|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
אוניברסיטת אריאל. "זו אינה שאלה של ימין ושמאל"

אנשי סגל באונ' אריאל: "הממשלה משחירה ציבורים שלמים"

עשרות מאנשי האוניברסיטה חתמו על קריאה לעצירת החקיקה המשפטית, שלטענתם מסכנת את הדמוקרטיה ואת החופש האקדמי וגורמת לקריעה של העם
28/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

כ-130 חברי סגל מאוניברסיטת אריאל, בהם 28 פרופסורים, קוראים לממשלה לעצור את החקיקה המשפטית. בגילוי דעת שפרסמו, כתבו כי הבעיה היא הן בהצעות החוק והן באופן החד-צדדי, כלשונם, שבו הן מקודמות. לטענתם, מדובר בסכנה ממשית לקיומה של דמוקרטיה כפי שמתקיימת כיום בישראל - מבנה המשטר, החברה והאקדמיה.

הם הודיעו שייאבקו נגד מהלכי הממשלה, והאשימו את חבריה בכך שהצהרותיהם כנגד אוכלוסיות במדינה משחירות ציבורים שלמים, קורעות את העם ומפרות את האיזון והמרקם העדין של הדמוקרטיה.

חברי הסגל באריאל אומרים כי הדמוקרטיה הישראלית מושתתת על יסודות אוניברסליים של שוויון, פלורליזם, חופש דת, שמירה על חרויות הפרט, חופש הביטוי, והחופש האקדמי. לטענתם, פעולות החקיקה "מהוות סכנה אמיתית לאקדמיה החופשית, המגוונת והמכילה הקיימת בישראל". הם לא פירטו כיצד.

בגילוי הדעת חלקו שבחים למוסד שבו הם פועלים וכתבו: "אוניברסיטת אריאל היא מוסד מגוון ופלורליסטי. אנו גאים בציבור הסטודנטים והסטודנטיות שלנו, בחברי וחברות הסגל המגיעים מכל קצוות החברה הישראלית, על שלל גווניה. אנו אומרים היום: זו אינה שאלה של ימין ושמאל. זוהי סוגיה מוסרית, ערכית ומהותית, הנוגעת לאופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

תאריך:  28/07/2023   |   עודכן:  28/07/2023
עידן יוסף
+רן ארז: כעת אין תקווה שמשהו יסתדר, לא מאמינים ששר החינוך יזיז משהו
14:06 28/07/23  |  עידן יוסף
יו״ר ארגון המורים, רן ארז: "צר לי מאוד על התפטרותו של אסף צלאל, האיש היחיד בהנהלת משרד החינוך שעשה. כעת אין כל תקווה שמשהו יסתדר כי אנו לא מאמינים ששר החינוך קיש יזיז משהו. אסף צלאל היה אחד האנשים הטובים ביותר והראויים ביותר שעמדו בראש משרד החינוך. מאחל לו מכל הלב הצלחה בכל אשר יפנה ואני משוכנע שיצליח. באשר לנו, נמשיך במאבק למען קידום מערכת החינוך, תלמידינו, וחברינו".
+משמר החינוך הממלכתי: קיש צריך להיות הבא שאומר "די"
13:51 28/07/23  |  עידן יוסף
מנהל משמר החינוך הממלכתי עו״ד איתמר קרמר: ״מנכ״ל משרד החינוך הבין שהמשרד נחטף על-ידי אבי מעוז, אורית סטרוק וחבריהם, ושהפך להיות חלק מהבעיה ולא מהפתרון. אחד-אחד הם יעזבו. כל מי שיש בו טיפת הגינות ומוסר.

