סגן שרת התחבורה
אורי מקלב מתייחס להגברת הפיקוח על תשלום דמי הנסיעה בתחבורה הציבורית, ואומר כי "אומנם התיקופים הם דבר הכרחי, אך אי-אפשר לקבל את העובדה כי החברות המפעילות יוצרות מנגנוני תמריץ לפקחים כדי שיקנסו נוסעים".
פקחים אומרים כי הם מקבלים תמרוץ כספי עבור מספר גבוה של קנסות. זאת לנוכח העובדה ש-
92% מכספי הקנסות (תשלום מוגדל) מגיעים למפעילי התחבורה הציבורית, ורק 8% למשרד התחבורה.
במענה במליאת הכנסת לשאילתה שהגיש ח״כ
מיכאל ביטון, לא הציע מקלב רעיון כלשהו לפתרון המצב, וגלגל את הבעיה למשרד האוצר: "לצערנו זה חלק מדרישות האוצר, יזמנו חוק בתמיכת משרד התחבורה ליצור בידול בין נוסע שלא שילם לבין נוסע ששילם אך לא תיקף". הוא דיבר על הצעת חוק שיזם כחבר כנסת, עוד קודם שהתמנה לתפקידו בממשלה.
סגן השרה התייחס להתייקרות התחבורה הציבורית. הוא סקר תחילה את עיקרי תוכנית המחירים החדשה אשר תכלול הנחה לתושבים המתגוררים ביישובים ברמה 1-5 למדד הפריפריאלי של הלמ״ס. כמו-כן תכלול הרפורמה הוזלת ׳סטודנט׳ של שלושים אחוזים לכל צעיר בגיל 26-18.
לדבריו, "כאשר יש התייקרות בתחבורה הציבורית על האוצר להשתתף בכך, ואי אפשר להטיל את זה על הנוסעים, בדיוק כמו שיש התייקרות בלחם ובחלב האוצר מתערב לטובת האזרחים, כך גם תחבורה ציבורית היא מוצר בסיסי לא פחות מלחם וחלב".