|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מפגינים בתחנת חיפה חוף הכרמל [צילום: שיר טורם/פלאש 90]

שרת התחבורה דורשת מיצוי הדין עם מפרי החוק ברכבת

מפגינים שיבשו את תנועת הרכבות, חיבלו במערכות בניגוד לחוק והפגינו בניגוד להוראות קודם למחאה הודיעה לה היועצת המשפטית לממשלה כי לא תתערב בשיקול דעתה של המשטרה
18/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
השרה רגב למיארה: שיבוש תנועת הרכבות - עבירה פלילית
עידן יוסף
המפגינים מתכננים להרעיש ולהפגין בתחנות בניגוד לתקנות רכבת ישראל, ולעצור את תנועת הרכבות בניגוד לחוק - עבירה שדינה חודש מאסר * המארגנים טוענים שהמחאה חוקית, אך משדרים מסרים הפוכים
לרשימה המלאה

שעות לפני קיום המחאה, היועצת המשפטית לממשלה השיבה לשרת התחבורה מירי רגב כי אין בכוונתה להתערב בשיקול דעתה של המשטרה בכל הקשור לאכיפת החוק. במכתב תשובה ששלחה המשנה ליועמ"ש אביטל סומפולינסקי, והגיע ל-News1, נכתב: "מבדיקה שערכנו מול המשטרה, עולה כי היא נערכת להתמודדות עם אירועי מחאה בתחום תחנות הרכבת. היערכות זאת נעשית, בין היתר, בתיאום עם הגורמים המוסמכים ברכבת ישראל, בהתאם לסמכויות של כל אחד מהגופים האמורים.

"כל זאת, על-מנת להבטיח בזמן אמת את הזכות לחופש הביטוי, כמו גם את שלום ציבור הנוסעים והשוהים בתחום תחנות הרכבת וביטחונם, בשים לב לייחודיות תחנות הרכבת, שבאה לידי ביטוי גם בקיומן של עבירות פליליות מיוחדות המעוגנות בפקודת מסילות הברזל [נוסח חדש], התשל"ב-1972, אשר יכולות להוות כלי אכיפתי נוסף, במידת הצורך. יש חשיבות לאפשר למשטרה למלא את תפקידה במקצועיות ובעצמאות, ולקבל החלטות בשטח בהתאם לנסיבות ולשיקולים המקצועיים".

תחנת השלום [שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]

על אף נסיונות המשטרה לאכוף את החוק, הפרו מפגינים את החוק, חיבלו במערכות הרכבת, הורידו את בלמי-החרום בו-זמנית בקרונות אחדים והפגינו ברציפים תוך נסיונות לשבש את הפעילות, מה שגרם לרכבת לדלג על חלק מהתחנות ולא לעצור בהן.

הערב, בעקבות האירועים, כתבה רגב: "בשעה שמדינת ישראל מאותגרת בניסיונות של אויבינו לפגוע בתשתיות לאומיות וביניהן רכבת ישראל. פורעי חוק ובריונים שיבשו את תנועת הרכבות, פגעו בסדר הציבורי, באזרחי מדינת ישראל וסיכנו חיי אדם. אני דורשת מהיועמ״שית ופרקליט המדינה למצות איתם את הדין בהתאם לחוק".

תאריך:  18/07/2023   |   עודכן:  18/07/2023
עידן יוסף
+כאן: בכירים בפרקליטות נגד דברי מיארה על לחצים
10:38 19/07/23  |  איתמר לוין
בכירים בפרקליטות המדינה טוענים, כי דבריה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, בנוגע ללחצים פסולים שמופעלים על הפרקליטות אינם נכונים - מדווח (19.7.23) כאן 11. מיארה דיברה אתמול, בכנס של צמרת הפרקליטות, על לחצים לקבל החלטות שמנוגדות לעובדות ולדין. על פי הדיווח של כאן, "לא מעט מהבכירים נעו באי-נוחות נוכח דברישל מיארה וטענו כי אין להם ביסוס".