״יואב קיש, השר שהביא את המנכ״ל בהשאלה מחיל-האוויר, צריך להיות הבא שאומר 'די'. כפי שלשר הביטחון היה הביטחון להקשיב למפקדים שהבהירו שהממשלה נלחמת ברוח הצבא, כך ליואב קיש צריך להיות החינוך כדי לומר שהממשלה פוגעת בחינוך ילדינו״.
+נתניהו: האופוזיציה מסלפת את דברי
13:48 28/07/23  |  עידן יוסף
מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "האופוזיציה מסלפת את דבריו של ראש הממשלה נתניהו. ממשלות ישראל תמיד מכבדות את החלטות בית המשפט ובית המשפט תמיד ראה את עצמו כפוף לחוקי יסוד להם הוא מייחס מעמד של חוקה. כמו רוב אזרחי ישראל, ראש הממשלה נתניהו מאמין שצריך להמשיך לשמור על שני העקרונות הללו גם יחד".
+"צלאל נדרש לנהל מערכת חינוך שרק בונה עתיד קיצוני יותר״
13:47 28/07/23  |  עידן יוסף
סמנכ״ל משרד החינוך לשעבר, וראש מרכז מנור מבית יוזמת המאה ד״ר מיכל טביביאן מזרחי, בתגובה להתפטרות מנכ"ל משרד החינוך: "צלאל פעל באחריות הנדרשת כאשר החליט לסיים את תפקידו. מהודעתו ניתן להבין כי אי-אפשר לנהל מערכת חינוך ממלכתית, כאשר מעניקים תקציבים מוגדלים לזרמים ורשתות שאינם שותפים בחברה, כאשר נותנים סמכויות התערבות בתכנים לאדם קיצוני כמו אבי מעוז, כאשר מתקצבים בתקציב מדינה בתי ספר שאינם מכינים את בוגריהם לעולם העתידי וכאשר מגבילים אוטונומיה ועיסוק בזהות וערכים דווקא בזרם חינוך הממלכתי. צלאל הבין שהוא אמור לנהל ולבנות מערכת חינוך שתתמודד עם ההקצנה ההולכת וגוברת בחברה הישראלית, ובמקום זה הוא נדרש לנהל מערכת חינוך שרק בונה עתיד קיצוני יותר״.
+בשל הקרע: מנכ"ל משרד החינוך התפטר
13:31 28/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אסף צלאל הודיע לשר החינוך על החלטתו לסיים את תפקידו  ▪  "כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי. הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה"
צלאל. "לפעול לאיחוי הקרעים" [צילום: דוברות משרד החינוך]
+מבחן המטרה
13:22 28/07/23  |  דפנה נתניהו   |   לרשימה המלאה
בניגוד לשמאל המקדש את המטרה, דמוקרטיה "מקדשת" דווקא את האמצעים להשגתה ואת מוסכמות היסוד של אופן קבלת ההחלטות בכנסת ושל החובה לציית להחלטות הרשות המבצעת  ▪  על מוסכמות יסוד אלו של הדמוקרטיה קוראים תיגר בג"ץ
ממש אור לגויים. בית המשפט העליון [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90]
+דיווח: גלנט פועל לכניסת לפיד וגנץ לממשלה
09:17 28/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נחום ברנע: שר הביטחון מעוניין בממשלת אחדות לאומית, שתביא להוצאת סמוטריץ' ובן-גביר, גם במחיר של עזיבת לשכתו במשרד הביטחון
גלנט ונתניהו, השבוע בכנסת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הערכת אמ"ן: החקיקה מחלישה את ההרתעה הישראלית
09:02 28/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בכירים באגף המודיעין שלחו לראש הממשלה מכתבי התרעה על ההשלכות הביטחוניות האסטרטגיות שיש לקידום הרפורמה  ▪  מעריכים שאירן וחיזבאללה יעדיפו לשבת על הגדר ולצפות בתושבי ישראל מסתכסכים ביניהם ובמקביל טוענים שהסבירות להסלמה היא הגבוהה מאז מלחמת לבנון השנייה
ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה [צילום: גלעד קוולרצ'יק]
+ממשלת אחדות, עכשיו
08:28 28/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה איננה על סף תהום אלא מתדרדרת במהירות לתוכו. גנץ ולפיד חייבים לשים הכל בצד ולקרוא לנתניהו להקים ממשלת אחדות בלי הקיצוניים המביאים עלינו חורבן
כמו בחורבן בית שני [ציור: הכרוניקה של נירנברג, 1493]
+נתניהו לא מתחייב לכבד פסילת חוק הסבירות
00:39 28/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בראיון ל-CNN הוא לא התחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את צמצום עילת הסבירות  ▪  בראיון ל-NPR, אמר כי אין בכוונתו לפטר את מיארה, אך בכוונתו למנות את דרעי לשר בממשלתו
נתניהו. נערך למשבר חוקתי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המשטרה מתכוננת להגיב בגז מדמיע להסלמה במחאה
22:19 27/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחאה המתחדשת אחרי ההפגנות הסוערות בתום אישור החוק לצמצום עילת הסבירות  ▪  במשטרה מבהירים כי פגיעה בשוטרים היא קו אדום
ההפגנה בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+סמוטריץ': אזהרות S&P ומודי'ס אינן מפני הרפורמה אלא מפני השפעת המחאה
21:25 27/07/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לדוח S&P ולהודעת משה רדמן ממנהיגי המחאה על הכוונה לפגוע בכלכלה הישראלית: "כשמביטים מעבר לכותרות בערוצי התקשורת רואים שגם S&P כמו מודי'ס אינה ממליצה על הורדת דירוג האשראי ואינה מזהירה מפגיעה בכלכלה בשל הרפורמה המשפטית, אלא בגלל המחאה שמייצרת אי-יציבות.

