לאחר מחלוקת ממושכת ביניהם, הסכימו בהחלטה משותפת שרת התחבורה
מירי רגב ושר האוצר
בצלאל סמוטריץ׳ על מקורות המימון שימנעו את עליית מחירי התחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של 12%. בכך יתוקן הצו שנחתם, וגם התעריפים שמשלמים הנוסעים המשתמשים ביישומונים לא ישתנו. הסיכום הושג בתיווך מנכ"ל משרד ראש הממשלה וסגן השרה
אורי מקלב.
נמסר כי מקורות המימון למניעת ההתייקרות באוטובוסים וברכבות יגיעו משלושה מקורות -
משרד התחבורה, משרד האוצר והרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית. עוד סוכם על התאמת תעריפי הרק"לים. ל-News1 נודע כי המשמעות היא שתעריפי הנסיעה ברכבות הקלות יהיו גבוהים יותר מאשר אלה של האוטובוסים - 8 שקלים, שני שקלים וחצי יותר מאשר אוטובוס, כאשר מי שנוסע במינוי חופשי חודשי ייהנה מ-50% הנחה. תעריף זה לא יחול מיד, ויינתן זמן הסתגלות.
במקביל, תוכנית "צדק תחבורתי" שיזמה השרה רגב תקודם כמעט במלואה. היא לא תקרה בשלבים כפי שהעריכו, אלא בשלב אחד - אך לא ב-1 באוגוסט אלא ב-1 באוקטובר. עוד נודע, כי משרד התחבורה ויתר על מתן ההנחות ברפורמה למשתמשים מזדמנים, והן יינתנו רק לבעלי מינוי חופשי חודשי.
"הבאנו צדק תחבורתי לישראל", אמרה רגב לאחר הסיכום. "מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר את העלייה במחירי התחבורה הציבורית. בנוסף לכך שביטלנו את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, הרפורמה אותה אני מובילה יוצאת לדרך ותתמרץ את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית ולוותר על רכבם הפרטי".
השר סמוטריץ' תיאר את התהליך: "זה לא היה פשוט אבל הפכנו כל אבן לשם כך. כשר אוצר אני מחויב למאבק ב
יוקר המחיה ולהמשך שירותי התחבורה הציבורית באופן מיטבי וללא התייקרויות. בשיח משמעותי עם משרד התחבורה, מצאנו את המקורות התקציביים לכך".