה (יום א', 16.7.23) בהגברת הבטיחות בקרבת מוסדות חינוך וקידום מיזם "נשק וסע". במהלך הדיון נטען כי כ-6,000 ילדים נפצעו בשנים האחרונות בקרבת בתי ספר, וכי המשטרה קיבלה 5 מיליון שקל לטובת משמרות הזה"ב אך התקנים קוצצו והתפקיד הועבר לשוטרים הקהילתיים. לנוכח הדברים הודיע היו"ר ביטן כי יכנס פגישה בנושא, וביקש לבצע מיפוי ארצי כדי להבין מה התקציב הדרוש להגברת בטיחות והפעלת "נשק וסע".

יו"ר פורום פעולה, ישראל גנון, אמר כי בישראל יש כ-4,000 בתי ספר יסודיים וביותר ממחצית מהם לא יפעל מיזם "נשק וסע" ולא משמרות זה"ב. "צריך תקציב וזה לא נעשה וממשיכים לתת לילדים לסכן את עצמם בדרך לבית הספר, זו שערורייה שאי אפשר להמשיך איתה", אמר.

חברת הנהלת עמותת עיניים בדרכים, שרון אושמי, הוסיפה כי צריך לבצע ניהול מרוכז של התוכניות, על-ידי גוף שיש לו ידע וניסיון. לדבריה, היום הפעולות מבוצעות בכל בית ספר באופן וולנטרי, כי אין מספיק תקנים. "הכל צריך להיות מפוקח על-ידי משרד החינוך והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), כי כדי להפיק תועלת צריך פעולה רציפה לארוך זמן", אמרה. מייסד ומנכ"ל העמותה, יחיאל מונטג, אמר כי אפשר לקבל מקסימום בטיחות במינימום עלויות.

ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי כמו שאי אפשר לפתוח בית ספר בלי אישור כיבוי אש, צריך לעשות גם אישור בטיחות בדרכים של הרלב"ד שגם בלעדיו אי-אפשר לפתוח בית ספר. "המיזמים האלה הם הדרך לשמור על בטיחות בדרכים, ובעלות לא גבוהה אפשר להציל חיים", אמר. הוא אף הזכיר כי בתקציב הקודם הביא לכך 20 מיליון שקל כספים קואליציוניים. ח"כ משה טור פז הצטרף לדברים ואמר כי יש פער מאוד גדול בין בתי ספר שבהם יש מודעות ויש פרויקטים, לבין כאלה שלא. לדבריו, "לקצת כסף תהייה תשואה מידית".

נציגת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, אסנת אלגום מזרחי, ציינה כי יש חוזר של מנכ"ל משרד החינוך משנת 2019 שמסדיר מעטפת בטיחותית, השאלה היא כמה הוא באמת מחייב. לדבריה, לרוב האחריות היא על המנהלים והרשויות המקומיות.

מנהל אגף זה"ב במשרד החינוך, מקס אבירם, אמר כי מנהל בית הספר אחראי למה שקורה בתוך גדרות בית הספר, וכל מה שבחוץ הוא לא באחריותו או באחריות משרד החינוך. עם זאת, לדבריו, האגף שלו הפעיל כבר לפני שנים תוכנית למעטפת בטיחות להסדרת הכניסה והיציאה מבית הספר. הוא הוסיף כי אפשר לקבל תקציב מהמשרד לטובת מיזם כמו נשק וסע, אבל הוא מבוסס כולו על התנדבות הורים ואם לא מצליחים לארגן אותם זה לא קורה. הוא הוסיף, כי משמרות הזה"ב מופעלות ב-2,500 כיתות כל שנה מתוך 5,000 ואמר כי אם רוצים להעביר פעילות לגוף חיצוני זה צריך להיות בצורה מסודרת.