+השר זוהר: חברי האופוזיציה התאהבו במחאות, זה כנראה עושה להם טוב מבחינה פוליטית
10:15 19/07/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר בראיון לכאן רשת ב': "חברי האופוזיציה התאהבו במחאות, כי זה כנראה עושה להם טוב מבחינה פוליטית - לכן הם לא מעוניינים להגיע להסכמות"
+מיריב לוין ועד קרעי
09:41 19/07/23  |  יוסי אוחיון   |   לרשימה המלאה
לאחר שהממשלה תממש את כל המהפכות היא האם תישאר מדינה?  ▪  תוותר ממשלה עלובה עם שלל מהפכות שאף אחת מהן לא הניבה זולת סבל, שנאה, פילוג, ייאוש וכפירה באל
לוין. רוע [צילום: גיל כהן-מגן]
+הרעות התרסקה בלי מילים
09:18 19/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
המאבק נגד הרפורמה המשפטית הוא לגיטימי, הוא ראוי, הוא חשוב ברם, חדירת המאבק הפוליטי ברגל גסה לתוככי הצבא, עלולה להיות הרסנית ופגיעתה רעה מאוד
יום פקודה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+דיווח: נתניהו מתעלם מבקשת גלנט לקיום פגישה
08:55 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון ביקש לפני ארבעה ימים לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנושא בעיית הלכידות בצבא, אך עד עתה לא נקבעה פגישה שכזו
האם גלנט ירים 'דגל אדום' [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+יושרה והגינות - אתגר וצו השעה
08:52 19/07/23  |  ליאון גרשוביץ   |   לרשימה המלאה
איבוד הבלמים מתאפיין בפרסונליזציה של השיח, הדבקת כינויים ותוויות, ייחוס עמדות, כוונות ומניעים  ▪  השיח התרחק מרחק שנות אור ממחויבות לערכי היסוד שאמורים לאפיין שיח בחברה דמוקרטית-חופשית-פלורליסטית
לא מקשיבים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המחאה - כך כשלו מארגניה בהבנת השטח
08:21 19/07/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
טיעון נגד "דיקטטורה", בה מואשמת הממשלה, איננו באמת "תופס", כאשר נשוא המריבה הוא קומץ שופטים או חונטה, גם בשל פעילותו של הבג"ץ עצמו, אשר החליט ברוב צניעותו דווקא עכשיו לברר את שאלת נבצרותו של רה"מ, תוך כדי יצירת סיטואציה מנקרת עיניים שבה 3 שופטים עתידים לדון בשאלה האם רה"מ הנבחר כשיר לכהן בתפקידו
קרב סופה של המחאה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+המסר של ביידן לנתניהו: עצור עכשיו
07:45 19/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר ששוחח עם ראש ממשלת ישראל אמר הנשיא האמריקני לפרשן הניו-יורק טיימס כי אמר לנתניהו שאסור להמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית ללא קונצנזוס  ▪  "אתה עומד לשבור משהו בדמוקרטיה של ישראל ובמערכת היחסים עם ארה"ב"
ביידן. זימן את טום פרידמן לבית הלבן [צילום: קרולין קסטר, AP]
+הרהורים סביב נושא הסבירות
06:53 19/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אני מצר על כך, שממשלת ישראל לא אימצה את התפיסה המתחייבת, ששלטון הרוב של 64 חברי כנסת מול 56 הוא אינו העיקרון היחידי במשטר דמוקרטי
לא דמוקרטיה [צילום: אלכס קולומויסקי/פלאש 90]
+מהומה בוועדת החוקה בעת ההצבעות על ההסתייגויות
00:19 19/07/23  |  עידן יוסף
לאחר שוועדת החוקה הצביעה על יותר מ-25,000 הסתייגויות ודחתה אותן, חברי האופוזיציה טוענים שאינם מצליחים לעקוב אחר סעיפי ההסתייגויות עליהן מצביעים לטענתם במהירות גבוהה מדי. בתוך 8 שעות: ועדת חוקה סיימה להצביע על כל כ-27 אלף ההסתייגויות, ולהסיר אותן בהצלחה.