"ובינתיים משה רדמן אחד ממנהיגי המחאה גם מצהיר בגלוי על כוונתם לפגוע בכלכלה הישראלית. האופוזיציה חייבת לגנות גורמים כמוהו שעושים נזק למדינת ישראל, ולהגיע להידברות אמיתית כדי להוביל להסכמות משותפות ויחד לתקן את הדברים החיוניים במערכת המשפט ולחזק את הכלכלה הישראלית".
+נערכים לתביעות ענק: נפתח מוקד להשבת שכר לנפגעי השביתה
20:08 27/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסתדרות הלאומית אומרת כי השביתה ביום שני פגעה בכ-100 אלף עובדים הייתה פוליטית, פראית וללא התרעה מראש  ▪  פתחה מוקד לכלל העובדים לסיוע חינם בהגשת תביעות כנגד מקומות העבודה  ▪  שמחי: ״לא נאפשר לאף מעסיק, גדול ועשיר ככל שיהיה, לפגוע בעובדים"
חנויות סגורות בקרית עקרון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+S&P חותכת את תחזית הצמיחה של ישראל ל-1.5%
20:05 27/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סוכנות הדירוג הבינלאומית המובילה מסבירה את התחזית במחלוקת הקשה על הרפורמה המשפטית - המאיימת על הצמיחה גם בטווח הבינוני - יחד עם החולשה הכלכלית בארה"ב ובאירופה
הפגיעה האמפירית הראשונה בשל הרפורמה [צילום: הני ריי אברמס, AP]
+המשטרה חסמה רחובות רבים בת"א לקראת הפגנות מחאה
18:21 27/07/23  |  איציק וולף
בשעה 18:00 נחסמו לתנועה רחובות רבים בתל אביב, בשל הצפי להפגנות מחאה שיתקיימו הערב.

הרחובות שנחסמו הם: רחוב קפלן מאבן גבירול ועד דרך מנחם בגין, צומת קפלן-דרך מנחם בגין לצפון ולדרום, רמפת גשר השלום לצפון ולדרום, יגאל אלון-השלום למערב, יגאל אלון-תוצרת הארץ, השלום-תוצרת הארץ, השלום-עליית הנוער לכיוון מזרח, יגאל אלון-השלום לכיוון דרום, יגאל אלון-יצחק שדה לכיוון צפון ויצחק שדה-המסגר לכיוון צפון. בנוסף, לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
+ח"כ עמית הלוי: הדיון במעמד היועמ"ש לממשלה יימשך אחרי הפגרה
18:04 27/07/23  |  עידן יוסף
ח"כ עמית הלוי (הליכוד) אומר בראיון לחדשות 12 כי המשך הדיון במעמד היועץ המשפטי, לא דווקא באמצעות החוק לפיצול סמכויות היועמ"ש, יידון אחרי הפגרה כחלק מיתר הרפורמה המשפטית. לדבריו, המצב שבו יועץ משפטי אינו מייצג את הממשלה בבג"ץ אינו מקובל.

ח"כ אלי דלל (הליכוד) משך אומנם את חתימתו מהחוק לפיצול סמכויות היועמ"ש, אך כל עוד יתר הח"כים החתומים ימשכו את חתימתם - לא קיימת מניעה חוקית להמשך קידום הצעת החוק לאחר הפגרה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנשי סגל באונ' אריאל: "הממשלה משחירה ציבורים שלמים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
Elvis
28/07/23 10:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
ראש הממשלה ממשיך בראיונות לתקשורת הזרה. נתניהו התראיין ב-CNN ונשאל האם יכבד החלטת בג"ץ אם זו תורה לפסול את ביטול עילת הסבירות, נתניהו סירב להשיב אם יכבד את הפסיקה והשיב: "אני מקווה שלא נגיע למצב הזה... אם זה יקרה, ניכנס לשטח לא נודע". הוא השווה זאת למצב שבו בית המשפט של ארה"ב יגיד שסעיפים בחוקה הם לא חוקתיים.
28/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה נערכת להסלמה בהפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט בפרט ןהממשלה בכלל, שמתקיימת הערב (27.7.23), מוצאי תשעה באב, בתל אביב. במשטרה מתכוננים לאפשרות של שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בהם גז מדמיע. סמפכ"ל המשטרה נמצא בתל אביב לצידו של מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר.
27/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעוד שההסתדרות הכללית נתונה ללחצים מצד מתנגדי הרפורמה המשפטית להשבית את המשק, בהסתדרות העובדים הלאומית נוקטים קו הפוך. בעקבות השביתה שהתקיימה ביום שני השבוע (24.7.23), פתחה ההסתדרות הלאומית מוקד לעובדים שנפגעו כתוצאה מהשביתה.
27/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
המחלוקת על הרפורמה המשפטית בתוספת מספר התפתחויות כלכליות תוריד השנה את הצמיחה בישראל ל-1.5% בלבד. זוהי תחזיתה של סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P) בעקבות אישור ביטול עילת הסבירות. זוהי הפעם הראשונה בה גורם בינלאומי מצביע בצורה אמפירית וישירה על ההשלכות הכלכליות הקשות של הרפורמה.
27/07/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בראיון לרשת ABC האמריקנית כי הוא סבור שכעת האופוזיציה יודעת שהממשלה יכולה להתקדם בחקיקה בלעדיה, ובשל כך תעדיף לקיים הידברות ולהגיע לפשרה. עוד אמר כי גם אם לא תהיה פשרה עם האופוזיציה - מטרתו היא להגיע לקונצנזוס בציבור ביחס אליה.
27/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il