אבירם אף סיפר כי הפעלת משמרות הזה"ב עולה כ-5 מיליון שקל בכל הארץ, והכסף מועבר ישירות למשטרה. ח"כ טופורובסקי ציין כי המשטרה קיצצה את התקנים בחצי ולקחה את הכסף לתקציב השוטף שלה. ראש עיריית ראש העין, שלום בן-משה, ציין כי הכסף הגדול זה השקעה בתשתיות, והחלק הזה לא מתוקצב. מנהל הבטיחות בעיריית נתניה הוסיף: "למשרד החינוך אין זמן לזה, לרלב"ד אין תקציב לזה, למשטרה אין כוח אדם ורק עמותת עיניים בדרכים מגיעה מתי שקוראים לה".

במהלך הדיון עלתה מחלוקת באשר לנתוני היפגעות ילדים. חבר הנהלת פורום פעולה, דוד בן נון, טען כי לפי נתוני בטרם בשנים האחרונות נפגעו 6,000 ילדים בסביבת בית הספר. מנהל חטיבת המבצעים ברלב"ד, יעקב זכריה, אמר מנגד כי רמת ההיפגעות סביב בתי הספר היא נמוכה מאוד. הוא הוסיף כי בימים אלה מסיימת הרשות סקר של 1,680 בתי ספר.

היו"ר ביטן ביקש לדעת מה קרה עם 5 מיליון השקלים של המשטרה. סנ"צ ששון קרול מאגף המבצעים, השיב כי באגף התנועה אמרו לו שהם לא מקבלים כסף בכלל. "אני נתתי הנחיה לכל 700 שוטרי הקהילה לעשות הדרכות זה"ב והם עושים את זה, אנחנו לא מסתכלים מהחור של הגרוש", אמר. ח"כ טופורובסקי זעם ואמר כי בפועל זה לא מתבצע והדבר עוד יותר חמור כי אם רק 60% מבתי הספר עושים את זה, זה אומר שב-60% זה לא מבוצע. זכריה התייחס גם הוא לתקציב ואמר כי בעבר הרלב"ד הייתה מעבירה אותו, וכיום הוא עובר ישירות לבסיס התקציב של המשטרה.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון וביקש מח"כ טופורובסקי להמשיך את הטיפול במסגרת ועדת המשנה לבטיחות בדרכים. הוא הוסיף כי לנוכח הדברים יכנס את כל הגורמים הנוגעים בדבר, בהם האוצר, המשטרה, הרלב"ד והשלטון המקומי, לפגישה בעניין. עוד דרש היו"ר ביטן כי יתבצע סקר ארצי שידווח על הצעדים שצריך לבצע ומה התקציב הדרוש. "נעזור לכם לקבל את התקציב שאתם צריכים", אמר.