היו"ר רוטמן הוציא לפני ההצבעה את הח"כים גלעד קריב ורון כץ לאחר שהפריעו שוב ושוב וכשהחזירם להצבעה אמר: "חברי הכנסת קריב וכץ באו לבצע הפרעה חמורה לסדר ההצבעה, החלו לצרוח במטרה לשבש את הצבעה. יש חוקים האוסרים הפרעה במהלך הצבעה והניסיון לייצר הפרעה וצעקות הוא הפרה של כללי האתיקה".

יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק, גיבתה את היו"ר: "בשיטה שנבחרה להנמקת ההסתייגויות נעשתה הבחנה בין 18 שעות הנמקת הסתייגויות לבין ההצבעות. היו אופציות נוספות שניתן היה לבחור. צפיתי בשידור והיה נראה שיש קצב סביר. אמשיך לעקוב אחר התנהלות ההצבעה. יש קו גבול דק מאוד בין הצורך המוצדק לפעמים של הח"כים המסתייגים לייצר הפרעה להצבעה לבין העובדה שההצבעה צריכה להתקיים מרגע שהוכרזה. אזכיר שבהצבעה לקריאה ראשונה היו הפרעות רבות ומנהל הוועדה התבקש לתקן הצבעה, והמלצנו ליו"ר הוועדה לקיים הצבעה חוזרת. אחרי צפייה שערך מנהל הוועדה גילה שלא נדרש תיקון".

לאחר דברים אלו נמשכות ההצבעות על ההסתייגויות על-אף טענות חברי האופוזיציה והפרעותיהם בצעקות.
+בן-גביר הגיע לאיילון והתקבל בקריאות "מחבל" ו"טרוריסט"
23:56 18/07/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הגיע לנתיבי איילון לסקירת פעילות המשטרה במקום. הסקירה נמשכה דקות ספורות ובמהלכה קראו מפגינים לעברו "מחבל" ו"טרוריסט".
+נתיבי איילון נפתחו לתנועה
23:41 18/07/23  |  עידן יוסף
כביש 20 נפתח לתנועה לשני הכיוונים. נעצרו שני מוחים באיילון בסמוך למחלף רוקח בחשד להצתה ולהפרת הסדר הציבורי. כלל הירידות לאיילון במחלף השלום ורחוב גבעת התחמושת, נפתחו לתנועה.
+ביידן, ביבי ובתי המשפט
23:05 18/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בישראל ראשי הקואליציה אינם חדלים מלחתור תחת מעמדו של בית המשפט בחקיקה ובמהלכים פוליטיים  ▪  גם זה פופולרי מאוד לקראת הבחירות  ▪  ביידן כועס על שופטי העליון בארצו, ביבי מסתייג מהם בארץ  ▪  מה ההבדל ביניהם?
כל ההבדל [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+לאחר שעות של חסימה המשטרה פתחה לתנועה את צומת כרכור
22:13 18/07/23  |  עידן יוסף
לאחר שעות של חסימת צומת כרכור בידי מתנגדי הממשלה ומספר נסיונות כושלים להידבר עם מפרי הסדר, פעלו כוחות משטרה רבים לפתיחת כביש 65. מן המשטרה נמסר: לאחר שאופי המחאה היווה סכנה ממשית למפגינים עצמם ולמשתמשי הדרך פעלו שוטרי מרחב מנשה לפיזור המפגינים תוך שימוש במכת"ז זאת לאחר מספר ניסיונות הידברות שלא צלחו. בשלב זה כביש 65 פתוח בשני הכיוונים".
+160 קצינים בחיל-האוויר הודיעו למפקדיהם: "מפסיקים לשרת מהיום"
21:10 18/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחריפה מחאת מתנגדי הממשלה: מפקדים במילואים של תאי שליטה בבור של חיל-האוויר הודיעו שיפסיקו את התנדבותם לאלתר  ▪  כ-100 טייסים הודיעו על הפסקת התנדבות  ▪  חיל-האוויר מבצע התאמות של המשימות כדי לצמצם את הפגיעה האפשרית
"יסודות הדמוקרטיה נרמסים" [צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר, פלאש 90]
+כביש איילון וצירים נוספים נחסמו לתנועה
21:04 18/07/23  |  עידן יוסף
מחאת מתנגדי כביש 20 מחלף רוקח בשני הכיוונים. עשרות מוחים ירדו לכביש 20 סמוך למחלף רוקח בשני הכיוונים לאחר שקרעו רשת. כוח משטרה נע למקום ומכת"ז מפזר את המוחים.
במהלך מחאה במחלף שבעת הכוכבים נעצר מוחה בחשד להפרת הסדר.
כביש 65 נחסם בסמוך לצומת כרכור בשני הכיוונים עקב הפגנה המתקיימת במקום. כוחות משטרה פועלים לפתיחת הכביש ופיזור המפגינים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בת"א נחסמו לתנועה גם הרחובות: דרך נמיר - מרחוב שי עגנון עד רחוב יהודה מכבי לשני הכיוונים; רחוב ארלוזורוב לכיוון מזרח ורחוב שאול המלך לכיוון מזרח.