תאריך:  16/07/2023   |   עודכן:  16/07/2023
מירב ארד
+30 בני אדם טבעו למוות בחופי הארץ בשנת 2022
01:01 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר: "נפעל להסדרת בטיחות הרחצה"  ▪  המחסור במצילים החדשים יוצר מחסור אדיר  ▪  ישראל עם מספר החופים המוכרזים לרחצה הקטן ביותר בעולם
למעלה מחצי שנה שאין בחינות למצילים חדשים [בינג AI]
+בקרוב: צו שיחייב קליטה סלולרית באיו"ש
00:47 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התקשורת והמנהל האזרחי מקווים לפרסם באוגוסט צו שיאפשר אכיפה כלכלית נגד חברות סלולר שלא יעמדו בחובות הקליטה הסלולרית  ▪  המשנה למנכ"ל משרד התקשורת: "עד היום לא מצאתי או קיבלתי הסבר הגיוני למציאות של תורן צה"לי, שאושר לחברת סלולר פרטית אחת או שתיים לשים עליו משדרים, ולא אושר לכל השלוש לעלות עליו, וזה אחרי עבודה מול כל הדרגים במשרד הביטחון"
מלכא. קליטה לקויה גם ביחס לפריפריה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הממשלה מקדמת העברת מאה מיליון שקלים לאברכים
22:48 16/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראשי המפלגות החרדיות טענו כי הסכום שהוקצה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים לא מגדיל מספיק את הקצבאות שמקבלים לומדי התורה  ▪  שר האוצר הביע הסכמה עקרונית להגדלת הקצבאות - וכעת בוחנים מה יהיה המקור התקציבי ואם ייעשה קיצוץ רוחבי כדי לכלכל את המהלך
אשר, גפני כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+לפיד: סירוב הממשלה לגנות את הונגריה - חרפה מוסרית וערכית
15:11 16/07/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה על רקע סירובה להצטרף להודעה האמריקנית נגד החקיקה האנטי-להט"בית בהונגריה. "זוהי חרפה מוסרית וערכית ועוד צעד מדיני כושל. ממשלת ישראל נחטפה בידי מיעוט קיצוני של קנאים. איפה הליברלים של הליכוד, עד מתי תעצמו עיניים?"צייץ לפיד.
+"היו הסכמות על החרגת ממשלת מעבר מצמצום הסבירות"
11:48 16/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' יובל אלבשן חשף שבמהלך המגעים לפשרה שקידם יחד עם פרופ' דניאל פרידמן כי לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר מרגע הכרזת הבחירות תקבל צמצום עילת הסבירות כמו ממשלות אחרות
פרופ' אלבשן. הבחנה בין החלטות הממשלה להחלטות השרים [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טור פז משה   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשטרה קיבלה 5 מלש"ח למשמרות הזה"ב אך התקנים קוצצו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
פרופ' יובל אלבשן, שהוביל את מתווה פרידמן-אלבשן בניסיון להשגת פשרה בנושא הרפורמה המשפטית, אמר בדיון של ועדת החוקה של הכנסת כי במהלך המגעים לפשרה הייתה הסכמה בין הצדדים על השארת ממשלת מעבר ככזו שנתונה לביקורת של עילת הסבירות.
16/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי אישרה השבוע (13.7.23) את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (מס' 40) (מערכות צילום מיוחדות), התשפ"ג-2023 לקריאה שנייה ושלישית. מטרת החוק היא להסדיר היבטים מסוימים של הצבת מערכות צילום מיוחדות במרחב הציבורי ושימוש בהן על-ידי המשטרה. מדובר במערכות צילום הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של חפצים והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת ויאפשר לזהות את החפץ המצולם אם הוזן מידע בגינו. לנוכח הרגישות אל מול הזכות לפרטיות והמידע שנאגר במערכות אלה, מוצע לקבוע הוראות ואת התנאים בהם יהיו המשטרה וגופים ציבוריים אחרים רשאים לעשות שימוש באמצעים אילו, במידע שנאגר בהם ושמירתו וכן לחובת הדיווח לייעוץ המשפטי לממשלה ולכנסת.
15/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הגיש (יום ד', 12.7.23) תיקון להצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אשר יוכל להכשיר את ההימנעות של שר המשפטים מכינוס הוועדה לבחירת שופטים ולמנוע ביקורת שיפוטית על כך.
12/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת האתיקה של הכנסת רשמה אזהרה לח"כ השרה מאי גולן (הליכוד) על אופן בוטה שבו התבטאה נגד ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד). מדובר בתקרית שאירעה בתחילת חודש מרס 2023, שבמהלכה כינתה בן ארי את גולן 'אפס' ובתגובה השיבה לה גולן: "מירב קוקוריקו בן ארי", "תרנגולת קרקרנית", ו"הפה שלך הוא הפה המטונף והמזוהם ביותר בכנסת".
12/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיבלה (יום ד', 12.7.23) דיווח מאת מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, קובי בליטשטיין, על ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בשנת 2022. בליטשטיין פתח ואמר כי "כולם רוצים משק חשמל אמין, יעיל, מבוזר ובר-השגה" הוא ציין כי יעדי הממשלה הם להגיע ל-30% חשמל מאנרגיה מתחדשת עד 2030, ויעד ביניים של 20% עד 2025. בהקשר זה אמר: "זה אתגר מאוד גדול לעמוד ביעד הזה, ולכן כל הממשלה צריכה להתגייס - אם כל הממשלה תתגייס נעמוד ביעד ואם נישאר במצב הקיים לא נעמוד ביעד".
12/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
פרויקט הולילנד בירושלים [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
חברת קרדן נדל"ן בנתה בשנים האחרונות צבר ענק של פרויקטים הכולל הקמה של למעלה מ-17,900 יחידות דיור. הנה הניתוח המלא
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il