בבאר שבע נחסמה דרך רגר בשני הכיוונים והנהגים מופנים לנתיבים חלופיים.
+ביידן: המחויבות לישראל נותרה חזקה
20:38 18/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרצוג: גם ברגעים אלו אני מנסה להגיע להסכמה רחבה באמצעות האנשים שלי  ▪  "השאלות של ביידן לא נועדו להרגיז אלא נובעות מדאגה עמוקה"
ביידן והרצוג הערב בחדר הסגלגל [צילום: סוזן וולש, AP]
+כל הצירים הבין-עירוניים נפתחו לתנועה
20:08 18/07/23  |  עידן יוסף
כלל הצירים הבין-עירוניים שנסגרו בעקבות המחאה נגד הממשלה נפתחו לתנועה.
+עין המפרץ: נעצרו שני מפגינים שתקפו שוטרים
19:52 18/07/23  |  עידן יוסף
במחאה בהשתתפות מאות מתנגדי הממשלה בצומת עין המפרץ, תקפה מפגינה שוטרת לאחר שהתבקשה על ידה לעלות לכביש. במהלך מעצרה מפגין נוסף תקף אף הוא שוטר ונעצר. השניים יובאו לחקירה בתחנת משטרת עכו.

+חסימות צירים בודדות בעקבות המחאות
19:26 18/07/23  |  עידן יוסף
בשל המחאה נגד הממשלה, נחסמו כביש 4 צומת רופין לכיוון צפון, כביש 4 צומת חפר לכיוון דרום, ובתל אביב נחסמו הרחובות פרישמן לכיוון מערב והרברט סמואל מרחוב שלג לכיוון דרום.

+נתניהו: ז'בוטינסקי לא היה משלים עם הסתה לסרבנות
18:41 18/07/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את הקריאות לסרבנות וטען כי מדובר בקו שאין לחצות במחלוקת הפוליטית.

"גם בזמנו היו מחלוקות שפילגו את העם, אבל הוא ידע - יש קווים שלא חוצים. הוא לא היה משלים עם הסתה לסרבנות בשום אופן. היא עלולה להחריב את הבית, נותנת לאויבנו יתרון. אנחנו מבינים שחלק מהציבור חרד משינוי במדינה. אנחנו, כתלמידי ז'בוטינסקי, חייבים שישראל תישאר מדינת לאום יהודית, ליברלית ודמוקרטית", אמר בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי שהתקיים בהר הרצל בירושלים.
+8 עצורים בתחנות הרכבת ההגנה והרצליה; 8 עצורים בירידה לאיילון
18:24 18/07/23  |  איציק וולף
המשטרה עצרה שמונה מפגינים בתחנות הרכבת ההגנה והרצליה. שמונה מפגינים נוספים נעצרו לאחר שניסו לרדת לנתיבי איילון לכיוון דרום, דרומית למחלף השלום.

מאז שעות הבוקר נעצרו כ-30 מפגינים במהלך חסימות הכבישים שמתקיימות ברחבי הארץ.
+יום השיבוש: 45 עצורים, חסימות והיערכות לקראת ההפגנות בערב
15:18 18/07/23  |  מירב ארד
יום ההתנגדות הארצי יצא הבוקר לדרך: אלפי הפגינו במוקדים העיקריים מול הקרייה, ההסתדרות והרבנות הראשית בתל אביב, מפגינים ירדו לצמתים והכבישים ברחבי הארץ. המפגינים צפויים למחות בחמש תחנות רכבת מהשעה 16:30, ובתחנת הרכבת בבנימינה כבר נערכים עם כוחות שיטור. בהמשך צפויים המוחים להפגין בשעה 18:30 מול שגרירות ארצות הברית, במקביל למחאות במוקדים נוספים - ולסיום מתוכננת הפגנה מרכזית בקפלן בתל אביב בשעה 20:30.

המשטרה עצרה עד לשעה שמונה בערב 45 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי, אחד המפגינים בצומת העוג נעצרן בטענה שתקף שוטר בזמן מעצרו. בזמן פיזור המפגינים בצומת העוגן שבכביש 4, עצרו השוטרים שני מפגינים, ובנהלך המעצר תקף אחד מהם שוטר ושבר על גופו את מוט הדגל שהחזיק. החשוד נעצר לחקירה.

"פורום העסקים של ישראל", שכולל 75 בכירים במשק, הכריז כי בכוונתו להקים ביום חמישי אוהל מחאה בירושלים כדי לעצור את החקיקה

הנהגת ההסתדרות הרפואית הודיעה על שביתה שתימשך מחר כשעתיים, בין השעות 10:30-08:30, במחאה על המהפכה המשפטית וביטול עילת הסבירות. "ההסתדרות הרפואית תעשה הכל למנוע פגיעה בציבור המטופלים", נמסר.

תנועת "בונות אלטרנטיבה", מחאת הנשים נגד המהפכה המשפטית, הודיעה על "שביתת נשים לאומית" שתחל מחר בשעה 12:00.

מארגני המחאות מסרו כי אירועי "יום ההתנגדות" היום הינם אות הפתיחה להגברת המחאה עד להצבעה על החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית. מחר ובחמישי צפויות פעולות מחאה נוספות, ובסוף השבוע מתוכננות ההפגנות גדולות יותר.
המפגינים בתחנת רכבת השלום בתל אביב [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+ליברמן: על הרמטכ"ל להתפטר ברגע שהחוק עובר בקריאה שלישית
14:53 18/07/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן קורא לרמטכ"ל להתפטר על-רקע הרפורמה המשפטית:" החוק לביטול עילת הסבירות מהווה פגיעה קשה בכל אחד ואחת מאזרחי המדינה, בביטחון, ביכולת ההרתעה הישראלית, בחוסן הלאומי וברוח הלחימה.

לא במקרה, כבר בסוף השבוע שעבר קיים שר הביטחון יחד עם הרמטכ״ל וצמרת צה״ל דיון על הסדקים בתוך הצבא והפגיעה בכשירות של צה״ל.

תפקידו של הרמטכ״ל הוא להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל ולשמור על כשירות הצבא, ובתנאים שנוצרו לא ניתן להבטיח לא ביטחון ולא כשירות.

בעבר יגאל ידין ז״ל התפטר מתפקידו כרמטכ״ל בעקבות קיצוץ תקציבי ואפילו ויכוח על סעיפי הקיצוץ.

דווקא מתוך אחריות לאומית, אני קורא לרב אלוף, הרצי הלוי להתפטר ברגע שהחוק עובר בקריאה שלישית. הוא חייב לקחת אחריות, הוא חייב להתפטר, אין לו ברירה אחרת".
+התשקורת, פשעי שנאה ועיוותים אחרים
13:25 18/07/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
דוגמה לעיוות בדיווחי התקשורת/התשקורת הישראלית (?): ערוץ 12 התבלבל - בעיניו מי שחסם את הכביש - מעשה ביריוני ופוגעני, ואף מסוכן - עשה פעולה חוקית, ואילו מי שהסיר את החסימה "לקח את החוק לידיים"  ▪  ככה, בשפתו האורווליאנית של הערוץ, בושה!
לא חוקי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משטרת ישראל: כלל הצירים הבינעירוניים נפתחו לתנועה
13:00 18/07/23  |  מירב ארד
בהמשך ליום השיבוש ומחאות ברחבי הארץ, מעדכנת משטרת ישראל כי כלל הצירים הבינעירוניים נפתחו לתנועה. במשטרה מבהירים תאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי, שיבוש הסדרי התנועה וסיכון כלל משתמשי הדרך.
+יו"ר ועדת החוקה על הפרסומים למגעים לפשרה: "לא מכיר"
12:42 18/07/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רוטמן: "כדי להגיע להסכמות אפשר ללכת להרבה מקומות. נאמר שאם יהיה רצון בהסכמה, ניתן יהיה לחרוג מהעקרונות, אבל לוותר, כאשר אומרים פה נציגיכם שחור על גבי לבן גם בתקשורת וגם פה, ש"לא יהיו שום הסכמות, כל דבר שתציעו אנחנו אומרים לא", אז למה שנחרוג"
רוטמן. מרתון הדיונים נמשך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שרת התחבורה דורשת מיצוי הדין עם מפרי החוק ברכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
"המחויבות של ארה"ב לישראל חזקה. אנחנו מחויבים לוודא שלאירן לא יהיה נשק גרעיני". כך אומר (18.7.23) נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בפתיחת פגישתו עם הנשיא יצחק הרצוג. "הידידות בין המדינות אינה ניתנת לשבירה", הוסיף ביידן. לאחר ההצהרות לתקשורת, נכנסו ביידן והרצוג לפגישה של פחות משעה.
18/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
התקשורת/התשקורת בישראל מייחדת את צמד המלים "פשע שנאה" למעשים מגונים שיהודים עושים נגד ערבים. כאשר המעשים המגונים נעשים נגד ערבים חפים מפשע - ורוב הערבים הם כאלה - הם ראויים לכל גינוי. אבל, לא ייתכן שמעשה מגונה כמו, למשל, ציור כתובת גרפיטי מכוערת ופוגענית על בית של ערבי תזכה להגדרה זאת, בשעה שפיגועים רצחניים של ערבים נגד יהודים מעולם לא הוגדרו בתקשורת/בתשקורת הישראלית (?) במלים "פשע שנאה". בתקשורת/בתשקורת הישראלית (?) "פשע שנאה" מתייחס אך ורק למעשה של יהודים נגד ערבים.
18/07/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
חברי ועדת חוקה ממשיכים (יום ג', 18.7.23) להצביע על ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה על החוק לביטול עילת הסבירות, שצפויות להסתיים עד מחר. הדיונים על ההסתייגויות החלו כבר אתמול ונמשכו במהלך הלילה.
18/07/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
"פגיעה אנושה במערכת החיסונית של הממשלה מפני החלטות שרירותיות - פגיעה רב מערכתית". כך מגדירה (18.7.23) היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, את הצעת החוק לביטול עילת הסבירות שהדיונים עליה מתקדמים לקראת אישורה הסופי בשבוע הבא. היא דיברה בכנס הצגת תוכנית העבודה הרב-שנתית של הפרקליטות.
18/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, הצהיר (יום ג', 18.7.23) כי מי שקוראים לאי התייצבות חיילי מילואים פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה. את הדברים אמר בפתח דיון חסוי שמקיימת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
18/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סערת הרפורמה במשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
מפגינה נדרסה בכביש 531 ונפצעה קשה  /  איציק וולף
הרצוג: אפשר להגיע לנוסחות סבירות עם ויתור והידברות  /  איציק וולף
"השיחה לא אומרת שיש לנו פחות חששות"  /  איציק וולף
למי הרצוג נאמן   /  דן מרגלית
אם תרצו וגם אם לא, אתם האחים שלי  /  עמנואל בן-סבו
במנהרת הבלוף  /  רפי לאופרט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il